רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
לא יפה גדולה אבל מכובדת|צילום: נעם וינד

לפני כשנה היא נחתה כאן. מצוידת במימדים עצומים, תחת בולט במיוחד ופוטנציאל לשידוך משפחתי מנצח, אפילו נהג המונית הכי קול בסביבה דאג לספר לכם שהיא מגיעה ממשפחה טובה ושלמרות כמה שמועות מבוססות למדי שנפוצו על אחיותיה, היא אחרת - בת לוויה משפחתית מושלמת ולא רגישה מדי, כזאת שאינה מצריכה תשומת לב יוצאת דופן כמו בעבר.
הציבור הרחב ובמיוחד חברות הליסינג קיבלו אותה בברכה ועל כבישי ישראל מסתובבות כבר למעלה מ3,500 פלואנסים.

מגדילה נפחים 

לפני מספר חודשים, בשקט יחסי, נחתה כאן אחות נוספת מהמשפחה, מוגדלת נפח. מבחוץ, רק חדי עין יבחינו שמדובר במכונית אחרת, אך דפי הנתונים יודעים לספר על עוד 400 סמ"ק לנפח.
הפלואנס 2 ליטרים מגיעה אלינו עם מנוע וגיר שנתרמו מבת הדודה ניסאן. מדובר ביחידת ההנעה שאפשר לפגוש בחלק מגרסאות רכבי הפנאי של ניסאן כמו הקשקאי והאקס טרייל. המנוע מפיק 143 כ"ס ומומנט של 19.9 קג"מ והוא משודך לגיר אוטומטי רציף.

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
חסר אופי צרפתי אך שילוב הצבעים מעניק מראה כללי נאה |צילום: נעם וינד

חיצונית, כאמור, אין הרבה הבדלים המייחדים את הפלואנס המשודרגת מזו המוכרת מציי רכב. למעשה, למעט פס ניקל בשבכה הקדמית ובמסגרת החלונות (המצויים גם בגרסה המאובזרת של דגם ה1.6) וג'נטים מגנזיום היחודיים בדגם זה, עליהם נעולים צמיגים לא נמוכים במיוחד אין כל הבדל סמל או סימן שמדובר במכונית אחרת.

עיצוב ואבזור הפנים נאים ועשירים יותר מאשר בגרסת הליסינג (אך זהים לגרסה המאובזרת של ה1.6) וכוללים מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה גם למושבים האחוריים, מחשב דרך, בקרת שיוט, חיישני גשם ומשענת יד מרופדת בין המושבים הקדמיים שכה חסרה בגרסת הליסינג. בהתאם לצבע החיצוני בחלק מהמכונית מגיע ריפוד כסאות בגוון בז' בהיר ודשבורד המשלב בין גוון בהיר לכהה. יתכן שריפוד בהיר הוא לא פרקטי במיוחד למשפחה עם ילדים אך אין ספק שהשילוב הזה משדרג באופן משמעותי את המראה של חלל הנוסעים.
המחיר לצרכן הפרטי עומד על כ135 אלף שקלים, כ17 אלף יותר ממחיר גרסת הליסינג הבסיסית.

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
הפרונט פוגם בעיצוב הכללי|צילום: נעם וינד

משפרת את ההופעה?

גם אחרי יותר משנה מאז שנחתה כאן משהו במראה של הפלואנס עדיין לא מסתדר בראש. לכאורה היא מצוידת בקווים זורמים אבל למרות אורכה הפרונט שלה נראה גדול על המכונית, תפוח ומסיבי משאר החלקים ובשילוב פגוש קדמי רבוע ומרווח גחון שלפחות מבחינה ויזואלית נראה גבוה מהממוצע, מתקבל מראה גמלוני ומעט לא הרמוני. למרות שגרסת 2 הליטרים מגיעה עם חישוקים קלים, ברנו לא ציידו את המכונית בגומי בחתך נמוך שאולי היה יכול לשדרג את המראה, כמו גם באלמנטים עיצוביים כפסי הגנה או עיצוב שונה לשבכה ולפגוש הקדמיים שהיו יכולים לצור בידול מהדגם הבסיסי.

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
המנוע ותיבת ההילוכים מעניקים לפלואנס את הזריזות שכה חסרה בגרסת ה1.6 ליטרים|צילום: נעם וינד

מצד שני, לא צריכים יותר מכמה קילומטרים על סיפונה של הפלואנס גדולת הנפח כדי להבין שמבחינת נסיעה מדובר בשינוי דרמטי שלא רק משפיע על זריזות התנועה אלא על האופי של כל החבילה.
בניגוד למנוע ה1.6 ליטר והגיר הצרפתי המעצבן והמסרס שלו, יחידת הכוח בפלואנס 2 ליטרים מצליחה להרשים ולנפק, למרות הספק לא גבוה במיוחד, ביצועים מצוינים בכל תנאי הדרך עם זינוקים מרשימים, האצות ביניים מצוינות ושיוט נינוח במהירויות גבוהות. על אף שבדרך כלל קשה לנו להתרגש מתיבות הילוכים רציפות אין מנוס מלציין שהחיבור במקרה זה בין המכונית, המנוע והגיר פשוט מצוין ואין זכר לאופי העצל או להתנהלות המהוססת של גרסת ה1.6 ליטר.

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
מושב אחורי מרווח, משענת היד ומחזיק הכוסות פוגמים בנוחות של הנוסע השלישי|צילום: נעם וינד

אל תטעו, זריזות התנועה לא הפכה את הפלואנס למשפחתית ספורטיבית ולחובתה נרשמים עדיין היגוי חשמלי לא מדויק במיוחד, מתלים רכים ושלדה רופסת מעט אבל בזכות המנוע וזמינות הכוח הכמעט תמידית שלו הפלואנס בהחלט מאפשרת קצב תנועה מרשים ביותר גם בכבישים מפותלים וללא כל ספק היא מרגישה טוב יותר מאשר גרסת ה1.6 ליטר גם מבחינה דינאמית, במיוחד בפניות ארוכות ומהירות.

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
תא מטען ענק|צילום: נעם וינד

מבחינת שימושיות, משפחתית הפלואנס בגרסתה הבכירה מציעה בעיקר את כל היתרונות המוכרים לנו מגרסת הליסינג ובראשם תא מטען עצום מימדים, מושב אחורי אולי המרווח ביותר שניתן להשיג גם בטווח המחירים של גרסת 2 הליטרים (עם סיוג קל בסעיף מרווח הראש לאנשים גבוהים מ1.85 מ').

המושבים עצמם ,אמנם, קצת קשיחים ועושים שימוש בבדי ריפוד מעט פשוטים ומחוספסים מאלו שניתן היה לצפות ממכונית צרפתית, אך בסיכומו של דבר אין ספק שהפלואנס מספקת נוחות משפחתית גבוהה כשבגרסה זאת נהנים הנוסעים גם מפתח יציאה של מערכת אקלים למושב האחורי ושליטה מפוצלת.

 

אז מי את?

אז מי היא, בסיכומו של מבחן, הפלואנס 2 ליטרים? משפחתית פלוס בדומה לדגמים הבכירים של מכוניות כמו המאזדה 3 והסובארו B3 או בכלל דיל מצוין למכונית מנהלים מינוס, כמו שבקרסו מנסים לשווק אותה, תודות למימדיה הנדיבים הקרובים יותר למכוניות כמו מאזדה 6 והמנוע בנפח המוגדל.

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
שווה את תוספת המחיר?|צילום: נעם וינד

מנוע 2 הליטרים הופך את הפלואנס למכונית שלמה ונעימה הרבה יותר ואין ספק שגרסה זו שווה את תוספת 17 אלף השקלים הנוספים הנדרשים כדי לרכוש אותה.

עם זאת, השאיפה של היבואנית למצב את הפלואנס כמכונית מנהלים במחיר קניה אטרקטיבי או שווי שימוש מופחת בכ500 שקל בכל חודש נתקלת בבעיה בסיסית משום שבקרסו לא השכילו להעניק לפלואנס הבכירה מראה מספיק שונה מזה של הפלואנס המשפחתית הבסיסית. יתכן שבמידה שגרסת 2 הליטרים הייתה מצוידת בחישוקים גדולים יותר עליהם היו נעולים צמיגים מרשימים, קיט גוף עדין עם חצאיות צד, פגוש קדמי שונה וספוילר קטן מאחור היה נוצר אותו הבדל נדרש. במצב הנוכחי וברמת האבזור הקיימת רק חדי עין יצליחו להבחין בהבדל בין הפלואנס הבסיסית לבכירה וכך מתפספסת לה הסיבה המרכזית של מר או גברת ישראלי לבחור בה.

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
אחוריים מזרח תיכוניים|צילום: נעם וינד

>>נהגנו על הגרסה הכי חשובה של הפלואנס - הפלואנס ZE החשמלית ששי אגסי מתכוון לחשמל בעזרתה את המדינה