ממלכת ישראל השלישית? מאזדה 3 החדשה במבחן
אחרי שנתיים קשות למאזדה בישראל, בהן איבדה את מעמדה כמותג הנמכר ביותר, ה-3 בדורה השלישי נוחתת בארץ מתוך שאיפה לחזור להיות המכונית הלאומית של עם ישראל. עם עיצוב מרהיב, תא נוסעים איכותי ומאובזר ומנוע חדש, היא מבטיחה ליישר קו עם התחרות העזה ולחזור להיות שחקנית מובילה בסגמנט. יצאנו לבחון האם יש לה את הכלים לעשות זאת








למרות הבטחה למשקל נמוך הודות לשימוש בחומרים קלים בהתאם לפילוסופית "סקיי אקטיב" של מאזדה, ה-3 החדשה במפרט הישראלי שוקלת 40 ק"ג יותר מזו היוצאת ובמבחני תאוצה שערכנו בין שתיהן הייתה ידו של הדגם הקודם על העליונה בזינוק מהמקום (למרות שדף הנתונים מספר על קיצוץ של שניה וחצי במיאוץ ל-100 קמ"ש) וגם ברוב תאוצות ביניים המדמות עקיפה.
עם זאת, ראוי לציין כי עם 600 ק"מ על השעון המנוע של ה-3 החדשה עדיין "בתול" ויתכן כי הביצועים ישתפרו עם התווספות קילומטרים על השעון.

בכתבות שהתפרסמו מעבר לים זכתה ה-3 לביקורת חיובית ביותר בכל הקשור לנוחות הנסיעה, אבל על האספלט הישראלי ובמיוחד עם צמיגים בחתך סופר נמוך (215/45R18) יש לציין שהנוחות הייתה טובה, אך לא הרבה מעבר לכך ובעוד שיבושים גדולים נספגו ביעילות יחסית, שיבושים קטנים גם בכביש בינעירוני עברו לישבני הנוסעים. בידוד הרעשים טוב יחסית פרט לרעשי צמיגים, אולי בגלל הצמיגים הספורטיביים ברמת האבזור הגבוהה.
מאזדה דוגלת בפילוסופיית ה"זום זום" ובתרגום מיפנית זה אומר שבאופן נדיר ושונה מהנהוג במכוניות עממיות, חווית הנהיגה היא אבן יסוד של היצרן ואכן גם ב-3 החדשה אחיזת הכביש גבוהה למדי והמכונית בהחלט מצוידת בנכונות טובה לשינויי כיוון, אך מאידך המעבר לתגבור חשמלי מלא בהגה כדי להפחית את צריכת הדלק (אלקטרו הידראולי בדור הקודם) פוגע בתקשורת ומשהו בתחושה נפגע. התנהגות הכביש הפכה בוגרת יותר והיא פחות מהנה לנהיגה, מדויקת ושובבה וגם בעלת נטייה מוחשית יותר לתת היגוי - אובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים.


בשונה מזחיחות בעבר, גם בהנהלת "דלק מוטורס" היבואנית מודעים לכך שה-3 החדשה תתקשה לשחזר את מימדי ההצלחה של קודמותיה בראש ובראשונה בשל הצטמצמות הסגמנט המרכזי בשוק הרכב הישראלי בגלל נדידת לקוחות לפתרונות זולים ואטרקטיביים שמציעות מכוניות הסופר מיני ומיני משפחתיות או לרכבים מסוגננים יותר מקטגורית הג'יפונים שכל העת מתרחבת. כמו כן, בשונה מהמצב בשתי הקדנציות הקודמות של ה-3 בארץ, כעת עומדות מולה שלל מתחרות חזקות ומוצלחות שמבטיחות לתת פייט טוב. אנחנו בכל מקרה מבטיחים לערוך ממש בקרוב מבחן השוואתי מקיף ולדווח לכם מי היא, נכון להיום, המשפחתית הטובה ביותר בישראל.

|
משתמש כבד // שמוליק מזור
![]() כאחד שמחזיק כיום שתי מיאטות MX-5 קטנות ובעבר היו בבעלותי שני הדורות של ה-3 והלנטיס F של שנות ה-90, ציפיתי לדור השלישי של ה-3 בכיליון עיניים. אני מכיר את מאזדה היטב, את יצר ההרפתקנות שלה ואת הרצון להעז ולהמציא מחדש, ובגלל זה האמנתי שה-3 החדשה לא תאכזב. התבדיתי. לא, זה לא שהמכונית גרועה, ממש לא. אבל איכשהו ה-3 החדשה מייצרת תחושה שמשהו מפוספס בה ולא גמור. היא נראית מצוין, תא הנוסעים איכותי ונעים יותר, בנהיגה מנהלתית היא נוחה יותר מהדורות הקודמים ומערכת המולטימדיה וההתראות מלהיבה ומציגה חידוש מרענן, אבל יחידת הכוח החדשה מאכזבת, מתקשה בעליות ונראה שהמנוע מתאמץ יתר על המידה. גם התנהגות הכביש פחות טובה מהדורות הקודמים שהציגו יכולות דינמיות מהטובות בקבוצה. אחרי שנהגתי על ה-6 החדשה, מיד אמרתי לעצמי שהיא מאוד מזכירה לי את המיאטה שלי בחדות ובהנאה שבנהיגה. ה-3 החדשה התקשתה לספק לי את אותה תחושה. אני רק מקווה שעם מנוע ה-2.0 החזק יותר היא תצליח לשחזר את האופי המיוחד של הדורות הקודמים. |


