"אל תגע בברקס!", פקד עלי הנס או יוהן או איך שלא קראו לאיש של מרצדס שישב לצידי והיה רגוע מאוד, "פשוט תמשיך לשים גז כרגיל", הוא הורה לי באנגלית מגורמנת. העניין הוא שכמה עשרות מטרים קדימה, ממש באמצע הנתיב, עמדה לה בובה דחלילית. המכונית המשיכה להתקדם אליה במרץ, כל האינסטינקטים של עשרות שנות נהיגה התעוררו, נורות האזהרה הבהבו בסגול כהה, צלצולי התראה זעקו מילים של "תעצור טמבל, אתה לא רואה שיש שם משהו באמצע", אבל אנחנו מה אכפת לנו, הרי הנס (או יוהן) נתן הוראה, אז אנחנו המשכנו לדהור בדרך לפגישה רועשת בין C קלאס נוצצת טמבונים לבובה שתפסה ג'וב גרוע במיוחד. ואז, רגע לפני התנגשות מכוערת, חריקת בלמים. המכונית נעצרה מעצמה, סנטימטרים לפני.
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים: מרצדס SLS
השוואתי: מרצדס ML, ב.מ.וו X5 וגרנד צ'ירוקי
מבחן דרכים: מרצדס SL
המרצדס C קלאס החדשה מוצפת במחשבים, בקרים ורדארים שסורקים כל הזמן לכל כיוון, היא תסייע לכם לא רק שלא לדרוס הולכי רגל אלא גם תעזור לכם בפקק כשתעקוב לגמרי לבדה אחרי המכונית שלפניכם, בבלימה ובהאצה, אפילו תשפיע בזוויות קלות של ההיגוי, או כמו שאמר לי אחד המהנדסים הגרמנים: "מבחינתנו אפשר כבר לגרום לכך שהמכונית תיסע לגמרי לבד בחלק גדול מהמצבים, כרגע זו רק הרגולציה שעוצרת אותנו".
רבותי, העתיד כבר כאן, ואתם תוכלו לספר לנכדים שלכם שפעם מזמן בני אדם ממש נהגו במכוניות, הם אלה שהחליטו מתי להאיץ ומתי לבלום ובמי להתנגש. הנכדים שלכם יסתכלו עליכם בתימהון, שהוא בעצם ככל הנראה סוג של שעמום, ואז יצאו לרחוב ויכנסו למכונית שלהם, יגידו לה "אוניברסיטה" או סתם "לדירה של האקסית שלי", יורידו את המושב שלהם לתנוחת חצי שכיבה ויחזרו לעשות מה שהם עושים בדרך כלל - להתעסק בטלפון הנייד שלהם.
אבל רגע לפני העתיד היותר רחוק והנכדים שלי, אני חושב דווקא על הדור המבוגר יותר, כמו למשל מישהו שמכיר אותי טוב ממש מהרגע שבו נולדתי, והתקשר אלי לפני כמה ימים מהמיצובישי לנסר שלו כדי לשאול איך לעזאזל לכוון ברדיו של האוטו רשת ב' כי "התחנה ברחה ועוד מעט נותנים שם חדשות". אדם כזה שבקושי מתפעל את הגאדג'טים במשפחומטית בוודאי יתקשה קצת להתמודד עם שפע הכיפתור והגאדג'טיאדה של ה-C קלאס החדשה - כפתורים לצד ההגה ובתוכו מעין עכבר קטן על הקונסולה שבין המושבים, וסוג של אייפד שהורכב באופן מאוד לא מרצדסי וכאילו ברגע האחרון בחלקו העליון של הדשבורד מתחת למראה.
בנוסף, הנהג יכול לבחור איך תראה תצוגת לוח השעונים, להחליט על סוג הניחוח שיבשם את חלל המכונית, לתהות מה התאורה הפנימית הנכונה לנסיעה לילית, ואפילו לקבוע – אחרי שיבין מה זה - אם להפעיל את היוניזטור. נו, המכשיר הזה שפולט ריכוז גבוה של יונים שליליים.
ה- C קלאס היא האחות הפחות מדוברת ומוערכת במשפחת מרצדס. בשנת 1982 היא יוצרה לראשונה, אז עוד תחת השם 190, ב-1993 החליפה את שמה ל- C, ובסך הכל נוצרו ממנה 8.5 מיליון יחידות ועל אף שכינו אותה בזלזול "בייבי בנץ" מדובר ברב המכר הגדול ביותר של החברה משטוטגרט, בכל הזמנים.
אחרי שנים של קווים רבועים, ה–C החדשה מודרנית מתמיד, פסים עגלגלים בסגנון עדות הקופֶּה שחותכים בפח לאורך ולרוחב, בעיקר זה שרץ לו למטה ומחבר בין הגלגל הקדמי לאחורי, קווים שהאחות היפהפיה העונה לשם CLS לימדה את העולם וגם כאלה שקצת שמזכירים – נאמר את זה בשקט – את העיצוב של המתחרה מבוואריה.
אבל למרות שהיא לא מקורית במיוחד העיצוב זורם ועדכני, אולי חוץ מהזנב שנשכח מעט. עוד בחלק העיצוב נבשר לכם שמעתה תוכלו לקבל את המרצדס שלכם עם האייקון הרגיל בסגנון כוונת רובה בסוף מכסה המנוע, או בסגנון ספורטיבי AMG סטייל, בתוך הסבכה.
אגב, אפילו הסבכה, הגריל כמו שקוראים לזה בשכונה, היא לא מה שהיא נראית. היא יודעת להפתח ולהסגר בהתאם למהירות הנסיעה כדי לשפר את האווירודינמיות, שמגיעה כאן לנתון מרשים של 0.24 CD, ויחד עם מנועים חדשים ודיאטה שהובילה להפחתה של מאה קילוגרמים מקודמתה, מכונית הפאר הזו, כך מבטיחים החבר'ה הרציניים של מרצדס, צורכת עשרים אחוזים פחות דלק מהדגם היוצא ולמעשה גם פחות דלק ממכונית משפחתית סטנדרטית.
נוהגים באוטוסטרדה שליד מרסיי וכל האלקטרוניקה הזו מדגדגת לי כאן וכאן וכאן, ולאיש עם כמה הפרעות קשב היא מעמיסה פרטים רבים, אולי רבים מדי. אפילו מבט קדימה נשאר חסר מנוחה כשהוא נתקל בנתוני הנהיגה שמופיעים בתצוגה עילית על השמשה, כמו במטוס קרב.
לפתע אני מרגיש רטט בהגה. מסתבר שחוסר ריכוז רגעי גרם לי לעלות על הפס הלבן, ולא, הוא לא מחורץ או עשוי מצבע מיוחד, הרדאר והמחשב זיהו שעליתי עליו ושידרו אות להגה - דיגיטלי לגמרי.
אם אתם נוהגים במשפחתית ליסינג כל זה בוודאי נשמע לכם עתידני לחלוטין אבל האמת ששום דבר ממה שאני מספר לכם כאן הוא לא באמת חדש. כמו תמיד במרצדס אלה פיתוחים שמיושמים כבר אצל האחות הגדולה S וזלגו למטה, רק שנדמה שהפעם הזליגה הזו הייתה מהירה מתמיד.
בכלל, ה- C מרגישה קצת כמו S
קטנה. גם בעיצוב. יש לה אפילו אותו מהנדס מושבים. אני יודע את זה משום שפגשתי אותו. כבר שש עשרה שנים הוא במחלקת המושבים של מרצדס, יש לו מאה עובדים שזו אחריותם, שבשביל זה הם באים כל יום למשרד, כדי לפתח את המושב שעליו תשימו את עכוזכם.
חשבתי על הייקיות הזו כשבחנו את המכונית (והמושב) בנהיגת עיקולים אגרסיבית. היה בהחלט נוח אבל איכשהו, גם כשעברנו לדגם עם המנוע החזק יותר, הייתה תחושה שכל הקטע הזה של משחק בין העיקולים זה לא לעניין, שזו לא מכונית לדברים האלה. שלא תטעו, האחיזה סופר גבוהה אבל גם היום, כשלמרצדס יש מתחרות ראויות לגמרי מכל כיוון, עדיין יש משהו חזק במותג הכל כך מזוהה הזה עם הסמל העגול ושלוש הזרועות, משהו שם שאומר לך הגעת לזה, עזוב, זה שלך - אתה יכול להרגיע.
מה אפשר לקנות בארץ ה-C קלאס החדשה נחתה בארץ הקודש ממש בסמוך להשקתה הבינלאומית ובתוך שבוע בלבד נמכרו 84 יחידות, זאת על אף שמחיר גרסת הכניסה העומד על 296 אלף שקלים - לא נמוך וגבוה מזה של המתחרות הישירות. גרסת ה-180 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 ש' ועד 223 קמ"ש מרביים ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד על לא פחות מ- 16 ק"מ לליטר במשולב. גרסת ה-250 נמרצת יותר ומאיצה את ה-C קלאס החדשה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. בשתי הגרסאות הכוח מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 7 יחסים. שתי הגרסאות מוצעות כאן בשלוש רמות אבזור נדיבות למדי, עם זאת לצערנו חלק מאביזרי הבטיחות המתקדמים המוצעים במשפחתית היוקרתית כמו בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התראה דינמית לרכב בשטח מתים ומתלי האוויר הייחודיים יגיעו כאופציה בתוספת תשלום. גרסת "אוונגרד" הבסיסית כוללת ריפודי עור, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7', בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חישוקים קלים 17', חלון בגג, התנעה בכפתור, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עזרה בבלימה, חיישני אורות וגשם, תאורת לד ומערכת לזיהוי עייפות הנהג ולסיוע בבלימת חירום. המחיר מתחיל, כאמור, ב-296 אלף שקלים ל-C180 ו-340 אלף שקלים ל-250. |
הכותב היה אורח מרצדס