המטרה הייתה פשוטה: לבחון את קיה סורנטו אורבן המחודש במבחן האמיתי והחשוב ביותר, טיול סוף שבוע עם כל המשפחה, אלא שאיכשהו כל בני משפחת בן זקן מצאו לעצמם, משום מה, משהו חשוב יותר לעשות באותה שבת.
אבא שלי החליט שזה היום המתאים לשחייה בים למרות שבכלל היה דגל שחור, אמא הסבירה שחברת ילדות שלה הגיעה לביקור מולדת, אחותי יצאה מהצבא לסופ"ש ולא הסכימה לקום עם הזריחה גם ביום החופש שלה והאחים הקטנים יצאו לטיול של הצופים.
אז נשארתי לבד עם רכב של 7 מקומות ומכיוון שלבד לא עושה לי טוב מהר מאוד גייסתי כמה מתנדבים מהאוניברסיטה שמילאו את מקומות הישיבה בסלון של קיה. הם חשבו שמדובר במשהו קליל אבל לא ממש ידעו שהכוונה האמתית שלי הייתה לבדוק איך הם ירגישו אחרי יום שלם של טלטולים בשטח כשחוליגן חסר תקנה כמוני אוחז הגה.
אהה, והיה גם את העולה החדש - סורנטו מבהיק עם 20 ק"מ בלבד על השעון וניילונים על המושבים, אבל אנחנו כידוע לא עושים הנחות לאף אחד.
לפני שהציפורים מתעוררות
עוד חשוך בחוץ כשאני נכנס לסורנטו בבוקר שבת, כך שלא ניתן להתרשם משינויי המראה. יום קודם לכן, תחת תאורה חורפית של קרני השמש החודרות מבעד לעננים ולחלונות הגדולים של אולם התצוגה החדש, נראה כי שרייר (פיטר שרייר בשבילכם, המעצב המפורסם של קיה) עשה עבודה טובה בליטוש הסורנטו. למרות שהשינויים עצמם קטנים ולא ממש בולטים ומתמקדים ביחידות תאורה צרות יותר עם לדים כמיטב האופנה, סבכה קדמית בעיצוב אחר וחישוקים שונים, בסך הכל הסורנטו נראה מודרני ודינמי יותר במיוחד בפרונט שסבל מהמראה הבולבוסי והמבולגן של הדגם הקודם.
באופן מפתיע, מתחת לשמלה יש לא מעט שינויים - יחידת ההנעה עברה להזרקת בנזין ישירה (GDI) שמביאה עימה שיפור בנתוני ההספק והמומנט שעלו ל-192 כ"ס ו-24.7 קג"מ (18 כ"ס ו-1.7 קג"מ יותר), מערך המתלים שונה ורצפת הרכב הפכה שטוחה מבעבר.
הכביש היורד מירושלים לצומת לטרון ריק בשעה הזאתואני מכיר אותו כמו את כף ידי, כך שאני דוחק את הסורנטו למה שעלול להצטייר למתבונן מהצד כהתנהגות לא הולמת. מזל שאני לבד באוטו. הסורנטו לא ממש מתרגש ממה שאני מנסה לעולל לו, ולמרות שההגה עבר לתגבור חשמלי ואינו אינפורמטיבי הוא מדויק למדי ומאפשר להפנות את המסה הגדולה שמשנה כיוון ביעילות טובה מבעבר.
גם המרכב הרבה פחות נוטה על צידו מבעבר הודות לכיול מחדש של המתלים. התלונות העיקריות הן על צמיגי מותג ה"פאר" NEXN שאינם אוחזים כמצופה ויוצרים לעיתים לחימת הגה תחת האצה בפניות שאינה קיימת בדגם ההנעה הכפולה.
בצומת לטרון אני אוסף את המתנדבים: נועה, הילה, מורן, נירית ואוהד ולמרות שחששתי מהצפיפות, עד פאתי באר שבע אין תלונות, לפחות לא על תא הנוסעים (על שהערתי אותם בשעת בוקר מוקדמת יש תלונות בלי סוף).
המרווח הפנימי בדגם החדש גדל בצורה ברורה, בעיקר בשורת המושבים השנייה והשלישית ולמזלי אין תלונות על כאבי גב או ברכיים מיושבי שורת המושבים השלישית.
עם זאת, כשהשורה השלישית בשימוש, תא המטען הופך לצנום משל מכונית מיני ומחייב דחיסה וארגון מדויק של המחצלת, הצידנית והגיטרה שהבאנו בשביל מצב הרוח.
גימור הפנים עבר שדרוג מבחינת איכות החומרים. זה עדיין לא מספיק כדי להתחרות במיטב תוצרת אירופה וגם עיצוב וצבעי הפלסטיק נשארו נטולי שאר רוח, אבל הפריסה של הדשבורד יעילה ואינטואיטיבית. מבחינת אבזור יש בקרת אקלים מצוינת ומפוצלת לצדדים ולאחור (כולל פתחים לשורה השלישית) המאפשרת שלום בית עם הצד הימני והנשי של תא הנוסעים ועם אלה שם הרחק מאחור שלא נאלצים לסבול ממחסור בחמצן.
כמו כן יש מערכת שמע עם חיבור AUX ו-USB (למרות המוסיקה הנהדרת של גלגל"צ בשבת בבוקר, מורן הכריח את כולנו להאזין לאלבום החדש של קארלי ריי ג'פסן שהוא הוריד לאייפון) ושליטה מההגה, בקרת שיוט וחיישני תאורה וחניה.
במקום שהאספלט נגמר
הסורנטו תופר את הדרך דרומה בזמן קצר הרבה יותר מהמתוכנן הודות לתנועה הדלילה, לתוספת הסוסים ולבידוד הרעשים המאפשרים לשייט בנינוחות במהירות גבוהה מהצפוי מקרוסאובר קוראני ויש לציין שגם המתלים שכוילו מחדש ומשאירים את הסורנטו יציב ונשלט גם בכביש גלי עם עומס משקל של שישה אנשים פלוס ציוד ומהירות פלילית - בהחלט ראויים.
בבית קמה אנחנו יורדים לשטח כשהיעד - פאתי ירושלים. אלא שככל שהסורנטו יהיה טוב, כשיש לך עוד 5 נוסעים באוטו צריך לעצור מידי פעם לתצפית, סיגריה ושרותים (וכשאתה אישה ובשטח זה הרבה יותר מסובך) וכאן סף הכניסה שהונמך מקל על הזקנים שביננו.
נסיעה בשביל משובש ומהירות נמוכה מעבירה אמנם שיבושים לתא הנוסעים אבל לא ברמה מטרידה ובכל מקרה ככל שהמהירות בשטח גוברת הנוחות משתפרת.
כשאני מקבל אישור מהנוסעים שלי לאתגר את הסורנטו (בתואנה שזה לטובת המדע) הרבה יותר מאשר הוא אי פעם ידרש בשימוש משפחתי אני זוכה להפתעה נעימה - אמנם זהו לא הסורנטו מהדור הראשון שהיה רכב השטח הקוראני בעל רמת העבירות הגבוהה ביותר שאני מצליח לזכור ואם זה הרפרנס שלכם ואתם חובבי אתגרי עבירות רציניים כדאי שתקנו משהו אחר, אבל עם מרווח גחון של 18.4 ס"מ ומגיני סף מפלסטיק שחור אפשר לג'עג'ע גם בשבילים משובשים אותם אף פרייבט מן השורה, גם לא עם מדבקת ליסינג, לא יצלח.
בסוף היום הסורנטו הגיע למסעדת הפונדק בעין כרם בירושלים (7 בציון אוהד, השף בחבורה), עשה את רוב הדרך בשטח ועמד במשימה בכבוד.
מאה שקלים עודף תקבלו מ-190 אלף שתרשמו על הצ'ק לפקודת קיה, עבור הסורנטו אורבן החדש. בסכום זה תקבלו מכונית בעלת 7 מקומות ישיבה ותא נוסעים מרווח שמגיע עם בונוס בדמות מראה של רכב שטח ותנוחת נהיגה גבוהה.
אך לא רק. לסורנטו יש גם יכולת טובה באספלט ומפתיעה כשהוא נגמר. אפילו, בזכות המודרניזציה שעבר המנוע, צריכת הדלק לא גבוהה מדי עם ממוצע של 9.4 בתנאי המבחן המאומצים.
הסורנטו אורבן הקודם היה אלטרנטיבה קורצת עבור מי שהיה חייב את שורת המושבים השלישית וסלד ממיניוואנים במחוזות "סוקר-מאם". הדגם המחודש הופך את הבחירה בו לטובה ושלמה יותר ונכון להיום ולתג המחיר נטולת תחרות אמיתית.