רנו מגאן קופה (צילום: נעם וינד)
הברקה עיצובית |צילום: נעם וינד
אפילו כשהיא צבועה בלבן סתמי אי אפשר להתעלם ממנה, כשמכל זווית היא חושפת חיטובים צרפתיים מרשימים המחברים בין שיק של דוגמנית לאגרסיביות של ספורטאית.
אין ספק שהצליח להם, ברנו, במיוחד בהתחשב במראה גרסת הקופה ההזויה והרבועה של הדור הקודם של המגאן ובשתי אחיותיה הנוכחיות המגאן האצ'בק ובמיוחד הפלואנס שלא התברכו במראה מצודד במיוחד.

האם מתחת לחיטובים ולקימורי הפח מסתתרת מכונית שתרצו לחבק לחיקכם לקשר ארוך או שמדובר בסתם פריזורה, איפור ומחטבים שמאחוריהם בסך הכל מסתתרת משפחתית פושרת? יצאנו לבדוק.

רנו מגאן קופה (צילום: נעם וינד)
שילוב בין אגרסיביות ללוק של דוגמנית על|צילום: נעם וינד

מתרשמים מהגזרה

שתי גרסאות עיקריות של המגאן קופה מגיעות לחופי הארץ. ה-RS שמגיעה לכאן היישר מחטיבת הספורט המהוללת של החברה ומצוידת במנוע 2 ליטרים מוגדש המפיק 250 כ"ס, תיבה ידנית, אופי ספורטיבי בלתי מתפשר ותג מחיר של לא פחות מ-230 אלף שקלים  והשנייה, הנבחנת כאן, שהגיעה לאחרונה לארץ ומציעה כמעט את אותו לוק מרשים אך מצוידת במנוע ללא יחוס ספורטיבי בנפח 2 ליטרים שמפיק 143 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה המוכרים גם מהפלואנס, הסניק והניסאן קשקאי.
תג המחיר נמוך משמעותית ממחיר הRS- ועומד על 155 אלף שקלים לגרסת הבסיס ו-167 אלף לגרסת המבחן שכוללת אבזור נוסף כמו חישוקים קלים, גג זכוכית פנורמי שלא נפתח, בקרת שיוט, גלגל הגה מצופה עור וחיישני רוורס מקוריים.

רנו מגאן קופה (צילום: נעם וינד)
קשה להאמין שמדובר באחותה הישירה של הפלואנס|צילום: נעם וינד


מבחוץ, כאמור, הקופה זוכה לציון כמעט מושלם עם פרונט שמשלב את הפגוש הקדמי ויחידות פנסים בצורה מפוסלת מרשימה, ירכיים תפוחות וסקסיות וחלון אחורי הפוגש את קורת C בצורה מאוד מעניינת. בחבילה הכוללת פוגמים רק החישוקים שעל אף היותם עשויי סגסוגת קלה (בגרסה הבכירה) הם קטנים מדי ביחס לבתי הגלגל ומגיעים בתצורה לא ספורטיבית כשעליהם נעולים צמיגים בחתך גבוה יחסית שיוצרים מרווח גחון גבוה מהמצופה במכונית ספורט.

אל מול הרושם העז שמותיר העיצוב החיצוני, העיצוב הפנימי לא מותיר כמעט כל רושם ולמעט צמד מושבים ספורטיביים למראה, פס דק של אלומיניום מוברש החוצה את הדשבורד וגלגל הגה מצופה עור (רק בגרסה הבכירה),התחושה היא שנכנסתם לעמדת הפיקוד של רנו פלואנס משעממת ואפרורית. שילוב של צבעי ריפוד עם ניחוחות ספורטיביים היו יכולים לרומם במשהו את התחושה המדכאת אך הקופה מגיעה עם פנים על טהרת השחור. מד המהירות הקונבנציונלי פינה את מקומו לטובת צג דיגיטלי מעניין אם כי פחות נוח ממד אנלוגי. במרכז הקונסולה המרכזית אנו פוגשים את מתגי השליטה הנוחים של מערכת בקרת האקלים המפוצלת הזכורים לנו לטובה גם מדגמים אחרים של החברה ובחלק העליון של הקונסולה מזדקר לו  מסך מולטימדיה (תוספת מקורית בתשלום נוסף) השולט על מערכת השמע, מציג נתונים שונים של מערכות הרכב וכולל מצלמת רוורס אחורית ומערכת ניווט לווייני. אמנם מדובר באבזור מקורי אך מימי לא פגשתי במערכת מקורית שנראית כל כך כמו מוצר מדף זול ממקור סיני. היא לא משתלבת עם העיצוב הכולל של פנים הרכב, עשויה מחומרים זולים, המערכת מסובכת לתפעול וכוללת מצלמת רוורס שמצלמת בעיקר את השמיים, אך מעל לכל היא פשוט בלתי שמישה לחלוטין בנסיעה באור יום, בו המסך בלתי קריא. אגב, שמתניעים את הרכב מופיע על המסך סמל רנו ולאחריו כיתוב גדול "פלואנס" כדי שלרגע לא נשכח את הקשר ההדוק בין הקופה הסקסית לאחות הגמלונית.

 המושבים הקדמיים בהחלט ראויים אך נראים ספורטיביים ממה שהם באמת. מאחור, כצפוי ברכב קופה, המצב לא מזהיר אם כי ניתן לאפסן שם שני חברים שאתם לא אוהבים במיוחד בדרך לבילוי לילי. תא המטען מציע נפח מכובד של 375 ליטרים אך סף הטענה גבוה וצר.

רנו מגאן קופה (צילום: נעם וינד)
יפה גם בפרופיל|צילום: נעם וינד

רק יפה או גם אופה?

הגיע הזמן לצאת לדרך ולראות האם הקופה דומה יותר לאחותה השרירנית או לאחותה הבורגנית.
בשביל התחושה הספורטיבית ההתנעה נעשית באמצעות כפתור. הרעיון מצוין הביצוע קצת פלסטי, אבל לבד מכפתור התנעה ועיצוב מזמין ברנו הבטיחו גם שהקופה כוללת כיולי שילדה שונים, היגוי חד והרבה אופי ספורטיבי.

עם זאת עם מנוע המפיק 143 כ"ס, תיבה אוטומטית רציפה ונתון האצה למאה קמ"ש של מעל לעשר שניות נראה שברנו יצטרכו להזיע הרבה כדי להפוך את הקופה לפרטנרית לחריכת כבישים ולגרזון פניות.

בתנועה עירונית ההגה החשמלי קל מדי אבל מסתבר שיש לא מעט אנשים שאוהבים את זה. מצד שני המכונית מספקת קצב תנועה זריז בכבישים התל אביביים העמוסים וגם הגיר האוטומטי מאפשר לצלוח את הפקקים ללא מאמץ מיותר. הראות לאחור דרך חרך הירי המכונה "חלון אחורי" יכולה להוות בעיה של ממש בתמרוני חניה צפופים.

רנו מגאן קופה (צילום: נעם וינד)
וגם מאחור|צילום: נעם וינד

מחוץ לעיר הקופה מתגלה כמכונית נעימה מאוד לשיוטים אפילו במהירויות גבוהות ביותר. כל עוד לא תדחקו בה היא תספק תאוצה ליניארית סבירה ושקט יחסי בתא הנוסעים. הבעיה היא שברגע שתנסו לדחוק בה עד מהרה תגלו שלמנוע חסר מחץ והגיר הרציף נוטה תחת מאמץ להעלות את סיבובי המנוע אך לא למצליח לתרגם את זה לכוח נוסף בגלגלים. בטווח הסיבובים הגבוה המנוע מפיק צליל חנוק, לא נעים ובטח לא ספורטיבי.

בכביש המפותל ניכר שבסיס הגלגלים המקוצר, המתלים הקשיחים והמונמכים וכיולי השלדה וההגה מעניקים חבילה הרבה יותר מגובשת ומהודקת מזו הרופסת של הפלואנס, אך עדיין, למרות אחיזה גבוהה בהחלט התחושה היא לא מאוד ספורטיבית, במיוחד בשילוב המנוע ותיבת ההילוכים הרציפה שלא מצליחים לספק את הדחף המתבקש לנהיגה מאתגרת של ממש.

רנו מגאן קופה (צילום: אודליה כהן)
האחיזה גבוהה אבל למנוע חסר מחץ|צילום: אודליה כהן

כמה משלמים על עיצוב?

רנו מגאן קופה (צילום: נעם וינד)
יקרה מדי, במחיר שלה יש בשוק כמה מכוניות שגם מציעות ביצועים ספורטיביים של ממש|צילום: נעם וינד
לבד ממראה מרשים המגאן קופה היא מכונית שנעים לחיות איתה כמעט בכל תנאי הנסיעה כל עוד לא מצפים ממנה לביצועים ספורטיביים של ממש.אולי תתפלאו, אבל בעבור מרבית הרוכשים של מכוניות, אפילו מסגמנט כאילו ספורטיבי זה, הפוזה המרשימה בחניה הרבה יותר חשובה מהאיזון של השלדה בסיבובים ואת זה הקופה של רנו מציעה במינונים גבוהים.בדורה הראשון של המגאן, בשנות התשעים, זה הספיק וגרסת הקופה שלה זכתה להצלחה גדולה, באופן יחסי, במחוזותינו, בקרב מי שחיפש מכונית שמעניקה הרבה פוזה במחיר הדומה לזה של מכונית משפחתית ממוצעת. וזו בדיוק הבעיה עם המגאן קופה החדשה בדורה השלישי. היא יקרה מדי עם מחיר שמתחיל ב-155 אלף שקלים לגרסה עם אבזור דל וג'נטים מברזל ומגיע ל-167 אלף שקלים בגרסה עם אבזור מתקבל על הדעת. בסביבות המחירים הללו יש לרנו קופה לא מעט מתחרות שהבולטות בהן הן אלפא מיטו (בגרסת התלתן הבכירה) ופולקסווגן שירוקו (בגרסת ה-1.4 עם 160 כ"ס) שמציעות בעבור מחיר דומה לבד מהפוזה גם ביצועים ספורטיביים של ממש.

אמנם על  עיצוב משלמים אבל גרסת 2 הליטרים של הרנו פלואנס החולקת עם המגאן קופה את יחידת ההנעה ומגיעה כשהיא מצוידת ברמת אבזור דומה לזאת של המגאן שנבחנה תעלה לכם 135 אלף שקלים שהם 32 אלף שקלים פחות מ-167 אלף השקלים שנדרשים עבור הקופה.

במידה והקופה הייתה מוצעת במחיר דומה למחיר הפלואנס או מעט גבוה יותר אין ספק שממש כמו בשנות התשעים היא הייתה זוכה כאן להצלחה גדולה והיינו שמחים להמליץ עליה בלב שלם כאופציה שובת עין למשפחומטית למי שאינו מוביל משפחה או חייב מושב אחורי של ממש. אבל, במחיר שמתקרב ל-170 אלף שקלים כדאי שבקרסו היבואנית לא יתפלאו שהלקוחות הפוטנציאליים יחפשו וימצאו תמורה טובה יותר במקומות אחרים.

 

>> האחות אומרת את דברה: רנו פלואנס 2 ליטרים במבחן 

>> ספורטאית אמיתית: ניסאן Z370 במבחן

 

רנו מגאן קופה (צילום: נעם וינד)
יכולה להצליח עם תג מחיר נכון |צילום: נעם וינד