אני צריך להסדיר את הנשימה. להרגע קצת. לא בטוח שהצמיגים יעמדו בזה אם נמשיך בקצב המטורף. אני מאט, עוצר בפינה מוצלת בצד הדרך ושולף את הסמארטפון כדי לחפש את הטלפון של אינגריד ארסנשק, היח"צנית הכל יכולה של ב.מ.וו העולמית. אני פשוט חייב שהיא תאתר באופן דחוף את מי שאחראי למכונית הזו, תלחץ בחוזקה את ידו ומאחר שאני לא ממש שולט בגרמנית - תמסור לו בשמי תודה ענקית על רגעים בלתי נשכחים של אושר.

עוד ב-mako רכב 
מבחן דרכים: מרצדס E400 קופה מול ב.מ.וו 435
מבחן דרכים: אודי S3 מול ב.מ.וו 135M
מבחן דרכים: טויוטה GT-86 מול סובארו BRZ

הסלוגן "חווית הנהיגה המושלמת" מלווה את ב.מ.וו כבר די הרבה שנים, אבל בשנים האחרונות הוא קצת הפך לריק מתוכן ונראה שרכבי מותג הפרימיום מבוואריה עברו טרנספורמציה מרכבים חדים כתער המיועדים לחובבי הגה מובהקים לרכבי יוקרה בניחוח ספורטיבי שיחמיאו גם לנהגים ממוצעים ולא יענו את שאר הנוסעים בעת שימוש יומיומי.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

מבחינה שיווקית המהלך הזה כנראה הוכיח את עצמו ובעוד שכמות האנשים שיכולים להעריך הגה מתקשר ושלדה חדה כנראה די מוגבלת, אין ספק שתחושת פרימיום ומרווח משופר בשילוב ביצועים טובים בהחלט מדברים למכנה רחב הרבה יותר של אנשים, כפי שניתן לראות מנתוני המכירות של ב.מ.וו שהגיעו בשנים האחרונות לגבהים חדשים.

אמנם בקצה הסקאלה יש ליצרני הפרימיום, ולב.מ.וו ביניהם, רכבים סופר ספורטיביים עם הספקים וביצועים כמעט דמיוניים, אך מדובר ברכבים קיצוניים מדי שאת היכולת האמיתית שלהם ניתן לנצל רק במסלול ונראה שרכבים בספרות הגיוניות יותר עם עצמאות ישבנית כמו הבימרים של פעם הם לא בדיוק משהו שניתן כבר לאשר בישיבת הנהלה של אף קונצרן בעידן הפוליטיקלי קורקט הנוכחי.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

מתרשמים
ניר בן זקן, כתב mako רכב ומתאם מבחני הדרכים שלנו הפתיע אותי ופחות מיממה אחרי שחזרתי משבוע בכבישי הנהיגה הטובים באירופה על סיפונה של פורשה 911 קאררה S עם 400 כ"ס (עבודה קשה, אבל מישהו חייב לעשות אותה) הוא בישר לי כי עליי לגשת לסוכנות ב.מ.וו ברחוב המסגר כדי לאסוף את ה-235 למבחן.

"רציתי לאפשר לך התאקלמות קלה ובמקום שתנחת ישר למבחן דרכים של קרוסאוברים עממים בשיא חום יולי-אוגוסט בלבנט שמתואם לנו לסוף השבוע, חשבתי שתמשיך עם עוד קצת אווירה ספורטיבית-אירופאית ובימר חזקה".
ההתחשבות והדאגה של בן זקן לנפשי העדינה בהחלט היו יכולות לרגש אותי אלמלא הייתי יודע שהסיבה האמיתית בגללה הוא תיאם לי את הבימר בדיוק אחרי ה-911 היא כדי לבאס אותי ולצנן את הנטייה שלי להתאהב בכל מכונית שחובבת משחקי ישבן.

ממזר הבחור הזה, ועל אף שבדרך בכלל אני מסוגל בלי בעיה לעשות את הסוויץ' בין רכב אחד למשנהו, אין ספק שאחרי מעל ל-1,500 קילומטרים על מכונת נהיגה מהוקצעת כמו ה-911 העדכנית ביותר כל מכונית תצטרך להזיע הרבה כדי להרשים אותי.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
ב.מ.וו M235|צילום: נעם וינד

במצב עמידה ההצלחה של ה-M235 להלהיב אותי מוגבלת. אמנם לעומת אחותה הכעורה, הסדרה 1 עליה היא מבוססת, מדובר בלא פחות ממיס יוניברס, אבל זו לא מכונית יפה במובן הקלאסי של המילה. על אף חיטובים תפוחים די מרשימים, פרונט שעושה חשק וישבן קטן ומוצק משהו בפרופורציות שמעל קו המותנים מעניק לה מראה טיפה גוצי ולא מחרמן.

גם תא הנוסעים לא יפיל אתכם שדודים ועל אף שהמבנה נכון ואיכות החומרים בהחלט טובה, הקבינה, שכוללת את הדשבורד המוכר מסדרה 1 וגימורים בגוונים כהים מכל עבר, משדרת אווירה מעט קודרת מדי.
עם זאת, יש לציין לטובה את הגה 3 הצלעות הספורטיבי עם לוגו של חטיבת הספורט של ב.מ.וו ואת המושבים המצוינים המגיעים עם ריפוד אלקנטרה נעים ומציעים מבנה ספורטיבי, תמיכה צדית מצוינת ובה בעת נוחות בהחלט מתקבלת על הדעת גם בנסיעות ארוכות.

בהתאם למדינות הדגמים החדשה והדי מבלבלת של ב.מ.וו, סדרה 2 החדשה מחליפה את הסדרה 1 קופה-סדאן ומעבר לעובדה שהיא נאה ממנה באופן משמעותי היא גם מציעה בסיס גלגלים נדיב יותר ההופך את צמד המושבים האחוריים לשימושיים לא רק בעבור ילדים קטנים ולמרות שמרווח הראש לא גדול במיוחד בהחלט ניתן להושיב כאן גם צמד מבוגרים במימדים ממוצעים מבלי שאלה יתלוננו יתר על המידה.
גם תא המטען בהחלט פרקטי ושימושי עם נפח של 390 ליטרים.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
ב.מ.וו M235|צילום: נעם וינד

ליבה של ה-M235 נמצא בחזית בדמות מנוע מוגדש, 6 צילינדרים בטור בנפח 3 ליטרים המוכר וזכור לנו לטובה מכמה וכמה בימרים.
ב-M235 הוא אפילו טיפה חזק יותר ומציע עדר של 326 כ"ס המועברים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית לגלגלים הנכונים (האחוריים כמובן).
נתוני הביצועים הרשמיים מרשימים מאוד ויודעים לדווח על מהירות תלת ספרתית בתוך 4.8 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

נוהגים
עם תחילת הנסיעה ה-M235 מתגלה במפתיע כפרטנרית נעימה למדי להתניידות עירונית. המתלים הקשיחים לא מענישים את הנוסעים יותר מדי על הבחירה הספורטיבית אפילו בשיבושים האופייניים לסלילה המקומית ויחד עם מימדים קומפקטיים ושטח חלונות הגדול מתקבל כלי תחבורה נוח למדי לרחובות הכרך.

ה-M235 לא גורמת לאנשים לשרוק אחריה בהתלהבות כשהיא עוברת ברחוב אבל אין ספק, במיוחד במחלצות האדומות של רכב המבחן, שהיא מציגה נוכחות בולטת עם חיטובים שמספקים רמז עבה ליכולות אירוביות גבוהות.
גם במצב קומפורט, המתאים להתנהלות נינוחה, בבורר מצבי הנהיגה, במידה שתרצו להציג את הפוטנציאל לא תצטרכו יותר מלחיצה קלה על הדוושה כדי להראות לכולם מי הכי מהירה בסביבה.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

מי שגדל, כמוני, עם פוסטר של למבורגיני קונטאש מעל למיטה לא יוכל שלא להתרגש ממפגן הביצועים שהגרמניה הקטנה הזו מסוגלת לנפק ומעבר למצב ספורט פלוס הופך את תגובות הדוושה וההיגוי לחדות הרבה יותר. בנונשלנטיות כמעט מתריסה הבימר מגיעה למאה קמ"ש בפחות זמן מזה שנדרש בזמנו לכוכבת ילדותי להגיע עם מנוע הוי 12 והמראה העתידני שלה למהירות תלת ספרתית.

הבימר ממש לא עוצרת שם ובמידה שאתם לא חוששים לרישיון שלכם (או מצוידים במערך אמצעי הגנה אלקטרוני מרשים במיוחד) בתוך כמה שניות נוספות תגיעו על סיפונה למהירויות אוטובאניות מכובדות בהן היא בהחלט מראה נכונות ונינוחות להישאר זמן רב.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

אבל זה ממש לא הסיפור של ה-M235, שהרי יכולות האצה מאוד מרשימות יש להרבה מכוניות פרימיום-ספורטיביות מודרניות וכדי להבין מה באמת יש ל-M235 להציע צריך לקחת אותה לשטחי המרעה האהובים עליה שכדי להגיע אליהם צריך להשיג מפה ולחפש עליה אזורים עם הרבה קווים מסולסלים במיוחד.

על אף שעם 326 כ"ס ויכולת האצה פנומנלית אין ספק שאם רוצים לנהוג נכון על הקווים הבימר תהיה מהירה מאוד בכביש המפותל, אבל זו לא המכונית שתהיה הבחירה הראשונה של מי שרוצה לעצור את שעון העצר כעבור פרק הזמן הקצר ביותר אלא זו שתקרוץ למי שאינו רוצה שהרגעים הקסומים האלה יגמרו לעולם.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

עם שלדה המציגה נטייה ברורה,מוחשית ויש שיגידו אף ברוטאלית למתירנות ישבנית, המון כוח זמין בכל מצב והגה אולי לא הכי תקשורתי אבל מאוד מדויק ומהיר מתגלה פרטנרית שמתחננת שתזרוק אותה לרוחב כל פניה ועל אף שחבל שאין דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני (ניתן להזמנה במסגרת חבילת ספורט בתוספת תשלום) צריך מידה לא מבוטלת של איפוק כדי לסיים סשן לוהט עם מספיק גומי כדי לחזור הביתה.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

מסכמים
על אף שאחרי שבוע עם פורשה 911 בהרי האלפים נקודת הפתיחה של ה-M235 במבחן הזה לא הייתה פשוטה, הדייט שלנו עם הבימר הקטנה ממש לא התגלה כריבאונד חסר חשיבות. אמנם היא לא הכי יפה בסביבה, תא הנוסעים שלה קודר והברקסים שלה לא עומדים ברמה של שאר המכלולים, אבל למרות שבהחלט ניתן למצוא פרטנריות יותר צייתניות שיחמיאו לכם לאגו, אותנו היא הטריפה עם אופי מלהיב שקשה מאוד למצוא היום ושגרם לנו לקוד בפניה קידה באמצע רחוב המסגר ביום חמסין כשהחזרנו אותה לסוכנות.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

כעת אחרי שנפרדנו והיא לא שומעת (שלא יעלה לה לראש חלילה..) לכם אנחנו יכולים לספר בשקט בשקט כי זה לא יהיה מוגזם לקבוע שמדובר ב-ב.מ.וו הטובה ביותר שנהגנו בה מזה זמן ומעבר לכך - באחת המכוניות המרשימות והמהנות שחווינו בשנים האחרונות.
350 אלף שקלים הם בהחלט לא מעט כסף אבל במונחים של אקשן, ביצועים ואדרנלין פר שקל מדובר במציאה ולא יהיה מוגזם לקבוע שאין הרבה מכוניות, גם עם תג מחיר כפול, שיכלו לסדר לכם כל כך הרבה רגעים קסומים של אושר עם חיוך מרוח מצד לצד.

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד
ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

 

 צפו בסרטון מרהיב בכיכוב 5 רכבי 235M

 

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

ב.מ.וו M235 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

_OBJ