בשנים האחרונות כולנו מדברים על עתיד חשמלי שמחכה (או לא) מעבר לפינה וישנה את הדרך בה אנו נעים יותר ממאה שנים. בכל מקרה, בשלב זה כלי הרכב החשמליים מזוהים בעיקר ככלי תחבורה אורבניים לרחובות הכרך בהם טווח הנסיעה המוגבל בשלב זה לא מהווה בעיה של ממש.

עם זאת, מסתבר שיש מי שחשב שהיתרונות של ההנעה החשמלית יכולים להתאים במיוחד למקום שהוא ההפך המוחלט מכרך הומה - המרחבים של הסוואנות של אפריקה.

יצרנית רכבי השטח לנד רובר בשיתוף עם חברת אקסון המתמחה בפתרונות חשמליים השיקו גרסה חשמלית של אחד האייקונים הגדולים והקשוחים ביותר בשטח: הדיפנדר הוותיק שמתגלגל בשטחים הקשים בעולם עוד מאז 1948.

לנדרובר דיפנדר חשמלי
שקט במיוחד
מדובר ברכב טיולי ספארי המבוסס על הדיפנדר בעל בסיס גלגלים אבל במקום מנוע הדיזל המצרצר והאמין שלו הותקנה בו יחידת כוח חשמלית בהספק של 193 כ"ס שמקבלת את הכוח שלה ממערך מרשים של סוללות ליתיום-יון המספקות אנרגיה שתסיע את הרכב בין 80 ל 100 ק"מ, או כשמונה שעות פעולה בין טעינות.

למרות שעם 295 גק"מ רמת פליטת המזהמים של מנוע הדיזל בהחלט גבוהה מאוד, לא הצורך בשמירה על האוויר הנקי שנושמות חיות הבר במרחבים האינסופיים היתה הסיבה להשקת הגרסה החשמלית אלא דווקא אחת התכונות של מכוניות חשמליות שברחובות הכרך לעתים יכולה להוות בעיה לא קטנה: השקט המוחלט שלהן.

כידוע, מנוע חשמלי אינו מרעיש כלל ולכן לא מפחיד או מרתיע את החיות ומאפשר לעקוב אחריהן מקרוב מאוד בשטחי הבר הגדולים. חשוב לזכור שבעוד שבעיר יש רעשים מכניים מכל עבר במרחבי הסוואנות רעשו של מנוע נשמע למרחוק.

ספארי בדרום אפריקה: פיל וקרנף (צילום: אודליה כהן)
עם הדיפנדר החשמלי תוכלו להתקרב אל חיות הבר בספארי|צילום: אודליה כהן

הדיפנדר החשמלי שהושק ביריד תיירות בדרום אפריקה בהחלט יכול לשפר את החוויה של מטיילי הספארי, רק לדבר אחד כדאי לדאוג היטב לפני שיוצאים למרחבים: להטעין את הסוללות עד לטעינה מלאה. אמנם עם אף רכב חשמלי לא כדאי להתקע בצד הדרך אבל כשזה קורה בדיזנגוף פינת בן גוריון זה מקסימום יכול לעלות לכם בדו"ח על חניה באדום לבן, לעומת זאת כשזה קורה באמצע הסוואנה אתם עלולים להפוך לסעודה טעימה במיוחד לחיות הבר.

>> לאחר מעל ל-60 שנה, לנד רובר מחדשת את הדיפנדר