פורד קוגה (צילום: אוטו)
פורד קוגה. ג'יפון נאה במימדים משפחתיים|צילום: אוטו
לא פעם דיווחנו כאן על התחרות היצרית בין דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו לבין כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, על הובלת שוק הרכב בישראל.

הקרב המרכזי הוא כמובן בדגמים המשפחתיים המספקים את עיקר המכירות אך גם בסגמנטים פחות מרכזיים חשוב לכל אחת מיבואניות הענק להיות בראש.

במשך שנים לדלק מוטורס לא היה מענה בתחום הג'יפונים באחד הסגמנטים האופנתיים ביותר בשוק הרכב שמשלב בין רווחיות לנראות בולטת התורמת להעלאת תדמיתו של המותג.

ה-ix35 של יונדאי והטוסון לפניו שלטו בשוק ביד רמה, הציגו נתוני מכירות מרשימים ומחירים שגרמו ללא מעט לקוחות של מכוניות מנהלים (פלח שוק בו דלק מוטורס שולטת עם המאזדה 6 והפורד מונדאו) להחליט להעדיף ג'יפון על פני סדאן גדולה.
בקרוב מאוד השליטה המוחלטת של יונדאי בסגמנט צפויה להתערער בזכות מתחרים חדשים מבית דלק מוטורס.

הראשון להגיע יהיה הג'יפון החדש (והראשון) של מאזדה, ה-CX5, שנחשף בתערוכת פרנקפורט לפני חצי שנה וצפוי להגיע בקרוב לארץ וקצת אחריו, ככל הנראה לקראת סוף השנה, יצטרף להיצע גם ג'יפון חדש מבית פורד, העונה לשם קוגה, שנחשף בימים אלה בתערוכת ז'נבה.

הפורד קוגה החדש למעשה כמעט זהה לג'יפון האמריקאי, פורד אסקייפ, שנחשף לפני מספר חודשים ושניהם מבוססים למעשה על הפלטפורמה של הפורד פוקוס החדשה.

הקוגה מגיע במימדים התואמים את המתחרים המרכזיים בסגמנט ומציע עיצוב נאה וזורם המשלב אלמנטים מוכרים מדגמי פורד הנוכחים כמו הפוקוס וה-S-MAX אבל עם טוויסט מעט אגרסיבי יותר.

פורד קוגה (צילום: אוטו)
מבוסס על הפלטפורמה של הפורד פוקוס החדשה|צילום: אוטו
 

הקוגה יציע מספר שילובי מנועים ותיבות הילוכים ובעוד שבאירופה ניתן להניח שהגרסה המבוקשת תהיה לוגמת סולר וידנית גרסה הרלוונטית לשוק הישראלי תצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים מסדרת האקו בוסט המוצלחת המפיק 180 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. 

הקוגה מגיע בשלל רמות אבזור שונות הכוללות מגוון גאדג'טים שביניהם ניתן לציין מערכת חניה אוטומטית, מערכת ניטור והתרעה ממכוניות הנמצאות ב"שטח המת", מערכת פורד SYNC משוכללת הכוללת הפעלה קולית, דיבורית בלוטות' וקישור אוטומטי למוקד חירום במקרה של תאונה בה הופעלו כריות האוויר.

עוד גימיק נחמד שקיים בחלק מרמות האבזור הוא מערכת לפתיחה אוטומטית של תא המטען, היעילה כשחוזרים לרכב עם ידיים עמוסות בקניות, הפועלת באמצעות העברת הרגל מתחת לחיישן מיוחד בפגוש האחורי. 

>> מבחן קיה ספורטאז'

פורד קוגה (צילום: אוטו)
יציע מספר שילובי מנועים ותיבות הילוכים ויגיע בשלל רמות אבזור|צילום: אוטו