מרצדס g
בשונה מכמה רכבי שטח קשוחים אייקוניים שהפכו בגילגולם המודרני ללא יותר מקרוסאוברים, או כאלה שגרסאותיהם הקשוחות נודו משווקי המערב בשל אי עמידתם בתקני בטיחות וזיהום אוויר עדכניים, ה-G של מרצדס פשוט מסרב להשתנות ומאז שהוצג בשנת 1979 יש לו קהל לקוחות ששומר לו נאמנות ולא מתרגש משום רכב שטח אחר בסביבה.

כעת מתברר, בניגוד לרמיזות שמרצדס שיחררה עם השקת Ener-G-Force לפני כשנתייים, שה-G הקלאסי כאן כדי להשאר וממשהכמו שלנד-רובר זנחה את הקונספט DC100 שהיה אמור להיות הדיפנדר של המילניום השלישי לאחר שספגה ביקורות קטלניות מצד מעריצי המותג, נראה שגם מרצדס זנחה את הקונספט העתידני ל-G בעקבות תגובות צוננות של חסידי האייקון.

עוד בערוץ הרכב של mako
מבחן דרכים: טויוטה לנד קרוזר המחודש  
5 אייקוני שטח בלתי נשכחים 
מרצדס מציגה – רכב שטח עם 6 גלגלים 

מעל לכל נראה שבמרצדס הבינו שלמרות שהמספרים שרכב קשוח, לא מעודן ויש יגידו גם פרימטיבי כמו ה-G רושם, הנוכחות של האייקון עם הילת השטח באולם התצוגה תורמת רבות לתדמית רכבי שטח-פנאי מודרניים של הקונצרן (GLA, GLK, GL), שלא בכדי עושים שימוש באות המיתולוגית.
ה-G, שמיוצר במשך 35 שנים במפעל מגנה שטייר בעיר התעשייתית גראץ שבאוסטריה, לא השתנה כמעט כלל ועבר במהלך השנים רק כמה מתיחות פנים מינוריות.

מרצדס G
מרצדס G 6X6


כעת חושף מגזין הרכב הבריטי CAR כי ב-2016, בעקבות כניסתן לתוקף של תקנות בטיחות מחמירות, ה-Gיעבור את מתיחת הפנים המסיבית ביותר בחייו.
אמנם מבחינת עיצוב צפויים שינויים שאמורים לסייע להורדת מקדם הגרר של הקוביה הגרמנית, אך העיצוב ישמור על קשר הדוק לדגם הנוכחי. בין השינויים היותר משמעותיים שניתן למנות אפשר לציין שלדה נפרדת מאלומיניום שתחסוך כ-375 ק"ג בהשוואה לשלדת הסולם מפלדה בדור הנוכחי, מימדים שיציגו תפיחה של כ-10 ס"מ ברוחב וצמצום במימד הגובה ובעיקר מתלה קדמי נפרד במקום סרן חי בדגם הנוכחי שאמור לשפר בצורה ניכרת את נימוסי הכביש של הג'מוס.
גם תא נוסעים יהפוך למודרני יותר ויכלול את ממשק השליטה החדש של מרצדס, אך לא יוותר על ידיות האחיזה ועל שלושת כפתורי נעילת הדיפרנציאלים בקונסולה המרכזית.

בחזית ניתן יהיה לפגוש יחידות הנעה מתקדמות יותר מ-6 צילינדרים טורבו דיזל ועד V8 בנפח 5.5 ליטר של גרסת AMG האימתנית.

מרצדס G קונספט
הקונספט שבוטל

למרות שחלק מחסידי ה-G וודאי ילינו על כמה מהשינויים (כמו זניחת הסרן חי מלפנים), אין ספק שתהליך המודרניזציה יאפשר לקלאסיקה להמשיך לנוע גם בעשור וחצי הקרובים.
אמנם יש שיגידו שמדובר בדינוזאור שעבר זמנו, אך בין שלל הקרוסאוברים נטולי אופי אמיתי המשך חייו של אייקון שכזה הוא, לדעתנו לפחות, בשורה משמחת לכל חובב רכב.

מבחן דרכים פורד F150 ראפטור 

אין תמונה
קלאסיקה לחובבי שטח אמיתיים כבר 35 שנה