ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2011 (צילום: IAA)
הצ'יף כאן, וזה רשמי|צילום: IAA

הבוקר, חברת מכשירי תנועה, יבואנית מותג ג'יפ בישראל, השיקה באופן רשמי ביבוא סדיר את הצ'יף החדש בשכונה: הגרנד צ'ירוקי 2011, שמוצע במספר גרסאות בטווחי המחירים שבין 270 ל 390 אלף שקלים.

על אף דמיון חיצוני לגרנד צ'רוקי הקודם, שזכה בשנים האחרונות להצלחה גדולה בארץ הקודש, לאחר שהפך ללהיט הבולט ביותר של תופעת היבוא האישי ולאחר שהיבואן חתך עשרות אלפי שקלים ממחירו, מדובר ברכב חדש לחלוטין. לצערנו, תג המחיר החדש לא מצליח לשמור על מחיר נמוך כמו זה שבו נמכר הצ'ירוקי היוצא בערוב ימיו, אבל בהחלט מדובר בתמחור אטרקטיבי למדי המודע לאופציה של אפשרויות היבוא האישי.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2011 (צילום: IAA)
מתלים עצמאיים|צילום: IAA

למרות שהיבוא התחיל רק היום, אנו כבר שמנו את ידנו על אחת היחידות הבודדות שהגיעו לארץ ביבוא אישי ובחנו אותה במבחן מקיף.

בדורו הרביעי אייקון השטח של ג'יפ שומר על המראה המזוהה שלו, עם בתי גלגלים תפוחים ושבכה קדמית האופיינית לכל דגמי ג'יפ, אך כעת הוא יותר אגרסיבי מבעבר כשקו המותנים שלו עלה מעט וחלונות הצד הוצרו. השינוי הבולט ביותר הוא ביחידות התאורה הקדמיות שהפכו לקטנות משמעותית ומלבניות בניגוד ליחידות הגדולות והמקומרות שאפינו את הצ'ירוקי היוצא.

אך השינויים המשמעותיים באמת נמצאים מתחת למעטה החיצוני: הצ'ירוקי יושב על רצפה חדשה ובג'יפ טוענים שהרצפה, שילדה אותה הוא חולק עם המרצדס ML , כזכר לשת"פ שהיה בין החברות, קשיחה באופן משמעותי מבעבר. בנוסף הצ'יף מוותר על אחד הסממנים הבולטים שלו כנצר לדינוזאורי השטח - הסרן החי ומציג מתלים עצמאיים בכל הפינות.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2011 (צילום: IAA)
ג'יפ שיכול להקרא "ג'יפ"|צילום: IAA
 

בשלב ראשון הצ'ירוקי מגיע לארץ כשהוא מצויד באופציית מנוע אחת: בנזין V6 חדש לגמרי בנפח 3.6 ליטר המפיק 282 כ"ס ו-35.3 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 5 יחסי העברה.

היצרנית מדווחת שלבד מביצועים לא רעים כמו האצה למאה קמ"ש ב-9.1 שניות ומהירות סופית של 206 קמ"ש המנוע מכוון לחיסכון בדלק ובג'יפ מספרים על הפחתה של 11 אחוז ב"צימאון" לזהב השחור.

בהמשך השנה יגיע לארץ גם דגם המצויד במנוע לוגם סולר.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2011 (צילום: IAA)
גרנד צ'ירוקי דור רביעי. מהיום - גם ביבוא סדיר|צילום: IAA

לארץ תגיע רק הגרסה כפולת הנעה שלו (בארצות הברית מוצעת גם גרסה ללא הנעה כפולה) הכוללת מערכת שנקראת Selec-Terrain המאפשרת בחירה בין מספר מצבים: אוטומטי, חול/בוץ, ספורט, שלג וסלעים. המערכת משפיעה על תגובת הדוושה, העברת ההילוכים, בקרת המשיכה ועוד בנוסף, כיאה לרכב שטח, המערכת גם מאפשרת שילוב ידני להילוך כוח LOW רב עוצמה.

מערכת מתלי אוויר המעניקים נוחות נסיעה משופרת ומאפשרים שינוי בגובה מרווח הגחון מ-11.4 ס"מ במצב נסיעה מהירה ועד 28.2 ס"מ בנסיעה בשטח טכניים תוצע כאופציה בדגם הלימיטיד וכסטנדרט בדגם הפרימיום אוברלנד.

פנים הרכב, אחת מנקודות התורפה המשמעותיות של הצ'ירוקי בעבר, מציג בדורו הנוכחי מהפך משמעותי ומעבר לשימוש בחומרים איכותיים ובעלי מראה יוקרתי מבעבר. למרות מימדים כוללים דומים בסיס הגלגלים התארך ב-13.5 ס"מ המשפרים מאוד את המרווח במיוחד בשורת המושבים האחורית בה ניתן כעת גם לכוון את זווית המשענת.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2011 (צילום: IAA)
פנים בעל מראה יוקרתי מבעבר|צילום: IAA

הצ'יף מגיע לארץ ב- 3 רמות גימור: לרדו ב-270 אלף שקלים, לימיטיד הכולל גם גג שמש פנורמי, ריפודי עור, ספוילר אחורי ועוד ב-320 אלף שקלים (מערכת מתלי האוויר היא אופציה בתוספת 15 אלף שקל) והגרסה הבכירה, אוברלנד, שתציע פאר פנימי גבוה עם מושבים מעור נאפה ודשבורד מפואר במיוחד ב-390 אלף שקלים.

>> האח הקטן של הגרנד צ'ירוקי, הקומפאס, מתחדש