זו פשוט עובדה מצערת כבר כמה שנים: מי שרוצה להתחרות בספורט מוטורי בצורה מקצועית צריך לעשות זאת מחוץ לגבולות המדינה. אחד האנשים שעשה זאת פעמים רבות הוא שי שמעוני, מהדמויות הוותיקות בענף, שהתחרה בראלי הפרעונים, בבאחה איטליה, ספרד ופורטוגל (מירוצים שהם חלק מסבב אליפות העולם) וגם הגיע לדירוג גבוהה הכולל ביקורים בפודיום. אנשי ראלי ארט איטליה (קבוצת מירוצים מסודרת שהייתה בעבר אחראית על רכבי המירוץ של מיצובישי) שמו לב לכך, ובין מנהל החברה האיטלקית רנאטו ריקלר לבין דודי לזר, ראש הקבוצה הישראלית והרוח החיה שלה נוצר קשר חם.

שי שמעוני באחה איטלי (צילום: רמי גלבוע )
שי שמעוני בפוזה אופיינית|צילום: רמי גלבוע

בשבוע שעבר קיבל דודי שיחת טלפון מפתיעה מרנאטו שסיפר לן על רכב המירוצים החדש שבנתה החברה ונקרא דזרט לייט. רנאטו סיפר שלכבוד ההשקה המתכוננת לבאחה האיטלקי הם מחפשים נהג מוכשר שיפגין הייטב את ביצועיו של הכלי ולכן הם מזמינים את שי ממנו התרשמו רבות להתחרות תחת חסותם.

הצוות הישראלי קפץ על המציאה ומיד נרכשו כרטיסי טיסה לסוף השבוע הבא (17-21.2) בו יערך המירוץ כשמלבד שי ודודי יובל מלמד יאייש את כיסא הנווט.

הדזר לייט הוא רכב מירוצים המיועד לקטגוריה הבכירה T1 סופר פרודקשן בה מתחרים כלי רכב מפלצתיים המוכרים ממרוצי הדאקר כמו פולקסוואגן וב.מ.וו X -רייד. בניגוד למרבית הרכבים בקטגוריה הכלי של ראלי ארט, כשמו כן הוא, קומפקטי מאוד במידותיו ומשקלו 670 ק"ג (גם תודות לשימוש נרחב בקרבון פיבר ובקבלר) ולכן הוא אינו צריך יחידת הנעה גדולת מימדים. המנוע הממוקם מאחור, מגיע מיצרנית האופנועים ימאה; 3 צילינדרים בנפח 1,050 סמ"ק, ותפוקה של 140 כ"ס ב-8,750 סל"ד. תמסורת וריאטור מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים עם אפשרות לנעילה של הדיפרנציאל האחורי. המיתלים הם מסוג עצמות עצה כפולות ובעלי מהלך של 35 ס"מ ועל הבלימה מופקדים קאליפרים של ברמבו.

 

שי שמעוני באחה איטלי
הרכב של קבוצת ראלי ארט - קטן וממזרי

>> צפו: אדי ראסטה הדרום אפריקאי מעלה הרבה עשן