פולקסווגן אמרוק בשלג
המשימה: להפיץ את הבשורה על המשחקים גם באזורי הספר המרוחקים של המדינה הענקית
בסוף השבוע הקרוב, אחרי אין סוף שערוריות, תיפתח בעיר סוצ'י, בקצה הדרומי של רוסיה לחופי הים השחור, אולימפיאדת החורף

פולקסווגן לקחה חסות על האולימפיאדה ותספק, יחד עם חברות הבת אודי וסקודה, לא פחות משלושת אלפים כלי רכב שישמשו כאמצעי תחבורה בתחרות.

אמנם שלושת האמרוקים המשופרים שמופיעים בתמונות שלפניכם לא יהיו חלק מהצי ולא ישמשו כ"מוניות" לספורטאי השלג והקרח (למרות שהם בהחלט יכלו להביא גולשי סקי לפסגות הרים שכוחות אל במיוחד), אבל הם בהחלט קשורים למשחקים האולימפיים לאחר שסיימו מסע ממוסקבה הבירה ועד לפטרופבלובסק-קמצ'טסקי שבחצי האי קמצ'טקה בקצה המזרחי של רוסיה, לחופי האוקיאנוס השקט, שנועד להפיץ את הבשורה על המשחקים גם באזורי הספר המרוחקים של המדינה הגדולה בעולם.

פולקסווגן אמרוק בשלג
תנאי הדרך היו קשים

שלושת הטנדרים של פולקסווגן, הקרוים על שם זאב בשפת האסקימוסים, סיימו בהצלחה את המסע בן 66 הימים שנערך בשטח לאורך כ-16 אלף קילומטרים בתנאים קשים עם שלג בתולי עמוק וטמפרטורות שהגיעו לעיתים למינוס 50 מעלות צלזיוס. לצורך ביצוע המשימה האמרוקים שופרו משמעותית: מערכת המתלים הוחלפה לשני סרנים חיים וחסונים (לאמרוק הסטנדרטי מתלה נפרד מלפנים) והותקנו צמגי בלון עצומים עם "בידלוק" המונע את פריקת הצמיג בלחצי האוויר הנמוכים הנדרשים בנסיעה בשלג עמוק.
יחידת ההנעה נותרה על כנה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל ותיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסים.
פולקסווגן אמרוק בשלג
והטמפרטורות הגיעו לעיתים למינוס 50 מעלות


לאחר שהשלימו את הדרך הקשה, שקבעה שיא גינס למסע השטח הארוך ביותר במדינה אחת, חזרו האמרוקים מערבה - עניין של 17 אלף קילומטרים נוספים, והם יוצגו לראווה בשבועות הקרובים בסוצ'י. אנחנו בהחלט היינו שמחים לקבל סיבוב על האמרוק באחד ממסלולי הסקי המושלגים.

פולקסווגן אמרוק בשלג
אבל האמרוקים עמדו במשימה בכבוד

>> מבחן דרכים: פולקסווגן אמרוק מול איסזו די-מקס