ב.מ.וו X3 מתיחת פנים
פרונט חדש עם נוכחות הרבה יותר אגרסיבית
אחרי ההצלחה הגדולה של ה-X5, בב.מ.וו החליטו לשכפל את המתכון במימדים ובמחיר קצת יותר נמוכים, וב-2003 חשפו את ה-X3  - רכב פנאי שהתבסס על הפלטפורמה של סדרה 3 האייקונית. 

אבל למרות שכל המרכבים היו מוצלחים ושהייתה ל-X3 זכות ראשונים בקטגורית הקרוסאוברים היוקרתיים במימדים קומפקטים, הוא מעולם לא הצליח להפוך לבולט או לזכות להצלחה מסחרית מסחררת, וכך למשל בעוד המתחרה מאינגולשטאט, ה-Q5 של אודי שהוצג רק ב-2009, הפך ללהיט בין לילה שבשנה שעברה נמכר ב-234 אלף חתיכות בעולם ה-X3 בקושי רשם באותה תקופה 150 אלף אקזמפלרים.

כעת 3 שנים אחרי שהדור השני של ה-X3 הגיע לשווקים, ב.מ.וו חושפת גרסה מתוחת פנים לקרוסאובר הקומפקטי. עיקר השינויים נוגעים לעיצוב החזית שמקבלת את הלוק הנוכחי של החברה עם יחידות תאורה גדולות המתחברות לגריל הכליות שגדל והתרחב אף הוא. ביחד עם פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר וכונסי אוויר גדולים, בב.מ.וו מקווים שהצליחו לפתור סוף סוף את נקודת התורפה המרכזית של הדגם שהתבטאה בעיצוב אנמי.

גם תא הנוסעים זכה לעדכון; הקונסולה המרכזית הפכה רחבה יותר ומכילה כעת מסך תצוגה גדול בשילוב הדור החדש של ממשק I-drive עם צג מגע בחלקה העליון וגם איכות החומרים שופרה.
פרט לכך אין שינוים עיצוביים, אך מבחינת אבזור יוצעו מעתה מערכות בטיחות מתקדמות כמו התרעה על סטייה מנתיב, שמירת מרחק ממכוניות והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימת חירום אוטומטית במהירויות עירוניות ומערכת לחניה עצמית – עם זאת ספק רב אם מערכות אלו יוצעו ברשימת הציוד הסטנדרטי.

ב.מ.וו X3 מתיחת פנים
מסך גדול יותר ושלל מערכות בטיחות כאופציה

בהיצע המנועים, אין שינויים גדולים למעט שדרוג בהספקי גרסאות הדיזל הבסיסיות עם תוספת כוח צנועה למנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל שהספקו יעמוד כעת על 190 כ"ס בגרסת 20d (תוספת של שישה סוסים) ו-150 כ"ס בגרסת 18d (תוספת של 5 כ"ס). גרסת 18d תגיע עם הנעה אחורית ולא עם ההנעה הכפולה המתוחכמת X-drive.
ב-ב.מ.וו מציינים שלמרות העלייה בהספק צריכת הדלק דווקא ירדה ב-7 אחוזים.

שאר המנועים נותרו ללא שינוי והגרסאות הפולאריות בישראל עם מנועי 2.0 ליטר טורבו בנזין ימשיכו להציע 180 כ"ס בגרסת 20i ו-240 כ"ס בגרסת 28i.
ה-X3 המחודש יגיע לישראל לקראת הקיץ עם היצע מנועים כמו בעבר, אולם מ"דלק מוטורס" היבואנית טרם נמסר האם בדומה ל-X5 שהושק לאחרונה, גם ה-X3 יזכה לגרסת בסיס מוזלת ונטולת הנעה כפולה בתקווה להציג תג מחיר מתחת לקו ה-300 אלף שקלים שיאפשר לרוכשיו להינצל ממס היוקרה החדש.

ב.מ.וו X3 מתיחת פנים
האם ה-X3 יצליח להתמודד טוב יותר עם המתחרים?

>> מבחן דרכים: ב.מ.וו X3 מול אודי Q5, מרצדס GLK ו-וולווXC60