אין תמונה
להיראות ככה, וגם לתרום לציבור. בינגו
מספר חודשים לאחר שסובארו חשפה בניו יורק ובשנחאי במקביל את הדור החדש של האימפרזה (המכונה במחוזיתנו גם B3) אתמול חשף יצרן הנישה היפני הקטן בפרנקפורט את הדור החדש של ה-XV.
כזכור מדובר בקרוס-אובר קומפקטי שמבוסס על גרסת ההאצ'בק של האימפרזה שהוצג לפני מספר שנים.

ה-XV בדורו הראשון אמנם היה מהנה לנהיגה הודות לכיול מתלים משובח והנעה כפולה אך נטול כל יחוד עיצובי שיבדיל בינו לבין המשפחתית הקומפקטית המוכרת משווקי הליסינג לבד מכנפונים מפלסטיק שחור שנראו גדולים מדי ולא שייכים לרכב, גגון עם קורות שלא מוקמו בצורה הומוגנית על הגג, ספויילר זול למראה שלא תרם מאום ליצרת מראה עם ניחוחות פרימיום ומעל לכל מרווח גחון נמוך ללא שינוי של ממש אל מול האימפרזה הרגילה מה שלא תרם לאפקט הגעה במחוזות של ג'יפונים וגרם גם ליכולת שטח עלובה למדי אפילו בדרכי עפר כבושות היטב.

יותר נוכחות מבעבר

כעת בדורו השני, המתבסס על האימפרזה החדשה, ל-XV יש הרבה יותר נוכחות – גם בזכות היותו של הדור החדש של האימפרזה הרבה יותר מעוצב ופחות אנמי מבעבר וגם הודות למרווח גחון של ממש העומד על 22 סנטימטרים. את התמונה משלימים פגוש אחורי בעיצוב אגרסיבי מאוד, בתי גלגלים תפוחים וגם כנפונים שחורים אלא שכאן הם נראים מתאימים ולא כתוספת מחנות אביזרים בדרום תל אביב.
ה-XV החדש נחשף בפרנקפורט עם 3 אופציות מנועים הכוללות 2 גרסאות בנזין בנפחים של 1.6 ו-2 ליטרים עם אופציה לגיר ידני או אוטומטי רציף וגרסת טורבו דיזל ידנית. כל הגרסאות יהיו מצוידות במערכת עצור וסע לכיבוי המנוע בעת עצירה לטובת הפחתת זיהום האוויר וכן בהנעה כפולה קבועה.

הגרסה הרלוונטית לשוק המקומי היא גרסת 2 הליטרים המצוידת במנוע מהדור החדש של מנועי הבוקסר של החברה המפיק 148 כ"ס ו-20 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם אופציה לתפעול ידני ומערכת הנעה כפולה.

אין תמונה
להיראות ככה, וגם לתרום לציבור. בינגו

מנוע ה-1.6 ליטרים שיניע את האימפרזה החדשה נחשף
אך גם גרסת הבסיס שאמנם לא צפויה להגיע לארץ מעוררת עניין מקומי זאת בשל היותה מצוידת במנוע הבוקסר 1.6 ליטרים החדש של החברה שנחשף לראשונה ויחליף בדור החדש של האימפרזה את מנוע ה-1.5 ליטרים שמשרת את הדור הנוכחי.

בסובארו מבטיחים שהמנוע החדש יהיה חסכוני, ידידותי לסביבה וחזק באופן משמעותי מהמנוע הישן אך דף הנתונים מגלה שהוא מסתפק בהספק של 114 כ"ס ומומנט של 15.1 קג"מ - טוב בהרבה מהמנוע הישן אך רחוק מההספקים של מתחריו העדכניים בארץ כמו היונדאי i35 והפורד פוקוס.
ובחזרה ל- XV - בסובארו מבטיחים שמרווח הגחון המשופר לא רק יאפשר להימנע מקשר קרוב מדי עם מכשולים על הקרקע אלא גם יעניק לנוסעי ה-XV תנוחת ישיבה גבוהה וראות מצוינת כמו ברכבי שטח.

בחברה גם מציינים שהודות לבסיס גלגלים גדול יותר העומד כעת על 2.635 מ' מרווח המחייה בתא הנוסעים יהיה משופר. בנוסף מדגישים בסובארו כי עיצוב הקונסולה המרכזית בצורה אופקית מקנה תחושה מרווחת. אבזור הבטיחות יכלול 7 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות.

אין תמונה
להיראות ככה, וגם לתרום לציבור. בינגו

ה-XV ינחת בראשית 2012 – המחיר טרם נקבע
בעוד שהאימפרזה המשפחתית צפויה לנחות על כבישי מע"צ עוד השנה, דגם ה XV החדש צפוי להגיע לכאן ברבעון הראשון של 2012.  כאמור בישראל תשווק גרסת הבנזין המצוידת במנוע בנפח 2 ליטרים ומערכת הנעה כפולה. בשלב זה טרם נקבע מחיר הרכב החדש בישראל .

>> יותר מעוצב: ניסאן ג'וק במבחן