כמעט יובל חלף מאז פורד הציגה את הדור הראשון של הברונקו האייקוני, שהיה התשובה של פורד לרכב השטח הראשון בעולם, גיבור מלחמת העולם השניה שהוסב לאחריה לגרסאות ה-CJ (Civilian Jeep) האזרחיות. בשנים הבאות הפך הברונקו מרכב שטח קשוח ל-SUV מפנק וה"אליפסה הכחולה" התרחקה עוד יותר מהשטח כשהחליטה להתמקד החל מאמצע שנות התשעים בתחרות מול ענקית הרכב GM עם האקספלורר רב המכר ועם האקספדישן והאקסרז'ן הענקיים שהיו פופולריים בצד השני של האטלנטי.

עוד ב-mako רכב
>> מבחן דרכים: שברולט טראקס
>> מבחן דרכים: רנו קפצ'ור
>> מבחן דרכים: פיג'ו 2008

כעת נראה שפורד חוזרת למקורות עם הטרולר T4, רכב שטח קשוח ובסיסי שנראה כתשובה הולמת לרנגלר שנותר האופציה היחידה בסגמנט הולך ונכחד של דינוזאורים שמקדשים את יכולת השטח לפני נימוסי הכביש.
הוא מתבסס על מכלולים שנראים כיום פרימיטיביים, כמו שלדת סולם וסרנים חיים מלפנים ומאחור, אך אלה מבטיחים חוסן מכני ויכולת עבירות גבוהה. גם העיצוב מהוה חזרה לעבר: מרכב רבוע בתצורת 3 דלתות, צמד פנסים עגולים בחזית, פגושים מסיביים, בתי גלגל תפוחים וכמובן גלגל רזרבי על דלת הנישא בגאווה על תא המטען.

ג'יפ של פורד
חוסן מכני ויכולת עבירות גבוהה

בחזית שוכן מנוע טורבו דיזל 5 צילנדרים בנפח 3.2 ליטר בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסים המעבירה את הכוח דרך תיבת העברה פשוטה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.

פורד לא מסרה נתוני הספק או מומנט, אך הנתונים יהיו כלל הנראה זהים לאלה שמפיקה אותה יחידת כוח בטנדר של היצרן, הריינג'ר: 200 כ"ס ב-3,000 סל"ד ו-47.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד.
גם תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו, אך היצרנית מסרה כי ה-T4 יהיה פשוט ובסיסי כדי להתמודד עם אבק, בוץ ושאר מרעין בישין.

לצערנו הרב, הפנטזיה על קרב ענקים חוזר בין היורשים של הברונקו וה-CJ במדבריות הנגב לא יתגשם, שכן ה-T4 שייוצר על ידי חברת בת של פורד, טרולר הברזילאית, לא ישווק מחוץ לגבולות היבשת הלטינית.

>> בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק של ערוץ הרכב

ג'יפ של פורד
לצערנו ישווק רק בדרום אמריקה