אינפיניטי fx30 (צילום: נעם וינד)
אינפיניטי FX על רקע ים|צילום: נעם וינד

פעם, לאף אחד לא ממש הייתה בעיה כשמדי פעם רכב שטח, טרקטורון או אופנוע ים היה מופיע בחוף הים. נהפוך הוא זו אולי אפילו הייתה סוג של אטרקציה. אבל כשנפיצותם של הכלים הללו עלתה וקהל רוכשיהם הפך אותם מכלי פנאי אישי למכשיר למשיכת תשומת לב המתרחצים היה ברור שצריך לשים לזה סוף.

ואכן, כנסת ישראל חוקקה לפני כחצי שנה, לאחר שלל עיכובים, התנגדויות ומחסומים בירוקרטיים, חוק ברור למדי האוסר כניסת כלי רכב לחופים.

בסוף השבוע האחרון אף נתבשרנו על מבצע אכיפה רחב היקף בחופי המעוצה האזורית חוף הכרמל שכלל כוחות שיטור גלויים וסמויים ואפילו תצפיות מהאוויר ומהים.

מפירי החוק קיבלו קנסות של 500 שקלים ועל פי החוק במקרים מסוימים בנוסף לקנס אף ניתן להוסיף שלילת רישיון ממושכת לתקופה של עד 120 יום ואפילו להטיל על מי שיורשע בנהיגה ברכב בחוף ים לתקן את ההרס הסביבתי שגרם.

אין תמונה

ברוסיה, כך עושה רושם, אין חוק שכזה ולכבוד פתיחת עונת הקיץ כמה חבר'ה ירדו עם רכב הפנאי היוקרתי שלהם מתוצרת אינפינטי לבילוי בחוף. החבורה כנראה שתתה קצת יותר מדי ובשלב מסוים בעל הרכב החליט לצאת לסיבוב דאווין קטן על החוף, אבל ככל הנראה בגלל עומס המבלים מחוץ למים ניסה לקצר את הדרך דרך המים.

למרות כמה תמרונים בהם נראה שהרכב היוקרתי רמז לבחור הנחוש לוותר על הרעיון ולחזור לקרקע מוצקה, הנסיונות נמשכו ובפעם השלישית, לאחר שעצבן את כל הנופשים מסביב, נראה שמבחן המים הגיע לשיאו והבחור החליט לראות איך האינפינטי תפקדה לא רק בתור רכב אמפיבי אלא גם בתור צוללת.

אמנם היינו יכולים להגיד לו מראש אם היה שואל אבל, כצפוי, רכב הפנאי מדגם FX35 שמציע יכולות טובות מאוד על הכביש מתגלה כבעל יכולות עלובות למדי בתוך המים ונתקע לאחר כמה מטרים עמוק מעל קו המותניים.


לא להפסיד: ככה מטביעים רכב פנאי יוקרתי

גם בחורף, מסתבר, אפשר למצוא דרכים להטביע רכב יוקרתי ובסרטון הזה ניתן לראות פורשה קאיין שכנראה החליקה לאגם קטן.

בתחילה נראה שלכאורה בעל המכונית נקט במשנה זהירות והזמין משאית גדולה שתעזור בחילוץ אבל אז הוא החליט לנסות לזרז את העניינים ולעזור לחילוץ עם עדר מאות הסוסים במנוע היוקרתי שלו. ניסיון שלא כל כך עלה יפה כשהעוצמה הרבה גרמה לגלגל שהחליק במהירות בבוץ להתחמם, להתפוצץ ולגרום למעיכה לא קטנה בכנף המכונית שהביאה לפתיחת כריות האוויר.


ככה לא מחלצים פורשה

>> 4 אייקונים אמריקאים בלתי נשכחים