כלי רכב בעלי יכולת כלאיים - המסוגלים לנוע על הקרקע וגם במים נראו לא פעם על המסך הגדול בסרטים כמו למשל ג'יימס בונד, אבל במציאות שמחוץ לעולם הזוהר של המרגל המפורסם בעולם, כלים שכאלה התקשו להבשיל לכדי מציאות מוטורית, ואלו שכן עשו זאת חייבו את הרוכשים בפשרות רבות או נמכרו בסכומי עתק.

אבל לאחרונה משהו השתנה ובין היתר ניתן לזקוף את זה לזכות חברת Gibbs המתמחה בייצור של כלים אמפיבים לשימוש צבאי ואזרחי, שהציגה לפני כשנתיים כלי מהפכני בשם Quadski, המציע מעין הכלאה בין טרקטורון לשטח לאופנוע ים והפגין ביצועים טובים ממש בים וביבשה.

אין תמונה
כמו שאומרים: כלי כלי

עוד ב- mako רכב 
רכב ה-SBS של CF-MOTO עושה עליה 
צפו: הטרקטורון שהופך לאופנוע ים  
הכלי המושלם בדרך לגיהנום 

ה-Quadski צויד במנוע 1.3 ליטר בהספק 140 כ"ס שהגיע מחטיבת האופנועים של ב.מ.וו והניע את הגלגלים האחוריים ביבשה או את מנוע הג'ט הימי במים ואפשר לכלי לנוע במהירות מרבית מרשימה למדי של 67.5 קמ"ש בשני המקרים.
אך הכלי לא הרשים רק בדפי הנתונים וגם בפועל בנסיעה על קרקע מוצקה צמיגי שטח ייעודים ומרווח גחון של 23 ס"מ הקנו לו יכולת עבירות טובה מאוד שלא נופלת מזו של טרקטורון רגיל ובמים הגלגלים, בזכות הגלגלים שהתקפלו אל תוך גוף הכלי המעוצב, נוצר מבנה שאפשר חיתוך אופטימאלי של הגלים.

אין תמונה
לתחזק את הזוגיות ביבם וביבשה

הכלי הייחודי הופיע באחד הפרקים של העונה האחרונה של תוכנית הטלוויזיה טופ גיר זכה לפרסומת אדירה בחינם אך מתברר שהפרסום לא תורגם להזמנות רבות בין היתר בגלל העובדה שמדובר בכלי סולו לרוכב יחיד המגביל את מעטפת השימושי לכלי פנאי אותו מרבית האנשים מעדיפים לחוות בזוג. ובשוק בו מרבית הטרקטורונים ואופנועי הים מוצעים בגרסה זוגית ולאור דרישת הלקוחות, Gibbs חשפה השבוע, לכבוד בואו של הקיץ בחצי הצפוני של הגלובוס, גרסת XL שעם 356 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 209 ס"מ (גידול של כ-30 ס"מ בשני המקרים) מאפשרת חווית רכיבה ושיט בזוג. המשקל העצמי אגב עלה רק ב-47 ק"ג ל-652 ק"ג כך שהביצועים לא צפויים להיפגע משמעותית.

אין תמונה
מי אמר שאי אפשר לעשות כיף בשניים

אם הכלי הזה מלהיט את דמיונכם לקראת העונה החמה, הרשו לנו לצנן אתכם ולספר לכם שהוא נמכר בצד השני של האטלנטי לפני מיסים ושאר ירקות בעבור מחיר לא נמוך במיוחד של 47 אלף דולרים.

אין תמונה
סי-דו ספארק

אם אתם בכל זאת מחפשים אהבה חדשה לימים הלוהטים, בחופי ישראל, תוכלו לפגוש הקיץ את הספארק. ולא אנחנו לא מדברים על מכונית המיני של שברולט אלא על אופנוע הים החדש של סי-דו שנולד בעקבות חשיבה מחודשת על מרוץ החימוש בשוק אופנועי הים ומציג חזרה למקורות משנות השמונים בכלי המציג פשטות תפעולית, הספק שפוי ומחיר אטרקטיבי יחסית לעומת המתחרים (אך גבוה מעט מהצפוי) המתחיל ב-59 אלף שקלים לגרסה הדו מושבית ו-63 אלף שקלים לגרסה משולשת מושבים.

אין תמונה
אופנוע ים כמו פעם

הספארק מצויד במנוע רוטקס 3 צילינדרים בנפח 900 סמ"ק שבגרסתו החזקה שתגיע לארץ מפיק 90 כ"ס. עם זאת על אף שהנתון רחוק להרשים בשוק בו גרסאות הבסיס של המתחרים מציעות 50 אחוז יותר סוסים וגרסאות הקצה הספקים יותר ממשולשים, יש לזכור שהמשקל העצמי הנמוך של הספארק ומימדיו הצנועים מאפשרים לו להציג ביצועים מרשימים ויכולת שלא נופלת מאופנועי ים חזקים בהרבה.

אין תמונה
וגם המחיר שפוי