הטנדר הענק של שברולט, הסילברדו, משווק בישראל מזה עשור וברבות השנים הוא הפך לטנדר האמריקאי הפופולרי ביותר עם למעלה מ-60 אחוז נתח שוק, בין היתר בשל ביטול הטבת המס על הטנדרים הקטנים (דוגמת איסוזו דימקס וטויוטה היי-לקס), שהפכו את הענקים מאמריקה הדורשים רישיון 03 למשאית, לעסקה כלכלית הרבה יותר.

עוד ב-mako רכב 
שברולט מציגה: ריפר נגד ראפטור 
צפו: משיכת חבל, הגרסה המוטורית 
מבחן דרכים שברולט סוניק RS  

למרות שהעולה הטרי מוגדר כחדש לחלוטין, מדובר למעשה במתיחת פנים מקיפה למדי לדגם הקודם הכוללת גריל מסיבי מניקל, פנסי חזית שונים ובתי גלגלים מודגשים המעניקים לסילברדו מראה עם נוכחות גדולה מבעבר.

מתחת לחזות הרעננה אין חדש וכבעבר הוא מוצע בגרסת 2500HD עם מימדים זהים של 608.3 ס"מ בגרסת הקבינה הכפולה ו-584.2 ס"מ בגרסת הקבינה וחצי שזוכה לארבע דלתות אמיתיות במקום צמד דלתות "התאבדות" בדגם הקודם.
גם בצד המכני אין שינוי ומלפנים שוכן אותו מנוע "דורמאקס" טורבו דיזל בנפח 6.6 ליטר המפיק 397 כ"ס וכמות מומנט שתספיק לכל משימת גרירה עם 105.3 קג"מ ב-1,600 סל"ד בשידוך לתיבת הילוכים "אליסון" עם 6 יחסים ומערכת אגזוז ברקס (כמו במשאיות) המסייעת לבלימת מנוע בירידות.

שברולט סילברדו יולי 2014 (צילום: אוטו)
רענון מקיף|צילום: אוטו


גרסת קבינה וחצי הבסיסית מצוידת בהנעה אחורית בלבד, בעוד שאר הגרסאות בעלות תיבת העברה עם הנעה כפולה (לא קבועה) והילוך כוח וחבילת השטח Z71 הכוללת מיגון למנוע, גיר ותיבת העברה ובולמי זעזועים של "רנצ'ו" האמורים לשפר את ספיגת המהמורות בשטח משובש.

החידוש הגדול בסילברדו נוגע לסביבת הנהג המזכירה הרבה יותר את מכוניות המנהלים של החברה מאשר רכב עבודה הן באיכות החומרים, הן בעיצוב הדשבורד והן באבזור הרב שכולל בגרסת LT הבסיסית מערכת MyLink עם מסך מגע בגודל 8' (כמו באימפלה) עם מצלמת רוורס ובלוטות' והעתקה של ספר הטלפונים בעברית, בקרת אקלים מפוצלת, שליטה על מערכת השמע מההגה, USB, מושב נהג מתכוונן חשמלית, בקרת שיוט, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חישוקים קלים בקוטר 17' ו-6 כריות אוויר.
שברולט סילברדו יולי 2014 (צילום: אוטו)
אבזור בשפע |צילום: אוטו


גרסת LTZ מוסיפה (בעבור 21 לגרסת קבינה וחצי ו-30 אלף שקלים לגרסת קבינה כפולה) ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, מושב נוסע מתכוונן חשמלית ומושב נהג עם זיכרונות, מערכת שמע איכותית של BOSE, חלון שמש (בגרסת קבינה כפולה), חיישני חניה מלפנים ומאחור, חלון אחורי לארגז נפתח חשמלית, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקים קלים בקוטר 18'.

המחירים התייקרו בכ-5,000 שקלים בגרסאות LT עם תג מחיר התחלתי של 195 אלף שקלים לגרסת קבינה וחצי 4X2, דרך 225 אלף שקלים לגרסת LT קבינה כפולה ועד 255 אלף שקלים ל-LTZ קבינה כפולה.
כ-250 הזמנות כבר התקבלו לסילברדו החדש ו-UMI, יבואנית שברולט, מתכננת למכור כ-600 יחידות עד סוף השנה.
שברולט סילברדו יולי 2014 (צילום: אוטו)
תא נוסעים משודרג |צילום: אוטו


בנוסף לסילברדו, שברולט חוזרת לשווק את הסוניק עם מנוע 1.4 ליטר, 101 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים במרכב סדאן, זאת לאחר שהחליטה להפסיק לשווק אותה בשנה שעברה בשל הרצון להתרכז בשוק המוסדי ודווקא כעת, לאחר שהפסידה למיצובישי אטראז' במרכז הליסינג הצה"לי, היא חוזרת לאולם התצוגה עם תג מחיר אטרקטיבי של 90 אלף שקלים ההופך אותה למשפחתית סדאן קומפקטית אוטומטית הזולה בישראל. פרט לפשרה בביצועים תיאלצו להסתפק גם ברשימת אבזור מצומצמת יותר מגרסת ה-1.6 המוכרת הכוללת מערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט ו-6 כריות אוויר.

>> מבחן דרכים: שברולט סילברדו מול סמארט בראבוס 

שברולט סוניק
חוזרת לאולם התצוגה עם תג מחיר אטרקטיבי של 90 אלף שקלים