קאן-אם
בקאן-אם מבטיחים כלי פאן אולטימטיבי
מאז הוצג ב-2007 הפך פולריס RZR למונופול, כלי פאן טהור ללא תחרות אמיתית. פולריס השכילו להפוך את תת הדגם במשפחת הריינג'ר (SideBySide לעבודה של פולריס) למשפחה שלמה של גרסאות מגוונות מדגם ה-570 הבסיסי דרך גרסאות ל-4 נוסעים ועד לדגם 900 שמוכן למרוצים.

התשובה הראשונה של קאן-אם לרייזר, הקומנדר שעשה לאחרונה עליה לארץ,  לא הצליח לספק את אותן רמות כיף, והיה שילוב פושר בין כלי טיולים/עבודה לכלי ספורטיבי. כעת משיקה קאן-אם את המאבריק, כלי המיועד לספק את התשובה האולטימטיבית לרייזר של פולריס ולווילד-קאט של ארקטיק-קאט שהוצג בשנה שעברה.

המאבריק המצויד במנוע רוטאקס בתצורת V-טווין בנפח 976 סמ"ק עם לא פחות מ-101 כ"ס מעמיד בצל את הרייזר 900 עם הספק של 88 כ"ס וגם את הווילדקאט 1,000 עם 95 כ"ס.

קאן-אם
יוצע גם בגרסה ל-4 נוסעים

יחס ההספק משקל הוא גם הטוב בקטגוריה - הוא אמנם שוקל 588 ק"ג, 48 ק"ג יותר מהרייזר (540 ק"ג לרייזר 900, 592 לווילדקאט), אך כאשר מחשבים את הנתון ביחס להספק מגלים שלמעשה כל סוס של המאבריק סוחב רק 5.82  לק"ג (6.13 ב-RZR, 6.23 בווילדקאט).

 

למנוע הרוטאקס מצערת אלקטרונית בקוטר 54 מ"מ של "בוש" היודעת לנטרל את תנודות הרגל על דוושת הגז בנסיעה בשטח משובש ותורמת להעברת כוח חלקה. 101 הסוסים עוברים לגלגלים האחוריים או לכל הארבעה דרך תמסורת מסוג וריאטור עם הילוך כוח, הילוך אחורי ומצב חניה.


אולם כמו שכל מי שמבין משהו מעבר לשינון של דפי נתונים יודעי לספר שכוח רב זה לא באמת מה שחשוב והפרמטר המרכזי בו נבחן כלי טוב הוא היכולת שלו "להוריד את הסוסים לקרקע". לטובת העניין הזה במאבריק מיקום המנוע הוא מרכזי בין המושבים מה שמעניק חלוקת משקל טובה בין הצירים ומנמיך את מרכז הכובד. המתלים הם נפרדים בכל הפינות (עצמות עצה כפולות מלפנים וזרועות נגררות מסוג TTA מאחור) המגובים בבולמי זעזועים של פוקס פודיום עם מיכל חנקן לקירור. היכולת בשטח טכני אמורה להיות מרשימה בזכות מרווח גחון נאה של 33 ס"מ (זהה לשני המתחרים), מהלך מתלה של 35.6 ס"מ בכל ארבעת הפינות ודיפרנציאל קדמי ויסקוזי מוגבל החלקה.

קאן-אם
101 כ"ס הופכים אותו לחזק בקטגוריה

המאבריק צפוי להתחיל להימכר בצפון אמריקה כדגם 2013 כשלקראת 2014 צפויה גם גרסת מקס בעלת 4 מושבים בעלת ובסיס גלגלים ארוך ב-75 ס"מ.

 חברת "עופר אבניר" יבואנית קאן-אם הודיעה כי בכוונתה להעלות את המבאבריק ארצה אך בשלב זה לא ברור מתי זה יקרה במיוחד בשל העדרו של  דיפרנציאל אחורי שמונע ממנו לעמוד בדרישות התקינה הישראלית. עד שעניין זה יסודר אנחנו נמשיך לקנא בידידינו מאמריקה ונתנחם בחיקו של הרייזר מבית פולריס שנראה שלפחות בזמן הקרוב ימשיך לשמור על השליטה שלו בשטח של המדינה הציונית.

>> רכבנו על הטרקטורון החזק בעולם ושרדנו כדי לספר

 

_OBJ