ניסאן פת'פיינדר
מרבית הלקוחת לא באמת מחפשים יכולות שטח אמיתיות

בארץ, בניגוד לטראנו - קודמו בשוק המקומי, רכב השטח של ניסאן, הפאת'פיינדר, מעולם לא זכה להצלחה מסחרית גדולה, אך בארצות הברית רכב השטח הותיק נחשב לאחד מהפופולריים בסגמנט כבר לא פחות מ-26 שנים.
למרות ההצלחה, בניסאן הבינו שצריך להתקדם קדימה וליישר קו עם התצורה של מרבית רכבי הסגמנט בעידן הנוכחי או במילים אחרות - לנטוש את המבנה הרבוע שמבוסס על טנדר הפיק אפ של החברה, את שלדת הסולם החסונה ואת יכולות העבירות הגבוהות ולעבור לעיצוב מעוגל יותר, עם מרכב אחוד והרבה פחות יכולות שטח.
 
 
ניסאן חשפה בתערוכת דטרויט קונספט מבושל לחלוטין של הפאת'פיינדר החדש שיוצג באופן רשמי בהמשך השנה.
מעבר לעיצוב החיצוני שעבר מהפכה של ממש השינוי המשמעותי ביותר הוא נטישת הקשר עם חטיבת הטנדרים והתבססות על פלטפורמה של רכב הפנאי היוקרתי ונטול יכולות השטח של החברה - המוראנו.

ניסאן פת'פיינדר
עיצוב פחות רבוע ונטישה של שלדת הסולם


 

בניסאן הבינו בשנים האחרונות, לנוכח הצלחה של דגמים כמו הג'וק והקשקאי, שמרבית הלקוחות היום לא ממש מחפשים יכולות שטח גבוהות המצריכות מכלולים יקרים ומחיר גבוה ומסתפקים ברכבים שרק נראים כמו רכבי שטח.
 
עם זאת, כדי לשמר את קהל הלקוחות הנאמן של הפאת'פיינדר בחברה החליטו שלמרות המבנה הפחות קשוח לפאת'פיינדר בדורו הרביעי יהיו לפחות בחלק מהגרסאות יכולות שטח לא מבוטלות כשאת הברזלים הקשוחים יחליפו מערכות הנעה אלקטרוניות מתקדמות.
בחברה מאמינים ששילוב מערכות שעושות את העבודה ללא צורך בידע רב בנהיגת שטח דווקא יאפשר לחלק לא מבוטל מהלקוחות שעד כה פחדו לרדת מהכביש הסלול לצאת לאפיזודות קצרות בשטח.


מטמופרזה: כך השתנה הפאת'פיינדר במהלך השנים
המנוע המרכזי בעבור השוק האמריקאי יהיה כמובן וי 6 בנזין שיפיק 256 כ"ס וישודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
למרות שנפחו יעמוד על לא פחות מ-3.5 ליטרים בחברה מבטיחים שיפור של לא פחות מ-25 אחוזים בנתוני צריכת הדלק לעומת נתוני הדור היוצא.
גרסאות המיועדות לשוק האירופאי יצוידו במנועי טורבו דיזל.
 
נטישת הקשר למשפחת הטנדרים של החברה תביא עימה גם עיצוב פנים מפואר ויוקרתי יותר שיכלול אבזור רב ומרווח פנימי משופר בשלוש שורות מושבים. 

ניסאן פת'פיינדר
עיצוב פנים מפואר יותר ומרווח לשבעה נוסעים
 
 
>> לא יעזור K300 - ניסאן ג'וק במבחן