אין תמונה
העולם אוהב עיצובים בניחוח רטרו

מחפשים מכונית חדשה? רוצים שהיא תהיה לא כמו של כולם אבל לא תנקר עיניים, שתהיה לא גדולה מדי אבל קצת יוקרתית, שתמשוך תשומת לב אבל שתהיה גם חסכונית? אכן, דרישות לא פשוטות, אבל יש לנו רכב בדיוק בשבילכם. עולה חדש שמחכה לזכות באהבה מקומית ועונה על כל מה שחיפשתם - מיני קאנטרי-מן.

רק פרט אחד קטן - בדרך לסוכנות מיני כדאי שתשדדו בנק או שתשברו את כל החסכונות שאגרתם מאז הבר מצווה כי למרות שמדובר ברכב צנוע מימדים עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים תג המחיר שלו מתחיל בלא פחות מרבע מיליון שקלים, או במילים אחרות מכונית אחת במחיר של יותר מ 2 משפחומטיות חדשות מהניילונים

בן חורג לשושלת המיני

המיני קאנטרי-מן הוצג בתחילת השנה לאחר שב.מ.וו התלבטה במשך שנים איך לייצר המשכיות ולהגדיל את היצע הדגמים של מותג הרטרו המצליח שלה מיני, המתבסס על הומאז' למיני הבריטית הקטנטנה.

לבסוף הוחלט על רכב בתצורת קרוס-אובר שישמור על קווי העיצוב של המיני אך יציג מימדים משפחתיים ויכלול גם צמד דלתות ליושבים במושב האחורי, יחד עם תא מטען שימושי.
כשרואים את הקאנטרי-מן אי אפשר לטעות ומיד ניתן לזהות שמדובר במיני אך באותה נשימה ניתן לציין שקאנטרי-מן מציג עיצוב מעט גמלוני ולוק צ'אבי באופן כללי.

מיני קאנטרי-מן
אי אפשר לטעות שמדובר במיני אך התוצאה הסופית מעט מסורבלת

בגזרת המנועים הקאנטרי-מן יגיע לישראל עם שתי אופציות למנועים, שתי גרסאות שיסתפקו בהנעה קדמית וגרסה אחת שתצויד במערכת הנעה כפולה מתקדמת.
הגרסה הבסיסית שתהיה שלכם, כאמור, במחיר של החל מ-250 אלף שקל נקראת קופר ומצוידת בהנעה קדמית ובגרסה לא מוגדשת של יחידת ההנעה שפותחה בשיתוף קונצרן פיג'ו סיטרואן ומוכרת לנו כמעט מכל ליין הדגמים הנוכחי של הקונצרן הצרפתי.
הספק המנוע עומד על 122 כ"ס צנועים למדי והביצועים סבירים עם האצה למאה ב10.5 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.

בעבור גרסת הקופר S כבר תאלצו להיפרד מ 280 אלף שקלים. הגרסה משלבת את אותו המנוע כשהוא מצויד במגדש טורבו הסוחט מהמנוע לא פחות מ178 כ"ס ומספקת ביצועים חמים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 7.6 שניות ומהירות מרבית של 215 קמ"ש.
גרסת ההנעה הכפולה מצוידת אף היא באותו מנוע מוגדש ומחירה כבר חוצה את קו ה-300 אלף שקלים.

אין תמונה
המיני הראשונה שמציעה חלל פנימי מכובד

לא קצת הגזמנו במחיר?

ברמות מחירם שכאלו אין לקאנטרי-מן בארץ תחרות של ממש. אפילו אחיו למחצה, הג'יפון של ב.מ.וו - X1, זול ממנו משמעותית. מתחרים ישירים אחרים המציגים מבנה קרוס-אובר ומימדים דומים כמו ניסאן ג'וק נמכרים במחירים של קרוב למחצית.

מדוע זה קורה? אמנם גם בחו"ל מותג מיני נחשב למותג יוקרתי עם מכוניות לא זולות במיוחד אבל פער המחירים בין מכונית עם סמל מיני בחזית לבין מותגים עממים יותר לרוב לא עולה על כ-25 אחוז. כך לדוגמא באנגליה מחירו של הניסאן ג'וק עומד על כ-13 אלף פאונד (כ-76 אלף שקלים) בעוד שבעבור הקאנטרי-מן קופר יאלצו נתיני הממלכה המאוחדת להיפרד מכ-17.5 אלף פאונד (קצת יותר ממאה אלף שקלים).

אין תמונה
גם הם התעלפו מהמחיר

אין לשכוח את המיסוי והעלויות הנלוות הגבוהות הנהוגות בישראל אך תחילת שיווקו של הקאנטרי-מן היא הזדמנות מצוינת להציע, שוב, לקמור יבואני המותג בישראל לשקול להנהיג מדניות מחירים שפויה יותר: אמנם, מיני הוא לא מותג ללקוחות קשיי יום המחפשים תחבורה בסיסית אך מצד שני ראוי שמכוניות המותג, כמו בכל העולם, יהיו נגישות גם למי שהוא לא מבני האלפיון העליון.

>> מתקפת ג'וקים על ישראל
מיני קאנטרי-מן
נטול יכולות שטח ממשיות