חולמים על פורשה? יש לנו בשורה בשבילכם. בקרוב, פורשה צפויה להתקרב אל העם, או לפחות לחלקים קצת יותר רחבים מאשר בני האלפיון העליון. אמנם, יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית לא ממש צפויה להתחרות במאזדה 3, אבל השבוע ניתן אישור רשמי בהודעה לעיתונות לשמועות המדווחות מזה זמן על פרויקט סודי שבסיומו תוצג הפורשה הזולה ביותר.
בשנת 2003, לקחה יצרנית מכוניות הספורט משטוטגארט הימור כשהחליטה לתבל את ליין הדגמים שלה בתבלין מסוג שונה מהמוכר לה והשיקה את הקאיין.
בתחילת השנה, במקביל להשקת הדור החדש של בן דודו - הטוארג של פולקסווגן, הושק גם הדור השני של הקאיין שמציג עיצוב מעט פחות גמלוני וביצועים משופרים. בחלוף קצת פחות משנה בפורשה בהחלט מעודדים מנתוני המכירות אך מצד שני גם ערים לירידה בפופולאריות לה זוכים בעת האחרונה רכבי פנאי גדולי מימדים ובעליהם שנתפסים על ידי הציבור כמזהמים וכאגואיסטים.
חלק מאותם לקוחות שנוטשים את ג'מוסי השטח רוכשים קרוס-אוברים במימדים שפויים שזוכים בעת האחרונה לפופולאריות גואה.
בפורשה רוקחים מתכון מפולפל
בדיוק לנישה הזאת מכוונים בפורשה עם מתכון מפולפל נוסף - הקייג'ן (Cajun) שיציע מכונית עם סמל של פורשה במחיר הזול ביותר מזה שנים. יש להניח שהבייבי-קאיין יתבסס על הפלטפורמה של הבן דוד, האודי Q5 הפופולארי, אך על הקו העיצובי והפרונט של פורשה, כשמתחת למכסה יעשה שימוש נרחב למדי במכלולים ואף מנועים מבית קונצרן פולקסווגן. הרכב, כך מעריכים, יוצג בתוך פחות משנתיים כשהמחירים יהיו זולים משמעותית מהטווחים המוכרים בדגמי פורשה. יש להעריך כי הקייג'ן יעלה בארץ בין 300-400 אלף שקלים.
שיווק הבייבי-פורשה יוכל לעזור לשרת את היעד של הגדלה משמעותית בנפחי המכירות שהציב קונצרן פולקסווגן בפני פורשה, לאחר שרכש אותה לפני כשנה.
>> קנו לעצמכם מתנה לחג - פרארי או מזארטי