פורשה בפנים שחורה (צילום: עודד קרני)
החלום לאחוז בהגה של פורשה מתקרב|צילום: עודד קרני
חולמים על פורשה? יש לנו בשורה בשבילכם. בקרוב, פורשה צפויה להתקרב אל העם, או לפחות לחלקים קצת יותר רחבים מאשר בני האלפיון העליון. אמנם, יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית לא ממש צפויה להתחרות במאזדה 3, אבל השבוע ניתן אישור רשמי בהודעה לעיתונות לשמועות המדווחות מזה זמן על פרויקט סודי שבסיומו תוצג הפורשה הזולה ביותר.

בשנת 2003, לקחה יצרנית מכוניות הספורט משטוטגארט הימור כשהחליטה לתבל את ליין הדגמים שלה בתבלין מסוג שונה מהמוכר לה והשיקה את הקאיין.

הפלפל החריף התגלה כמתכון מנצח ועל אף שהקאיין היה די רחוק מרוח דגמי פורשה הציבור אהב אותו ובמהרה דווקא אותו SUV גדול מימדים הפך לדגם הנמכר ביותר של פורשה.

בתחילת השנה, במקביל להשקת הדור החדש של בן דודו - הטוארג של פולקסווגן, הושק גם הדור השני של הקאיין שמציג עיצוב מעט פחות גמלוני וביצועים משופרים. בחלוף קצת פחות משנה בפורשה בהחלט  מעודדים מנתוני המכירות אך מצד שני גם ערים לירידה בפופולאריות לה זוכים בעת האחרונה רכבי פנאי גדולי מימדים ובעליהם שנתפסים על ידי הציבור כמזהמים וכאגואיסטים.

אין תמונה
האח הגדול, פורשה קאיין - העלה את הרייטינג של פורשה בעולם

חלק מאותם לקוחות שנוטשים את ג'מוסי השטח רוכשים קרוס-אוברים במימדים שפויים שזוכים בעת האחרונה לפופולאריות גואה.

בפורשה רוקחים מתכון מפולפל 

אודי q5 החדשה
בן הדוד והפלטפורמה עליה יבוסס הבייבי-פורשה - אודי Q5

בדיוק לנישה הזאת מכוונים בפורשה עם מתכון מפולפל נוסף - הקייג'ן (Cajun) שיציע מכונית עם סמל של פורשה במחיר הזול ביותר מזה שנים. יש להניח שהבייבי-קאיין יתבסס על הפלטפורמה של הבן דוד, האודי Q5 הפופולארי, אך על הקו העיצובי והפרונט של פורשה, כשמתחת למכסה יעשה שימוש נרחב למדי במכלולים ואף מנועים מבית קונצרן פולקסווגן. הרכב, כך מעריכים, יוצג בתוך פחות משנתיים כשהמחירים יהיו זולים משמעותית מהטווחים המוכרים בדגמי פורשה. יש להעריך כי הקייג'ן יעלה בארץ בין 300-400 אלף שקלים.

שיווק הבייבי-פורשה יוכל לעזור לשרת את היעד של הגדלה משמעותית בנפחי המכירות שהציב קונצרן פולקסווגן בפני פורשה, לאחר שרכש אותה לפני כשנה.

>> קנו לעצמכם מתנה לחג - פרארי או מזארטי