השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
צילום: רונן טופלברג
בזמן שנראה שמוצרים "מייד אין צ'יינה" כבר מקיפים אותנו מכל עבר ובכל תחום, לפחות בכל הנוגע למוטוריקה הציבור הישראלי מגלה כבר מספר שנים חשדנות למכוניות מתוצרת הרפובליקה העממית והנוכחות שלהן על כבישי מע"צ, למרות שחלקן משווקות כאן כבר 3 שנים, שולית עד בלתי קיימת.

בשוק הקטנועים האופנועים, רכבי הפנאי לשטח והטרקטורונים, לעומת זאת, המצב שונה ונראה שאחרי דגמים ומותגים מוצלחים יותר או פחות הציבור למד להפנים שיש לאומה הגדולה בעולם מה להציע ובמחיר אטרקטיבי למדי.

הבעיה היא שבמשך כמה שנים מאחורי הכלים הללו עמדו בעיקר יבואנים לרגע ויצרנים קטנים שהתקשו לספק אחריות, שירות ותיקונים ברמה מספקת. כעת אחת השחקניות הגדולות בשוק הדו גלגלי וכלי הפנאי, חברת עופר אבניר יבואנית סוזוקי, קימקו, סי דו וקאן אם, מחליטה לנסות לשנות את המצב ומתחילה באופן רשמי, לאחר תקופת הרצה, לייבא את הטרקטורונים ורכבי ה-SBS של חברת CF-MOTO הסינית. 

לטענת נציגי היבואנית מדובר במותג גדול למדי שהוקם ב-1989 ומייצר מדי שנה כמיליון מנועים וכ-600 אלף אופנועים, טרקטורונים ורכבי שטח קלים בשנה המשווקים בסין ובמדינות מערביות רבות, מארצות הברית ועד אוסטרליה.

השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
למרות הדמיון לא מדובר בתואם ל-RZR של פולריס|צילום: רונן טופלברג

זמן קצר לאחר כניסתו לתוקף של "מס היוקרה" הפופוליסטי אותו יזם שר האוצר יאיר לפיד שלצד חלקו המפורסם הכולל העלאת המיסוי על מכוניות יוקרה עם תג מחיר של מעל ל-300 אלף שקלים, כולל בנוסף מדרגות מס חדשות למוצרים הרבה פחות יקרים מטלוויזיות גדולות, ג'קוזי וגם טרקטורונים ורכבי פנאי לשטח שהמיסוי עליהם הועלה מ-30 ל-50 אחוזים, ניכרת האטה בתחום ודרישה לכלים במחירים הגיוניים יותר.

מבחינה זאת ההשקה של הכלים של מותג CF-MOTO מגיעה בדיוק בזמן ועם תג מחיר של בין ל- 59 ל-69 אלף שקלים לטרה-קרוס, טרקטורון ה-SBS של המותג הסיני, יש בהחלט מה להציע.

השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
הרבה כיף פר שקל |צילום: רונן טופלברג

מתרשמים
לא צריך יותר ממבט חטוף על הטרה-קרוס כדי להבין מהיכן בדיוק הגיעה ההשראה לעיצוב שלו ולמעשה ניתן לקבוע שמבחינה חיצונית מדובר בלא פחות משיבוט של ה-RZR המצוין של פולריס.

מצד אחד זה בהחלט טוב אבל מצד שני יוצר רף ציפיות מאוד גבוה שלא בטוח שהעולה החדש מסין יכול לעמוד בו. גם במבט מקרוב הטרה-קרוס ממשיך להרשים עם חיפויי פלסטיק חיצוניים שנראים איכותיים למדי, חישוקי מגנזיום נאים, צמיגים שמנמנים ושאר אלמנטים שנראים קשוחים ונאים.

גם עמדת הניהוג בהחלט עושה חשק עם צמד מושבים נוחים למדי בעיצוב ספורטיבי, חגורות 4 נקודות ספורטיביות ועוד.

השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
אין לו מספיק כוח לדריפטים ארוכים, אבל הוא בהחלט שמח לכשכש בזנב|צילום: רונן טופלברג

מפרט האבזור כולל בדגם ה-EX הרבה דברים שבכלים אחרים לא מגיעים כסטנדרט ועולים לא מעט כמו גג פלסטיק, שמשה קדמית, מיגוני גחון מאלומיניום, בולמי זעזועים וקפיצי קויל-אובר, לוח מחוונים דיגיטלי, הגה מתכוון ואפילו כננת חשמלית מובנת בחזיתיחידת ההנעה פחות מרשימה וכוללת מנוע סיני מקורר מים בנפח 594 סמ"ק המפיק 38 כ"ס העוברים לגלגלים דרך תיבת וריאטור מחוזקת הכוללת מצב גבוה ונמוך מתוצרת קנדית.

בעזרת לחיצה על מתג חשמלי אפשר לבחור בין הנעה אחורית לכפולה כשבמצב הנעה כפולה ניתן גם לנעול גם את הדיפרנציאל הקדמי לשיפור העבירות בקטעים טכניים.

השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
נוחות הנסיעה מפתיעה מאוד לטובה|צילום: רונן טופלברג

נוהגים
עם כל הכבוד למראה מועתק היטב ורשימת אבזור ארוכה, בעבר יותר מדי פעמים התאכזבנו לפגוש מוצרים סינים שונים ומשונים שהיו מרשימים על הנייר ולמראה, אך במציאות התגלו כרופסים למדי. האם גם זה המקרה כאן או שבאמת מדובר בכלי פנאי שמצליח לנפק מידה הגונה של פאן מבלי לקרוע את הכיס?

הצליל של המנוע לא עושה הרבה חשק, אבל אחרי שני עיקולים בשבילים שבסמוך לתל חדיד החיוך מתחיל להמרח לנו על הפנים. לא, ממש לא מדובר בתואם RZR, לא מבחינת התגובות, החדות ועוצמת המנוע, אבל בהחלט נראה כי זהו כלי שניתן להפיק בעזרתו הרבה רגעי הנאה.

לטרה-קרוס אין את האיזון והחיבור המיידי שנוצר ברגע שמתיישבים מאחורי ההגה של הפולריס אבל התחושה היא בהחלט טובה, נוחות הנסיעה מפתיעה מאוד לטובה ולמרות שכוח המנוע לא מתפרץ בעזרת שלדה שמרגישה די מאוזנת והיגוי מהיר אפשר לשחק עם הישבן בפניות ובשבילים מהודקים היטב ניתן לנוע ללא בעיה במהירות של 80 קמ"ש בביטחון.

השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
איכות ההרכבה והבניה מרשימות למדי |צילום: רונן טופלברג

ככל שאנו נוהגים יותר החיבור לכלי משתפר, הביטחון עולה וכך גם המהירות. הטרה-קרוס מתגלה ככלי סלחני למדי שמצליח להתמודד בכבוד עם שאפתנות יתר לשחזור ביצועים של קן בלוק בג'ימקאנה 6 בנתיב עם חריצים עמוקים. נוחות הנסיעה ממשיכה להפתיע ולא יהיה מופרך לקבוע כי בסעיף חשוב זה לטיולים ארוכים ה-SBS הסיני לא נופל מכלים במחיר כפול ממנו.

נקודה נוספת לחיוב היא תחושת המוצקות והעדרם של קרקושים וחלקים רועדים גם לאחר זמן לא מבוטל של נהיגה בפול גז בשטח.

סיבוב קצר בטרקטורוני המותג (CF-500 – 47 אלף שקלים, טרה-לנדר 625 – 54 אלף שקלים והדגם הבכיר טרה-לנדר 800 ב-68 אלף ש') מגלה כלים חזקים למדי, בעלי מימדים נדיבים, מאובזרים מאוד ובנויים היטב, אך לא מאוד מתוחכמים במיוחד בכל הנוגע להיגוי הלא מתוגבר שמצריך לא פעם לוחמת הגה ומזכיר מדוע הנישה הזו כל כך מצטמצמת בשנים האחרונות לטובת כלי ה-SBS.

השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
יש גם טרקטורונים |צילום: רונן טופלברג

מסכמים
רכב ה-SBS הסיני של CF בהחלט הצליח להפתיע אותנו בנהיגת ההתרשמות הראשונה שערכנו עליו.

לאחר שמבינים ומפנימים שלמרות שהוא נראה בדיוק כמו RZR 800 של פולריס אין לו את הכוח והיכולות של ה-RZR, מתגלה כלי כיפי לשטח שבמחיר של בין 59 ל-69 אלף שקלים נותן תמורה טובה למדי במדד הפאן לשקל. 

במבחן שערכנו לו בשטח הטרה-קרוס הצליח להפגין מוצקות טובה והרשים באיכות הרכבה ובניה טובים למדי. עם זאת לאחר כמה ניסיונות לא מוצלחים במיוחד בעבר עם תוצרים סינים אחרים בשטח, חובת ההוכחה עדיין מוטלת על העולה החדש מסין. בעופר אבניר מציינים שהניסיון שנצבר עם הכלים השונים של CF-MOTO שהובאו לארץ בשלב הראשוני ורצים כבר קרוב לשנה באתרי השכרות שונים מעידים על שרידות גבוהה ועל יצרן עם מערך שירות ותגובה מהירים שלא היו מביישים יצרנים בעלי שם ומוניטין

במחיר של מכונית מיני פופולרית חדשה מהניילונים הטרה-קרוס הוא עדיין לא זול במיוחד ולא הופך את השטח זמין לכולם אבל עדיין יאפשר ליותר ויותר אנשים גם בלי חשבון עו"ש מפוצץ ליהנות ולטייל גם במקומות בהם האספלט נגמר.

השקת מותג CF MOTO בישראל (צילום: רונן טופלברג)
במידה שהכלים של CF MOTO יפגינו אמינות בהחלט יש להם סיכוי הצלחה לא מבוטלת בארץ|צילום: רונן טופלברג

>> למתקדמים: רייזר 900 מול וויילדקאט

>> בצד של הביוקר: בנטלי חושפת את רכב השטח היקר בעולם