קיה ספורטאז' החדש - עכשיו בישראל (צילום: נעם וינד)
קיה ספורטאז' החדש - עכשיו בישראל|צילום: נעם וינד

לאחר הצגתו בעולם בתחילת השנה הושק הבוקר בארץ הדור החדש, השלישי, של הג'יפון של קיה בישראל – הספורטאז'.

לארץ תגיע, בשלב ראשון, גרסאת הבנזין בשלוש רמות גימור:
שתי גרסאות הנעה הקדמית:  LX במחיר של 156,900 שקלים, ו EX ב 167,000 שקלים שיכלול גם חלון שמש פנורמי ובקרת אקלים .
ודגם ברמת פאר פרימיום עם ריפודי עור. והנעה כפולה שיעלה 183,000 שקלים.

בשלב מאוחר יותר תגיע גם גרסת הדיזל עם הנעה כפולה ברמת פאר EX ומחירו יעמוד על 195,000.

אין תמונה
חולק פלטפורמה ומנועים עם היונדאי ix35

הצליח גם בשנים בהן המותג לא היה אהוד

לג'יפון של קיה היסטוריה ארוכה בשוק המקומי. הוא נחת כאן לראשונה בסמוך להגעתה של קיה לישראל בדורו הראשון בשנת 1995. באותן שנים נחשבה התוצרת מקוריאה בכלל, וזו של קיה בפרט, לתחבורה בסיסית ביותר, אך הספורטאז' בלט מעבר להיצע הבסיסי, סחט ביקרות טובות מאנשי המקצוע וזכה להצלחה לא רעה הודות למחיר אטרקטיבי, עיצוב צעיר ונעים לעיין, מנוע חזק ויכולות שטח לא מבוטלת בעקבות שימוש תצורה קלאסית עם שלדת סולם והילוך כוח וכן אופציה לגרסה פתוחה.

ב-2003 הגיע לארץ הסורנטו, אחיו הגדול, וביחד הם היו השחקנים המרכזיים בדרך לשיפור דעת הקהל המקומית באשר למותג קיה.

ב- 2004 הוצג הדור השני של הספורטאז' שהיה עירוני יותר באופיו ונטול יכולות שטח ממשיות. דור זה לא הצליח לנפק נתוני מכירות מרשימים בארץ בעיקר משום ששיווקו החל כאן רק בשלהי 2005 לאחר שאחיו לפלטפורמה, הטוסון של יונדאי, זכה למעמד מוביל בנישת הג'יפונים. יתרה מזאת, במשך תקופה ארוכה היצרן הקוריאני (שנמצא בבעלות קונצרן יונדאי) לא העניק ליבואן מחירים שאפשרו לו להציג מחיר תחרותי, ורק בערוב ימיו ועם תג מחיר נמוך מזה של הטוסון הצליח לזכות להצלחה מסוימת.

אין תמונה
פיטר שרייר מעצב קיה לא פספס גם הפעם

 

 הדור השלישי נחשף

הדור השלישי נחשף בתמונות שדלפו לרשת בפברואר השנה. חשיפתו הראשונית לפני החשיפה הרשמית בז'נבה הגיעה בתקופה בה הספורטאז' דור 2 הציג נתוני מכירות נאים בארץ וכדי שהמכירות לא יפגעו היבואן המקומי מיהר להצהיר שהדגם שנחשף באתרי אינטרנט מקומיים מיועד בכלל לשוק האמריקאי, ואין כוונה ליבאו לישראל.

אמנם לצערנו לא הצטרפנו לשוק האמריקאי בשמונת החודשים שחלפו מאז אותה הצהרה אבל היום מתחיל שיווקו של אותו ג'יפון מהתמונות בישראל.

אין תמונה
מתאים כדי לעלות על המדרכה מול הקפה השכונתי

הספורטאז' חולק את הפלטפורמה עם הג'יפון של יודנאי, הix35, אך בניגוד לדמיון עיצובי רב בליין הדגמים המשפחתי בין יונדאי וקיה (i30 וסיד, אקסנט וריו) הספורטאז' לא חולק עם הix35 את העיצוב רב הקימורים והפינות של יונדאי ופונה לכיוון מעודן יותר ,אך לא נטול כמה קריצות וניפוחים. התוצאה הסופית נעימה לעין עם אגרסיביות קלה המזכירה מאוד את עיצובו של אחיו הבוגר, הסורנטו, שהוצג כשנה לפניו.

 זהה ליונדאי ix35  אך העיצוב עדין יותר 

כמו כל ליין הדגמים החדש של קיה גם על עיצוב הספורטאז' אחראי פיטר שרייר, מעצב אודי לשעבר שחיבר את השאיפות האירופאיות של קיה עם קו עיצובי נאה ובוגר המתאים לקהל היעד ביבשת הישנה.

מתחת למעטפת, מלבד הפלטפורמה, הספורטאז' גם עושה שימוש ביחידות הנעה מבית יונדאי כשבגרסת הבנזין הזולה יותר (156,900 שקלים) אנו פוגשים מנוע בנפח המפיק 166כ"ס ו20.1 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה והנעה קדמית.  אופציית ההנעה הכפולה מגיעה רק בגרסת הפרימיום ומייקרת את המחיר ב26,000 שקלים וכוללת מערכת אוטומטית ממוחשבת המעבירה את מרבית הכוח לגלגלים הקדמיים ומשלבת את האחוריים רק כשהיא מזהה אובדן אחיזה.

קיה ספורטאז' דור שלישי
שטח זה לא השטח שלו

>> קרוסאובר גדול ויוקרתי יותר - אינפיניטי FX30 במבחן