השתלמות לנד רובר (צילום: מולי גומא)
חשוב לפתח מערכת יחסים עם הנהג האלקטרוני|צילום: מולי גומא

בשנים האחרונות בהן הממלכה הבריטית עסוקה בעיקר בייצור עוד ועוד רכילויות במקום לייצר דברים משמעותיים, והחדשה הכי סוערת שיצאה לאחרונה מהאי הבריטי קשורה בחתונת הנסיך וויליאם באפריל הבא עלינו לטובה, נחמד מדי פעם לגלות שגם אחרי שתעשיית הרכב הבריטית המפוארת קרסה עדיין נותרו בממלכה כמה יצרניות שיכולות לייצר חדשות מסעירות באמת, כמו לנד רובר למשל. 

הבעיה היא שהחדשות של החברה מגיעות עם תג מחיר בהחלט לא זול וכיוון שלא שדדתי בנק לאחרונה הקשר שלי עם חיית השטח המרשימה נותר ב"לראותה בלבד".
אבל, לפעמים יש הפתעות בחיים ויום בהיר אחד בעונה שיש המכנים אותה חורף קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה שהזמינה אותי לקחת את הפיקוד על דיסקברי 4 דנדש, לצערי רק ליום אחד, במסגרת יום השתלמות שטח שמארגן יבואן לנד רובר בישראל, המחזיק מועדון לקוחות פעיל.

השתלמות לנד רובר (צילום: מולי גומא)
חיית שטח|צילום: מולי גומא

הממלכה הקטנה

מועדון לנד רובר מארגן אחת לזמן מה מפגש חוויתי עם הלקוחות שרכשו לאחרונה את אחד מרכבי השטח שמייבאת החברה, אם זה הדיסקברי, הדיפנדר או הקטן שבחבורה – הפרילנדר.

מעבר לפינוקים המוענקים כיאה ללקוחות ששמו מאות אלפי שקלים כדי להפוך לבעליה של אצילת שטח אנגלית, התמורה המשמעותית באמת היא לימוד דרכים איך לפתח מערכת יחסים קרובה ומסעירה עם האנגליה הצעירה.

השתלמות לנד רובר (צילום: מולי גומא)
השתלמות נהיגת שטח |צילום: מולי גומא

מה כבר יכול להיות מסובך, אתם ודאי שואלים, אנגליה, יפנית, קוריאנית, מה ההבדל? מתניעים ונותנים גז, לא? אז זהו, שלא. בשנים האחרונות המכוניות של לנד רובר עברו סוג של מהפך ומחיות שטח שכללו בעיקר ברזלים חסונים הן הפכו למכוניות מאוד מתוחכמות הכוללות מערכות אלקטרוניות רבות אשר מסייעות בנהיגה גם בכביש אבל במיוחד כשיורדים אל השטח.

אמנם במעמד המסירה הבעלים החדשים נשטף בשלל מידע תיאורטי על שלל המערכות המסתתרות מאחורי שלל שילובים של שלוש אותיות כמו: DSC, ABS, HDC, GRC ועוד, אבל כמו שלא לומדים איך להתחיל עם בחורה מספר וכמו שאי אפשר ללמוד נהיגה בהתכתבות, כדי באמת להכיר את הפרטנרית החדשה צריך להתנסות בשטח, ובמקרה של לנד רובר מדובר בשטח-שטח.

ואכן היבואנית הזמינה את הלקוחות להכניס את המכוניות היקרות והמבהיקות שלהם לעומק השטח לפחות ליום אחד בו הם יכלו לנסות על רטוב מה המכונית החדשה שלהם על שלל מערכותיה מסוגלת לעשות.

חשוב לציין שכחלק מההדרכה היתה התייחסות מבורכת וחשובה מאוד לנהיגה נכונה שכללה גם הסברים על הכל - מאחיזת הגה ותנוחת נהיגה נכונה, דרך כיוון המראות וחיסול שטחים מתים, בלימות חירום ושליטה ברכב במקרים של אובדן אחיזה.

השתלמות לנד רובר (צילום: מולי גומא)
מי מסתתר מאחורי העץ? |צילום: מולי גומא

הרעיון הזה כל כך נכון וחשוב והלוואי וכל יבואן היה מרים את הכפפה (כן, אפילו אם מדובר במאזדה 3), על מנת ליצור איזשהו מפגש עם לקוחותיו שרק התחדשו ומלמד אותם על תפעול הרכב ומערכותיו עם ערך מוסף לנהיגה נכונה ובטוחה.

החלק הראשון בהחלט היה חשוב ביותר אבל נראה שהגיע הזמן  לקצת פאן. הלא גם בשביל זה "שמנו" (טוב אני קיבלתי ליום אבל תנו לי להרגיש הבעלים לפחות ביום הזה)  את מיטב ממוננו על לנד רובר, לא?

השתלמות לנד רובר (צילום: מולי גומא)
משאירה אבק מאחור|צילום: מולי גומא

מישהו מטפל בך?

אם פעם לנד רובר סיפקה פלטפורמה מדהימה לנהגים שחיים את השטח וישנים יותר ימים בשק שינה מאשר על המיטה בבית, בשנים האחרונות המכוניות של לנד רובר מגיעות שבתוכן כבר נמצא נהג אלקטרוני עם ידע בנהיגת שטח. אם אתה לא ניצחת לאחרונה את הפריז דקאר כדאי שתקפיד על הכלל המאוד משונה הבא: לא להתערב לרכב בנהיגה בשטח. נשמע לכם פסיכי? לא ולא. הרכב העמוס מערכות טכנולוגיות מבצע במהלך הנסיעה בשטח כל מיני תיקונים על מנת לשפר את האחיזה ואת יכולת העבירות בשטח, לכן חשוב שהנהג האנושי בעיקר יפתח מערכת יחסים של אמון עם הנהג האלקטרוני וילמד לסמוך עליו מפני שכל תגובה אינסטינקטיבית רק תפריע לרכב להפעיל את המערכות שאמורות לעזור לעבור בבטחה מכשול בשטח.

השתלמות לנד רובר (צילום: מולי גומא)
משפחת לנד רובר בתמונה קבוצתית|צילום: מולי גומא

כך למשל, המרכב של הדיסקברי 4 יושב על מערכת מתלי אוויר בארבעת פינות הרכב אשר משפרים מאד את יציבות הרכב ומשככים מהמורות בכביש ובשטח באמצעות מערכת ניפוח כריות האוויר. באמצעות הניפוח ניתן להוסיף עד 60 מ"מ לגובה הנסיעה על מנת לעבור מכשולים קשים, ולהוריד עד 45 מ"מ על מנת לשפר את הגישה לרכב ולסייע בהעמסה. כמו כן מערכת המחשב מבטיחה שגובה הנסיעה יישאר קבוע ללא קשר לתנאי הכביש (למשל, בזמן גרירה). בשטח התחושה שנוצרת היא של מעין ריחוף רך ונעים מעל תנאי השטח הקשים. מערכת ה-HDC  מאפשרת לכם לעזוב את הרגל מהגז והברקס ובזמן שהרכב נוהג את עצמו לדעת במדרון חול/כורכר, תלול, נטול אחיזה ומלא בורות וסלעים. כל מה שצריך לעשות הוא לשבת, ליהנות מהנוחות ומהנוף ולכוון את הגה בלבד לכיוון הנכון. רוצים לרדת קצת יותר מהר? כל לחיצה על כפתור הפלוס שעל גלגל ההגה תוסיף עוד חצי קמ"ש ולחיצה על כפתור המינוס תחסיר חצי קמ"ש מקצב הירידה. בשונה מאוד מנהיגת שטח "ישראלית" המסתמכת על "שיטת הסמוך, תן גז אני הייתי נהג טנק בסדיר, אין מה לדאוג".

ד"ש למלכה

השתלמות שטח של לנד רובר
אהבה מאובקת

ידוע שאין טוב ממראה עיניים. צפו בסרטון כדי לטעום קצת מיכולות השטח. חבל שאי אפשר להמחיש את תחושת הנסיעה הרכה, השלווה והמפנקת בזמן שמבחוץ זה נראה כעבודה קשה וזו המטרה העיקרית ביום ההתנסות החווייתית שמציעה יבואנית לנד רובר ללקוחותיה: להמחיש ללקוחות שהם רכשו לא רק אבזר אופנתי, סמל מעמד שנראה מרשים על המדרכה מול בית הקפה, אלא חיית שטח אמיתית. כמה חבל שבסוף היום הייתי צריך להחזיר את המפתחות של אצילת השטח ונשארתי רק עם הנעליים המאובקות...

השתלמות לנד רובר (צילום: מולי גומא)
שטחים טכניים? אין בעיה|צילום: מולי גומא
 

>> יאנקי בשטח: גראנד צ'ירוקי החדש במבחן ראשון על אדמת ארץ הקודש