כאשר מרבית האנשים חושבים על לקסוס הם מדמיינים לעצמם מכונית יוקרה גדולת מימדים ועמוסת גאדג'טים. אמנם למותג היוקרה היפני אין את הוותק וההילה של מותגים כמו ב.מ.וו, מרצדס ואחרים אך ב-2 עשורים הוא הצליח להותיר חותם של ממש על סגמנט היוקרה עם חידושים וטכנולוגיות שהופיעו לראשונה ברכבי המותג כמו מערכת בקרת אקלים נפרד במושב האחורי, פנסי לד לחיסכון באנרגיה, תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה ושילוב של יחידה היברידית במכוניות פרמיום.

קורקינטים ממונעים נמצאים בדיוק בקצה השני של הסקאלה המוטורית אך מסתבר שבלקסוס מאמינים שגם כלי תחבורה בסיסיים ניתן לעשות עם סטייל וברמת ביצוע גבוהה.

לקסוס RX450H (צילום: נעם וינד)
לקסוס - בדרך כלל סמל למכוניות יוקרה עמוסות גאדג'טים |צילום: נעם וינד
בהתאם לאמונה זו ובתקווה לטפח את דור העתיד של מעצבי ומתכנני הרכב החליטה החברה לתמוך בפרויקט של סטודנטים לעיצוב תעשייתי מ"בצלאל" שעיצבו קורקינטים חשמליים מיוחדים.
למרות שמבחינה חוקית השימוש בקורקינטים בישראל נמצא עדיין בתחום האפור אין ספק שהפופולריות העולה שלהם מראה על צורך של ממש בכלי תחבורה משלים להתניידות אורבנית.

בעוד שמרבית הקורקינטים הנעים ברחובות הערים מצוידים במראה פשטני וחסר מעוף בפני הסטודנטים של בצלאל ניצבו מספר אתגרים שכללו כמובן עיצוב ייחודי אך הושם גם דגש על שימושיות, נוחות נסיעה ותפעול קורקינטים מתקפלים.
 בין העיצובים שהוצגו בתערוכת בוגרים השנתית של "בצלאל": קורקינט להורה ולילד, קורקינט מותאם לנסיעה בעמידה ובישיבה, קורקינט מעוגל, קורקינט בעיצוב נשי, בעיצוב ספורטיבי וכו'.
ספי בר, מנכ"ל לקסוס ישראל מסר כי: "אנו שמחים להיות שותפים לפרויקט יצירתי ומרענן זה, המציע תפיסה חדשה ומקורית לפתרונות תחבורה עירוניים. לקסוס מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות להנעה חלופית של כלי רכב, ומכאן החיבור לפרויקט שכזה היה טבעי. אנו מקווים כי הוא יעורר השראה לפיתוח מוצרים שיוכלו לשמש בעתיד הלא רחוק את כולנו".
חיים פרנס, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי ב"בצלאל" מסביר כי: ״שיתוף פעולה עם חברה כמו לקסוס היא הזדמנות חשובה המאפשרת לסטודנטים מגע עם שיקולים מקצועיים וגנטיקה עיצובית של מותג פעיל ואיכותי"

הרל סקעת רוכב על קורקינט (צילום: עודד קרני)
כלי התחבורה הבסיסי והפשטני הזה הפך ללהיט ברחובות הכרך |צילום: עודד קרני


בסך הכל הסטודנטים עיצבו כ-40 קורקינטים שונים בחרנו עבורכם מספר דוגמאות:

יערה דקל – Wave, קורקינט חשמלי בעל צורת קיפול ייחודית וחדשנית, המאפשרת נשיאה נוחה ואחסון מיטבי וכן יכולות תמרון גבוהות המאפשרות נסיעה הן בעיר והן בתוך מבנים.

קורקינט
צילום: עודד אנטמן


גל בולקא - קורקינט מגומי מעלה על נס את התכונות של הגומי באמצעות שיכוך זעזועים בעת נסיעה, מניעת החלקה ואף קיפול הכידון ועיגונו באמצעות רצועת גומי. הגומי היצוק על שלדת האלומיניום יוצר צורה זורמת ורציפה, ומבנה עמיד שלא נפגע בקלות.

קורקינט
צילום: עודד אנטמן


גלעד כהן - השראה עיצובית מעולם האוריגמי. הקורקינט שעיצב בעל מידות כשל אופניים בכל הממשקים של הכלי עם הגוף (כידון, כסא) ולפיכך תנוחת הישיבה דומה לזו שבאופניים.

קורקינט
צילום: עודד אנטמן


בוריס גולדברג - CT- S URBAN TRANSPORTER, קורקינט חשמלי, מעוצב בהשראת פילוספיית העיצוב החדשנית של לקסוס: L-FINESSE.
קורקינט
צילום: עודד אנטמן

שאול גלבוע – OPE, כלי רכב חשמלי עירוני המציע צורת נהיגה חדשה, מתלים גמישים מאפשרים פנייה ע"י השענות הצידה ללא צורך בסיבוב הכידון, ניתן לקיפול וחנייה בעמידה האפשר הטענה ואחסון קל בתוך הבית או המשרד.

קורקינט
צילום: עודד אנטמן

>> קורקינט ועוד 5 כלי רכב ממונעים שאפשר לנהוג בהם ללא רישיון