דוקאטי מולטיסטראדה
יש להניח שאם הייתם שוקלים לשים בין 150-200 אלף שקלים "על הכביש" בוודאי הייתם מתלבטים בין מכונית מנהלים, ג'יפון, דגם פרימיום קומפקטי או רכב היברידי. אבל אם אתם קצת הרפתקנים ומוכנים לוותר על שני גלגלים לחברת ליגל יש משהו די מעניין ובוודאי ייחודי להציע לכם – דוקאטי מולטיסטראדה 1200.

למי שלא הבין מדובר באופנוע ואם נראה לכם שאף אחד לא ישים סכום כזה על דו-גלגלי כדאי שתדעו שבשנים האחרונות נמכרו ברחבי העולם 21 אלף כלים שכאלה, מהם יותר מ-50  בישראל.

כעת, לקראת שנת המודל 2013, דגם האדוונצ'ר טורר האיטלקי מתחדש ובימים אלה הדור השני של המולטיסטראדה נוחת בארץ. המולטיסטראדה החדש כולל שלל עדכונים ובין היתר מנוע משופר, שאמנם מציג נתון הספק כמו בדור הקודם של 150 כ"ס, אך מביא עימו שיפור משמעותי בתחום זמינות הכוח ונתוני צריכת הדלק.

כמו כן, מערכת מצבי הרכיבה המוכרת של דוקאטי שופרה ומציעה כעת 4 קונפיגורציות שונות (ספורט, תיור, אנדורו ועירוני) לכיול המנוע, המתלים ומערכות העזר האלקטרוניות.

כל הדגמים מצוידים בחבילת הבטיחות של דוקאטי –DSP הכוללת בקרת החלקה של הגלגל האחורי בעלת 8 מצבי התערבות שונים (וגם אפשרות לניתוק מלא), וכן ABS מודרני מהדור האחרון.

המולטיסטראדה ישווק בישראל ב-4 גרסאות. בגרסת הבסיס תמצאו מעבר למה שהוזכר לעיל גם מחשב דרך, פנסי לד יוקרתיים, גלגלי מרקזיני חדשים המוכרים לנו מדגם הפאניגלה, משקף חדש שנועד לשפר את הסטת הרוח מהרוכב, מזלג מרזוקי מלפנים, בולם זקס מאחור ומצמד מחליק והוא יהיה שלכם בעבור 153 אלף שקלים.

דוקאטי מולטיסטראדה
גרסת הגרנד טוריסמו S כוללת אבזור נוסף המיועד להפוך את הכלי למכונת הטיולים האולטימטיבית

הגרסאות הבכירות יותר יצוידו במערכת מתלים ובולמים סמי-אדפטיבית המשנה באופן עצמאי תוך כדי רכיבה את רמת השיכוך בהתאם לתוואי השטח, צורת הרכיבה וכמובן מצב הרכיבה שנבחר. המערכת עוזרת לשפר את יציבות גוף האופנוע ומאפשרת לגלגלים מעקב טוב יותר על דפוסי הקרקע המשתנים בעזרת מספר חיישנים הנמצאים על גוף האופנוע, על גבי הזרוע האחורית והמתלה הקדמי.

גרסת הטורינג S תכלול גם ידיות מחוממות, מעמד מרכזי ומזוודות צד ייעודיות בנפח 58 ליטר ותעלה 178 אלף שקלים, גרסת הגרנד טוריסמו S כוללת אבזור נוסף המיועד להפוך את הכלי למכונת הטיולים האולטימטיבית. עם סט מזוודות צד בנפח מוגדל של 73 ליטר, ארגז עליון בנפח של 48 ליטר, פנסי ערפל, משקף רחב וגבוה יותר מהרגיל ומושב נוחות, והיא תעלה 195 אלף שקלים. 

הגרסה הבכירה, "פייקס פיק", המוקדשת לדגמי האופנועים שניצחו את מרוץ טיפוס הגבעה המפורסם בקולורדו ארה"ב מציעה חבילת אבזור ספורטיבית שתכלול חישוקים קלים במיוחד, מערכת פליטה עם חלקי קרבון וגם צביעה ייחודית. שלכם בעבור סכום צנוע של 204 אלף שקלים.

>> המולטיסטראדה הקודם בדו קרב מול הונדה VFR