לא חלף יותר מדי זמן מאז שהצגנו לכם מספר סרטונים בהם כמה רוכבי אופנועים מרחבי העולם התעקשו להצדיק את התדמית הפזיזה וחובבת הסיכונים שלהם והפגינו רכיבה על הקצה, בלי שיקול דעת ומרווחי ביטחון שמאפשרים להיחלץ מצרה במקרה שמשהו משתבש.

עוד ב-mako רכב 
תאונה מתועדת: עף עם האופנוע לתהום ב-100 קמ"ש
האופנובנק ישכנע אתכם לעלות על קטנוע
המפלצת מאיטליה נוחתת על כבישי הארץ

על אף שאנו בהחלט חושבים שאופנוע זה כלי תחבורה נוח יעיל, מהיר ומרגש ובהחלט מעודדים שימוש בו, משום כל העת מציפים את תיבת המייל שלנו עוד ועוד סרטונים של רוכבים על שניים שפשוט איבדו את זה ורוצים לגרום לכל אם עבריה לא לאשר לילד שלה לחשוב על שום כלי על שני גלגלים מעבר לקורקינט לא ממונע.


אחד היתרונות הגדולים ביותר של כלים דו גלגליים הוא רוחבם הצר המאפשר להשתחל בין הנתיבים ולהמנע כמעט לחלוטין מעומסי תנועה או פקקים. על אף שלא בטוח שמדובר בפעולה לגמרי חוקית הרוב המוחלט של הרוכבים בהחלט מתנייע בין נתיבים, לרוב בזהירות ובמהירות איטית תוך נקיטת זהירות מרבית למקרה שפתאום הרווח בין הרכבים לא יספיק או שאחת המכונית תסטה מנתיבה.

אין תמונה
כדאי לשמור על קצב אחיד

עם זאת, רוכב האופנוע שבסרטון שלפניכם השאיר כנראה את שיקול הדעת וההגיון בבית לפני שעלה על האופנוע ולאחר שזינק בווילי כשהרמזור התחלף לירוק והאיץ למהירות תלת ספרתית בתוך שניות ספורות, הוא המשיך בקצב המטורף ואף הגביר אותו בין המכוניות שנעו לאיטן בשני טורים ממש צרים. בקצב כזה קשה להתרכז בכל מכונית ומכונית שעוקפים וברווח שבינה לבין המכונית שבנתיב השני, מה שעד מהרה התגלה כמאוד בעייתי ובעיקר כואב.

כשרוכבים על אופנוע במהירות של מעל ל-220 קמ"ש רצוי לא להוריד לשניה את המבט מהדרך לפנים כי במהירות הזו הכל מגיע מאוד מאוד מהר ושניה של חוסר תשומת לב או מבט לכיוון חבר שלך שרוכב בנתיב לצידך עלול להתגלות כהחלטה מאוד מאוד שגויה, כפי שלמד על בשרו רוכב אופנוע כבד שפגש את אחוריה של מאזדה CX-5.

כשרוכבים בצוותא מאוד חשוב לשמור על קצב אחיד, כזה שיאפשר לכולם ליהנות ביחד מבלי שיהיה לאף אחד צורך לתת פול גז כדי להדביק את החבר'ה, כי לעיתים כשמגיעים לצמתים הפרשי המהירויות עלולים להתגלות כמאתגרים למדי בעבור חלק מהרוכבים.


ובמיוחד בשבילכם - שילוב של כל הטעויות שפגשנו בסעיפים הקודמים לכדי התנגשות עוצמתית וכואבת אחת.

קבלו בונוס לסיום! לא בטוח שבמקרה זה מדובר בפזיזות של רוכב הקטנוע או מעבר נתיב לא זהיר של הרכב בו מותקנת מצלמת הדשבורד. בכל מקרה, התוצאה בהחלט לא שגרתית ורוכב קטנוע שמנסה ברגע האחרון להתחמק מרכב הסוטה ימינה עף מהכלי ומחליק על הכביש, היישר לתוך בור ביוב פתוח המסומן עם פילונים לנגד עיניו המשתאות של עובד כבישים שממש מתקשה להבין כיצד הרוכב הגיע, מכל המקומות, דווקא לפתח הבור הקטנטן.

אין תמונה
וגם להזהר מבורות ביוב פתוחים

>> בית המשפט: אופנועי ב.מ.וו לא גורמים לזיקפה