קטנוע הווקטריקס (צילום: גלובס)
נראה כמו כל קטנוע אבל ארוך כמו אוטובוס|צילום: גלובס
עבור לא מעט אנשים האורך בהחלט קובע ומתברר שגם בכלי רכב, אחרת קצת קשה להבין איך הלימוזינות התארכו בשנים האחרונות לכדי חצי רחוב.

אבל אופנת הסופר-סייז לא עצרה שם והחלה לזלוג לכיוונים שונים ומשונים שהנחיתו לנו גרסאות לימוזינה מאורכות לשלל רכבים, מהאמר ועד פרארי באורך של אוטובוס קטן.

אבל יש כאלה כמו קולין פורז שאצלם הרצון להחזיק בכלי הכי ארוך לא עוצר על ארבע ובשבוע האחרון פורז הוכיח לכולם שאפשר לעשות את זה ובגדול על שניים.
אנחנו מדברים על קטנוע 125 סמ"ק סטנדרטי בעברו שהפך תחת ידיו של פורז לתפלץ באורך של 22 מטרים המסוגל לשאת 25 אנשים היושבים אחד אחרי השני.

פורז בן ה-31 מלינקונשייר שבבריטניה הוא בכלל שרברב אבל בשנים האחרונות הוא גם אחראי על כמה הישגים מוטוריים מוזרים למדי. 

פורז מספר שהוא חלם על הקטנוע הארוך כבר כמה שנים ולאחרונה החליט ללכת על זה, בהתחלה הוא מודה כי הוא לא היה בטוח כלל שבסיומה של הבניה הוא באמת גם יצליח לרכב על הכלי המוזר הזה: "זה קשה לשמור על שיווי משקל עם אורך כזה וכשההגוי מאוד כבד ואיטי", מסביר פורז, "גם היציבות הכיוונית של החלק האחורי הופכת לקשה עם האורך הזה".  

אין תמונה
מתוך התצוגה של גדעון אוברזון

לאחר סט צילומים שכלל  25 אנשים על הסופר-קטנוע התפנה פורז לצאת לשדה תעופה סמוך לבית אימו, שבחצר האחורית של ביתה בנה את היצירה, כדי לנסות לרכב על היצירה למרחק של לפחות 100 מטרים כדי לעמוד בדרישות המינימום כדי להכלל בספר השיאים של גינס.

פורז מדווח כי המטרים הראשונים היו קשים יחסית אבל ברגע שסופר קטנוע התחיל לתפוס מהירות השליטה בו נעשתה קלה הרבה יותר והוא הצליח להשיג את דרישות גינס בקלות והמשיך לרכב למרחק של יותר מקילומטר וחצי תוך שהוא מגיע למהירות המרבית של הקטנוע העומדת על 55 קמ"ש.
במקום נכחו עדים, מצלמות שהנציחו את הנסיעה ונציג ספר השיאים.

אם הנסיעה תאושר יהפוך הקטנוע של פורז באופן רשמי לקטנוע הארוך בעולם תוך שהוא מדיח קטנוע באורך 14 מטרים שהיה הכי ארוך עד כה.
קולין פורז מאמין שמשך את היכולות לשמירה על יציבות דו גלגלית עד לקצה ויחלוף עוד זמן עד אשר מישהו יאתגר את השיא שלו.

>> האופנוע הכי גבוה בעולם