כחצי שנה אחרי שנחשפה בתערוכת האופנועים במילאנו, המפלצת העירומה מבית דוקאטי עושה עליה ונוחתת בארץ הקודש עם הרבה אופי עצבני ותג מחיר של החל מ-119 אלף שקלים.

21 שנים אחרי ה"מונסטרו" 900 שהמציא מחדש את אופנת העירום, המונסטר בדורו השלישי, למרות הדמיון החיצוני למונסטר הקודם, מציג מכלול חדש לחלוטין הכולל מנוע חדש שגרסה חזקה יותר שלו ניתן לפגוש בפניגאלה, בנפח 1198 סמ"ק עם קירור מים וחיבור ישיר של ראשי המנוע לשלדת צינורות חדשה כמו גם הרבה טכנולוגיות חדשות המשולבות לראשונה במפלצת הגדולה מאיטליה.

עוד ב-mako רכב 
גברים החליפו את הנשים בלוח השנה של האופנועים
מבחן דרכים דוקאטי היפרמוטרד  
טילי הקרקע החדשים של ישראל  |

המנוע החדש חזק בכ-35 אחוזים מקודמו ומפיק 135 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ומומנט בריא של 12 קג"מ ב- 7,250 סל"ד.
גרסת ה- S, הספורטיבית יותר, מציגה בעזרת מיפוי שונה לניהול המנוע עוד 10 כ"ס להספק ועוד 0.7 קג"מ למומנט. מעבר לשדרוג בהספק גם מרווח הטיפולים גדל בשתי הגרסאות ועומד כעת על 30 אלף קילומטרים בין טיפולים "גדולים".

דוקאטי מונסטר 1200
מנוע חזק ב-35 אחוזים!

לטענת דוקאטי, תוספת של יותר מ- 60 מ"מ בבסיס הגלגלים הופכת את הנייקד לארוך יותר, יציב יותר ואידיאלי עבור שני רוכבים. כמו כן הכידון הוסט כלפי מעלה והתקרב לכיוון הרוכב בתקווה להגיע לתנוחת רכיבה נוחה יותר לאורך זמן. בנוסף, על מנת להתאים לכמה שיותר רוכבים, ניתן במונסטר החדש לכוון גם את גובה המושב מהקרקע.

כמו בפניגאלה, גם המונסטר יכלול שלל אלקטרוניקה ובין היתר ניתן לציין מערכת מצבי רכיבה עם שלוש קונפיגורציות (ספורט, תיור ועירוני) של המנוע ומערכות העזר האלקטרוניות, מערכת DTC לבקרת החלקה של הגלגל האחורי עם 8 מצבי התערבות שונים וגם במערכת בלמי ברמבו הנשלטים על-ידי מערכת ABS של בוש עם שלושה מצבים.

אגב, המערכת מאפשרת שמירה של ההגדרות השונות שהרוכב קבע ואין צורך בכל התנעה מחדש לכוון שוב את כל המערכות.
מחיר הבסיס עומד, כאמור, על 119 אלף שקלים ואילו מחיר גרסת ה-S הכוללת, כאמור, מנוע בעל הספק משופר של 145 כ"ס וכן מתלים מתקדמים של אוהלינס עומד על 149 אלף שקלים.

מי שמחפש מפלצת קצת ידידותית וזולה יותר יכול לקנות בימים אלה את דגם המונסטר 696 ב-79 אלף שקלים המבטאים הנחה של 7,000 ש' מהמחירון הרשמי.

דוקאטי מונסטר 1200
שלל אלקטרוניקה הופכת את המפלצת לביצועיסטית יותר אך בה בעת ידידותית יותר למשתמש

תמונות בתערוכה: אופנועים בעירום מלא