ג'יימס בונד המכוניות
לא רק אסטון מרטין, בונד אהב גם מכוניות מתוצרת לוטוס|צילום:
לוטוס הבריטית ידועה כאחת הקבוצות המצליחות ביותר בפורמולה 1 בשנות ה-60 וה-70. היא זכתה 5 פעמים בתואר האליפות והייתה הראשונה לאמץ את שיטת הכנפונים שיוצרים כוח הצמדה, היא יצרנית המכוניות השניה המזוהה ביותר עם המרגל המפורסם בעולם, ג'יימס בונד (האספרי הופיעה לצד רוג'ר מור בסרטים "המרגל שאהב אותי" ו"לעינייך בלבד") וכיום היא ידועה כיצרנית מכוניות ספורט קלות משקל ששמות דגש רב על התנהגות כביש חדה ולאו דווקא על ביצועים.

למרות שהדגם הפופולרי ביותר של לוטוס כיום, האליז, הוא אחת המכוניות בעלות הקרבה הגדולה ביותר לאופנוע שמיוצרת כיום, משום שהיא רודסטר שני-מושבים ספרטנית ונעדרת פריטים אלמנטריים הקיימים במכוניות מודרניות כמו מערכת שמע, חלונות חשמל ומיזוג אוויר, היצרן הבריטי מעולם לא ייצר כלי רכב עם פחות מארבעה גלגלים.

כעת מדווח אתר "Motorcycle News" הבריטי כי בדומה לקייטרהם, גם לוטוס תציג בקרוב אופנוע פרי יצירתה, אולם להבדיל מקייטרהם שהחליטה לייצר כלי דו גלגלי הקרוב יותר לאופניים חשמליים, בהתאם לצו האופנה הנוכחי, לוטוס בחרה באופנוע קצת יותר קיצוני.
האופנוע, הנושא את שם הקוד C-01, בעל מרכב ייחודי לעולם הדו-גלגלי, עשוי קרבון ועיצובו דומה לזה של אופנועי מירוצי הדראג האמריקאים.

בשילוב יחידת הכוח V-טווין בנפח 1.2 ליטר מאופנוע הספורט של KTM, הדומה לזו הנמצאת בשימוש ה-RC8R ובעלת הספק של 200 כ"ס, הביצועים בקו ישר צפויים להשתוות ואולי אף להתעלות על אלה של הדוקאטי דיאבל, קרי האצה למהירות תלת ספרתית תוך פחות משלוש שניות ומהירות מרבית שתגרד את ה-300 קמ"ש.
אנחנו כלל לא בטוחים שזה האופנוע שהיינו מצפים מלוטוס לייצר, אבל לכשיושק לקראת סוף 2014 או תחילת 2015, ניתן יהיה לגבש חוות דעת ברורה יותר.

>> הלוטוס-צוללת של ג'יימס בונד למכירה 

אופנוע לוטוס C-01
לוטוס עולה על שני גלגלים