אפילו יותר מהמכוניות של קרייזלר או ג'נרל מוטורס, אין ספק שהאופנועים של הארלי דייווידסון הם אחד מהסמלים הבולטים ביותר של אמריקה, וממש כמו שבאמריקה מימדי סופר סייז וקפיטליזם הם דרך חיים כך גם האופנועים האייקונים זכו לפרסום לא מעט בזכות גרגור מנוע הוי-טווין הענק שלהם, המימדים הגדולים, כמות הניקלים המטורפת ורעש המפלטים שמודיע לכולם מי הגיע לשכונה.

עוד ב-mako רכב
ניחוח עתידני על שני גלגלים מהודו
אופנועים: הדור הבא 
רטרו עתידני מתחשמל על שניים 

האם כל זה הולך להשתנות בקרוב? בסוף השבוע הארלי דייווידסון הכריזה על אופנוע חשמלי ראשון מתוצרתה.
האופנוע, שבשלב זה מוגדר כקונספט, זכה לשם Livewire ונחשף בתמונות ובסרטון וידאו לקראת השקתו במסע קרוס קאנטרי בנתיב כביש 66 האייקוני שחוצה את ארצות הברית משיקאגו ללוס אנג'לס.

מעבר לחשיפה ויחסי ציבור, המסע בנתיב האייקוני יעבור דרך 30 סוכנויות מרכזיות של המותג שם תינתן לסוכנים וללקוחות נבחרים הזדמנות לצאת לרכיבת מבחן קצרה על דגם הקונספט החשמלי במטרה לקבל מהם חוות דעת ופידבקים באשר לאופנוע החדשני שרבים בוודאי רואים בו בשלב זה סוג של חילול הקודש ובגידה בערכי הבסיס של המותג לו קהל מעריצים גדול הרואה בהארלי הרבה יותר מכלי תחבורה ומתייחס לאופנוע כאל דרך חיים.

אופנוע הארלי חשמליי

בשלב זה הארלי לא חושפת שם פרטים בקשר לפרויקט ולנתונים הטכניים של הקונספט החשמלי, אך מהתמונות ניתן לזהות אופנוע אגרסיבי בתצורת ספורט-נייקד הדומה יותר בעיצובו למראה של אופנועי חברת הבת של הארלי דייווידסון, ביואל.
גם מערך המתלים נראה מודרני למדי ולא ממש אופייני לאופי הקרוזרי של הארלי ומרמז על יכולות לא מבוטלות בכביש המפותל.

אופנוע הארלי חשמליי


הארלי לא מפרסמת פרטים אודות טיבה של מערכת ההנעה החשמלית הייחודית, אך מבטיחה תאוצה חורכת צמיגים המגובה בסרטון המצורף בו ניתן לראות אופנוע מאוד מהיר עם צליל שאי אפשר לטעות בו המזכיר ספינת חלל מסרטי מדע בדיוני או מטוס קרב הממריא מנושאת מטוסים.

בעוד שרוב האופנוע שחור, בחלקו התחתון, במקום בו באופנוע רגיל נמצאת יחידת הנעה, ניתן לזהות ציפוי כרום גדול המכסה ככל הנראה על מערכת העברת הכוח לגלגל האחורי.

מבחינה עיצובית נראה שבהארלי העדיפו לא להיסחף עם מראה עתידני מדי והחליטו לשמור על זיקה ברורה להווה ולתבל במעט ניחוחות רטרו. עם זאת, בפרטים הקטנים ניתן לראות מאפיינים חדשניים יותר כמו תאורת לד מלאה ולוח מחוונים דיגיטלי ורבוע בסגנון טאבלט.

אופנוע הארלי חשמליי

בשלב זה הארלי לא מספקת שום רמזים באשר ללוחות הזמנים להצגת גרסת ייצור סדרתי לאופנוע החשמלי אך מציינת שבקיץ הבא היא תצא עם ה-Livewire למסע דרכים נוסף בקנדה ובאירופה כדי לבחון את תגובות הלקוחות גם בשווקים הללו.

לאחרונה ה-Livewire נראה גם על סט הצילומים של "Age of Ultro", סרט ההמשך של "הנוקמים" המצולם בימים אלה וצפוי להגיע לאקרנים בשנת 2015 ועל פי מקורות בהפקה הוא יופיע בסרט בכמה סצינות ככלי התחבורה של סקרלט ג'והנסון בתפקיד האלמנה השחורה.

אופנועני הארלי - לא מה שחשבתם