אופנועים חדשים לאפריליה וסוזוקי
ערום ושרירני - אפריליה טואנו

כבר מספר שנים ששוק כלי הרכב הדו גלגליים בישראל נמצא במשבר. הסיבות לכך מגוונות אך הנתונים מספרים על כך שעל אף העומס בכבישים ותנאי מזג אוויר אידיאליים לרכיבה השוק דורך במקום, במקרה הטוב, כבר זמן רב.

יתרה מזאת, כשבודקים איזה כלים דו גלגליים רוכשים הישראלים מתגלה תמונה של שוק שרובו מתבסס על מכירת קטנועים שונים ומצב עגום למדי וירידה במכירות האופנועים הכבדים. מצד שני ובאופן מעט פרדוקסלי יחסית למימדי השוק הזעירים, ההיצע העומד בשנים האחרונות בפני הרוכב הישראלי הולך וגדל וכולל מותגים שעשו עליה והיצע נרחב במיוחד של דגמים לכל נישה.

חברת עופר אבניר, המייבאת לארץ בין היתר את אופנועי סוזוקי ואפריליה, הרחיבה אתמול אף יותר את ההיצע וחשפה חמישה דגמי אופנועים חדשים המצטרפים לשוק התחרותי המקומי.

סופרמוטו עם מנוע עצום
מאיטליה מגיעים צמד אופנועים מתוצרת אפריליה: הראשון מבניהם הוא הדורסודורו 1200 – שבעבור 97 אלף שקלים יאפשר לכם להפוך לבעלים של אופנוע הסופרמוטו החזק ביותר ביצור סדרתי – תפלץ גדול עם 130 כ"ס למי שחייב את הכי גדול שיש ושחושק בביצועים לוהטים ואפשרות לתנועה נוחה בכרך העירוני.

האופנוע משלב בין ברוטליות של כוח מתפרץ לשלל טכנולוגיה המאפשרת לרוכב לנצל את הכלי הגדול וכוללת בין היתר מערכות ABS ובקרת משיכה ובחירה בין 3 מצבי רכיבה המשנים את עוצמת המנוע ואופיו.

במחיר של משפחומטית ליסינג מעלת פיהוק (120 אלף שקלים) תוכלו להניח את הישבן שלכם על המושב המעוצב של אפריליה טואנו 4 V שמגיע, בהתאם לאופנה השולטת בשוק האופנועים העולמי בשנים האחרונות, כשהוא ערום. למעשה מדובר בגרסה עירומה (ללא חיפויי פלסטיק מלאים ושבירים) של ה-RSV4R הכוללת את אותה שלדה ומנוע אימתניים. כזכור, מדובר על לא פחות מ-167 כ"ס שצריכים להזיז אופנוע ששוקל פחות מ-180 ק"ג. הטונאו מציע אף הוא 3 תוכניות רכיבה, בקרת משיכה עם 8 מצבים ומערכת קוויק-שיפט המאפשרת העלאות הילוכים בלי לסגור את המצערת וללא שימוש במצמד.

אופנועים חדשים לאפריליה וסוזוקי
הספורמוטו עם הכי גדול - אפרילה דורסודורו

המשך למסורת ה-R
אופנועי הספורט של סוזוקי ובראשם ה-R750 היו למעשה הכלים הספורטיביים המשמעותיים הראשונים שהגיעו לישראל במהלך שנות השמונים.

ה-Rנהנה במשך שנים מהילה מיוחדת וכעת לאחר שנות דור בעופר אבניר מבטיחים שצמד הג'יקסרים החדשים, כמו שמכנים אותם הרוכבים הוותיקים, מציג כמו אותו Rמיתולוגי סטנדרטים חדשים בתחום אופנועי הספורט.

למרות דמיון עיצובי לדגם היוצא בסוזוקי מדגישים כי מדובר בדגם חדש לחלוטין הכולל שלדה קצרה מבעבר ושלל כיולים ושיפורים שכללו גם, בין היתר, דיאטה נוספת במשקל שהפחיתה מכל אחד מצמד האופנועים כ-9 קילוגרמים ממשקלו. ה-GSX-R600 (יהיה שלכם בתמורה ל-105 אלף שקלים) מציע כעת מתלים מתקדמים מבעבר, שתי מפות הצתה לתפוקות כוח שונות ומנוע משודרג המפיק 125 כ"ס.
מי שדגם ה-600 אינו מספיק חזק עברו יוכל לבחור ב-GSX-R750 שמציע הספק של 148 כ"ס בתמורה ל-114 אלף שקלים.

בהשקה נכח גם ה-,GSR750 האח המתון יותר של צמד הג'יקסרים, שעשה עליה לארץ לפני מספר חודשים. מדובר באופנוע ערום שימושי וחזק שמבוסס על מכללי הR750 מלפני מספר שנים תוך שילוב בין מאפייני ניהוג המתאימים לרכיבה יומיומית לבין כוח רב וחדות שילדה המאפשרים גם נהיגה ספורטיבית מאתגרת.

אופנועים חדשים לאפריליה וסוזוקי
הדור החדש של ה-R בפוזה אופיינית

קובי גילון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בעופר אבניר, ציין כי "הכלים החדשים מבית אפריליה וסוזוקי פונים למגוון פלחי שוק והביע תקווה כי הכלים המודרניים המשלבים מערכות בקרה אלקטרוניות מתקדמות יביאו לפריחה מחודשת בשוק האופנועים הכבדים בישראל. בנוסף ציין גילון כי בעופר אבניר מקווים שעם אישור חוק הספורט המוטורי וחניכת מסלולים מוסדרים בארץ שוק האופנועים הספורטיביים יתעורר וישחזר את ימי הזוהר שלו.

בניגוד ליבואני הרכב שלרוב לא טורחים לשמור על קשר רציף עם הלקוחות לאחר הרכישה, בשוק האופנועים המצב שונה ומכיוון שהאופנוענים רואים באופנוע שלהם הרבה יותר מכלי תחבורה ממקום למקום רובם פעילים במסגרת מועדוני רכיבה ופורומים שונים ברשת. במקביל ליוזמות פרטיות (כמו מועדון סוזוקי בורגמן ומועדון הV- strom) שזכו לתמיכה של היבואנית בעופר אבניר החליטו כעת להקים מועדון נוסף - "סוזוקי קלאב" - שיציע לכל רוכבי אופנועי סוזוקי שלל פעלויות מוטוריות, מפגשים וטיולים וגם הנחות והטבות.

>> אומנות מפושטת - מה קורה כשצלמת מוכשרת, דוגמנית מדהימה ואופנוע גדול נפגשים