קוואסאקי (צילום: רונן טופלברג)
לוהט בשטח|צילום: רונן טופלברג

שבועות ספורים לאחר שסוף סוף הוחלט להקל את התנאים לייבוא רכבי מרוץ  ולאפשר להביאם ארצה תוך תשלום מיסוי בגובה 19.2 אחוזים ולא בגובה 90 אחוזים אשר מוטל על כלל כלי הרכב המיובאים לישראל, מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי הגדולה בארץ, ממהרת להרים את הכפפה ולהשיק, לראשונה באופן חוקי לחלוטין, ליין שלם של אופנועים וטרקטרונים ללא רישוי כביש המיועדים לתחרויות ומרוצים במחירים שבין 19-50 אלף שקלים.

מבין מגוון הכלים הספורטיביים מתוצרת ימאהה וקוואסאקי ניתן לציין גם מספר כלים במידות קטנות ועם מנועים צנועי נפח המיועדים לילדים בגלאי 8-11, גיל שנחשב בכל העולם אידיאלי להתחיל לפתח בו את הכישרון המוטורי למי ששואף להגיע רחוק.

למרות המימדים הקטנים ממש לא מדובר בצעצועים אלא יותר בגרסאות מוקטנות המקבילות בעיצוב ובביצועים לאחים הגדולים.

קוואסאקי (צילום: רונן טופלברג)
המיסוי המופחת הופך את הספורט המוטורי לנגיש|צילום: רונן טופלברג

לרוכבים בוגרים ההיצע ינוע מאופנועי 125 ועד אופנועי 500 סמ"ק והם יכללו מפרט שמתאים במיוחד לתחרויות בשטח כמו מתלים ארוכי מהלך ובעלי יכולת שיכוך טובה במיוחד ומנועים גמישים הבנויים לעבוד בעומס גבוה.

כמו כן, מאחר ולא מדובר בכלים עם רישוי לכביש, מטרו תייבא לראשונה גם טרקטורון מבית קוואסאקי שעד כה לא הגיע לארץ מאחר והחברה אסרה על היבואנית להתקין קשת התהפכות המתחייבת בחוק בארץ. הדגם שיגיע עם רישוי תחרותי בלבד יהיה ה-KFX450 - טרקטורון הספורט האגרסיבי של קוואסאקי, החולק את המנוע החדש והמשופר עם אופנוע המוטוקרוס המתקדם KX450 וכולל שלל מרביכים שהופכים אותו למתחרה אמיתי בעולם טרקטורוני הספורט.

בשלב זה ייבוא הכלים התחרותיים מתמקד בקטגוריות מרוצי השטח אבל במטרו מדגישים שכאשר יוקם בישראל מסלול החברה תשמח להרחיב את ההיצע התחרותי גם לדגמי מסלול ספורטיביים. 

חידושים גם בכביש

בנוסף, הציגו במטרו את ליין דגמי הכביש של קוואסאקי לשנת 2013 כשהדגם המשמעותי ביותר עבור השוק המקומי הוא הנינג'ה 300 שמחליף את הנינג'ה 250  שהיה פופולרי בסגמנט האופנועים של עד 33 כ"ס. לצד מגוון שיפורים רחב, הנינג'ה החדש הוא בעל הספק של 40 כ"ס ותואם את תקנות הרישוי האירופאיות המעודכנות לקטגורית A1 .

מכיוון שבשלב זה מדרגות הרישוי הישראליות לא עודכנו על פי הסטנדרט האירופי החדש, דגם זה למעשה יהיה רלוונטי בשלב ראשון רק לבעלי רישיון לאופנוע גדול, דבר שבוודאי יצמצם את היקפי המכירות בישראל. המחיר בארץ יעמוד על 45 אלף שקלים.

קוואסאקי (צילום: רונן טופלברג)
נינג'ה 300 - שדרוג משמעותי|צילום: רונן טופלברג

הנינג'ה הגדול יותר, ה-ZX-6R 636, אמנם נסמך על ה-ZX-6R אבל לוקח צעד גדול קדימה עם עיצוב בהשראת ה-ZX10R,  מנוע חדש בנפח מוגדל של  636 סמ"ק, בולמים חדשים, מערכת ABS עם מצב ספורטיבי ומערכת בקרת אחיזה עם 8 מצבים בהתאם לבחירת הרוכב ותנאי הדרך אשר יחדיו אמורים להעניק לכלי הספורטיבי יותר ביצועים אך בה בעת יותר שימושיות ברכיבה מנהלית יומיומית. מחירו יעמוד על 99 אלף שקלים.

כמו כן קוואסאקי חשפה אופנוע עירום חדש העונה לשם Z800 ומחליף את ה-Z750. ה-Z החדש מציג עיצוב אגרסיבי יותר, המנוע בנפח 806 סמ"ק מפיק 111 כ"ס והוא מגיע עם יחסי העברה קצרים יותר לטובת האצות חזקות יותר, בולמים מתכוונים, ABS ותג מחיר של 70 אלף שקלים.

 

קוואסאקי (צילום: רונן טופלברג)
ייובאו גם דגמים מיוחדים לילדים|צילום: רונן טופלברג

 >> אופנועי מוטוגצי חוזרים לארץ