קרוב לשנה לאחר שהדוקאטי 1199 פאניגלה נחת בארץ, חברת ליגל אופנועים, יבואנית מותג האופנועים האיטלקי בישראל, מנחיתה כאן בעבור מי שהפאניגלה ה"רגיל" לא היה מספיק קיצוני עבורו את גרסת ה-R המבוססת על גרסת המרוצים של האופנוע ומותחת עוד את הגבולות, הקיצוניים ממילא, של קטגוריות אופנועי הסופרבייק.
גרסת ה-R גם תציג את תג המחיר הגבוה ביותר לכלי דו גלגלי בישראל אשר יעמוד על לא פחות מ-350 אלף שקלים.

לכאורה, תג מחיר בו ניתן לרכוש מכונית סאלון או רכב פנאי-שטח של מותג יוקרה נשמע מופרך לחלוטין לאופנוע, אך אפשר להסתכל על זה גם אחרת ולציין שלמעשה מדובר ב'מציאה' היות שבעבור ויתור על צמד גלגלים מקבלים ביצועים, יכולות כביש ואיכויות אקזוטיות שמגיעות רק במכוניות עם תג מחיר של הרבה מעל למיליון שקלים.

כך או כך, לא סביר להניח שדוקאטי פאניגלה R 1199 יהפוך ללהיט מכירות מטורף אך יחידה אחת כבר נמכרה ועושה את דרכה בימים אלה לארץ וביבואנית מדווחים על עוד מספר לקוחות רציניים שהביעו עניין בכלי הקיצוני.

דוקאטי פאניגלה R
ביחס לביצועים אולי לא מדובר במחיר כל כך גבוה

מי שיחליט לשים סכום של חצי דירת 3 חדרים בפריפריה על שני גלגלים יקבל למעשה אופנוע מרוץ טהור אליו נוספו מספר פרטי חובה כמו מאותתים ופנסים כדי לאפשר שימוש בכביש הציבורי. 

דגם 1199 פאניגלה R מציג את הגרסה החדשה והחזקה ביותר של המנוע ושל מיפוי R-B-W לכל דגמי ה- 1199. הוא למעשה לוקח את כל מה שיש כיום בגרסת ה- S ומוסיף שורה של שיפורים במפרט הטכני שמאפשרים לדגם לעמוד ביעדים גבוהים אף יותר. גרסת ה-R מציעה, בין היתר, טלטלים העשויים טיטאניום (חיסכון של 0.63 ק"ג), גלגל תנופה קל יותר (חוסך 0.7 ק"ג) ונדנדים מצופים ב-DLC. המיפוי חדש של המנוע מאשפר את האצת גל הארכובה של מנוע הסופרקוואדרו ומאפשר לו להעלות את מהירות המנוע המרבית ב-500 סל"ד, ל- 12,000 סל"ד. ההספק הרשמי נותר 195 כ"ס, אך השיפורים מעניקים לדגם ה-R ניצולת וזמינותמשופרות בכל טווחי הסל"ד ובמיוחד בטווחי הביניים.
ערכת המרוצים R כוללת מגן רוח ייחודי למרוצים, חיפויי מראות מסגסוגת מלוטשת ומערכת פליטה (Full System) של טרמיניוני (Termignoni) הניתנת לכיוון גם למצב חופשי במיוחד לשימוש במסלול. שיפורים נרשמו גם בזרוע האחורית המאפשרת שינוי גאומטריה לקבלת אחיזה מרבית יחסית למסלול הרכיבה ומזלג קדמי מדגם TTX של חברת אוהלינס.

הגרסה כוללת גם כנף אחורית קלה, מגן לבולם האחורי, מגנים לעקבים, מסגרת למתג ההתנעה, לזרוע המתלה הקדמי והלוחות עליונים של הפיירינג הקדמי העשויים מקרבון ותורמים להפחתת המשקל שעומד על רק  165 ק"ג, כולל מערכת ABS המותקנת כציוד סטנדרטי. 
הפאניגלה R מצויד גם במערכת טלמטריה לאיסוף נתוני רכיבה כמו זמני הקפות במסלול המבוססת GPS וחישוקי Marchesini מחושלים קלי משקל בצבע שחור.

ה-1199 פאניגלה R מגיע בצבע אדום דוקאטי עם מאפייני סימון מרוצים בלבן, שילוב של אדום ואלומיניום מוברש על מיכל הדלק.

לרגל הגעת גרסת ה-R, ליגל אופנועים היבואנית החליטה להוריד את מחירי הפאניגלה ה"רגילים" בשיעור של כ-10 אחוזים ומעתה גרסת הבסיס תעלה 159 אלף שקלים.

קוואסאקי ZZR1400 (צילום: נעם וינד)
הפחתה במחיר הגרסאות ה'רגילות' של הפאניגלה|צילום: נעם וינד

>> אומנות מופשטת: מה קורה כשאופנוע דוקאטי ודוגמנית הורסת נפגשים