לאחרונה נראה כי הקו המפריד בין אופניים לאופנועים הולך ומטשטש והתחבורה הדו גלגלית מקבלת כיוון חדש כשמצד אחד השוק מוצף במגוון אופניים המצוידים במנוע עזר חשמלי וכבר לא מחייבים להשתמש בכוח הרגליים לתנועה, ומצד שני כל העת מופיעים עוד ועוד קטנועים שמחליפים את הבוכנות ואת רעד מנועי הבנזין בין הרגליים ביחידות הנעה חשמליות ויעילות.

יתרה מזאת, מותגים כמו ZERO ו-Vectrix האמריקאים מציעים היום חוויה דו גלגלית בגודל מלא ללא בוכנות עם אופנועים חשמליים גדולים.

עוד ב-mako רכב
מבטר פלייס לאופניים חשמליים 
מבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר PHEV 
צפו: האופניים שקורעים את כביש האופנוענים 

כעת מצטרפת חברה נוספת למעגל ההולך וגדל של יצרניות אופנועים שעוברות לחשמל, Johammer האוסטרית, שחושפת את הפרשנות המחושמלת שלה לאופנוע עם ה-J1 - כלי בעיצוב מאוד לא שגרתי המשלב הין ניחוחות רטרו, מראה עתידני ותנוחת רכיבה יחודית המשלבת בין ידיים השלוחות קדימה לכידון בהשראת אופנוע קסטום לרגליים השלוחות לאחור כמו באופנועי ספורט, אך זה לא מסתיים בכך ובשונה מהמקובל הגלגל הקדמי מחובר לשלדה באמצעות מזלג אופקי כפול בחלקו התחתון של האופנוע, בעוד שהגוף עצמו נראה כמקשה אחת בעלת צורה ביצתית. התוצאה הסופית די קשה לעיכול, אבל בהחלט מעניינת ומעל לכל שונה מכל כלי דו גלגלי אחר.

אין תמונה
עיצוב לא שגרתי המשלב בין רטרו למראה עתידני
אין תמונה
תצוגת נתונים על המראה במקום לוח מחוונים

ה-J1 יוצע בשתי גרסאות הכוללות יחידות כוח חשמליות ומפיקות 11.1 כ"ס ו-17 כ"ס ומאפשרות טווח נסיעה מרשים של 150 ו-200 קילומטרים בהתאמה.
החברה מציינת שהמצברים המספקים את החשמל מגיעים עם אחריות ל-200 אלף קילומטרים ולטענת החברה לא יאבדו במשך התקופה הזו יותר מ-15 אחוז מהקיבולת שלהם.
בשונה מאופנועים מוכרים בהם גם הרגליים משמשות להעברת הילוכים ולבלימת הגלגל האחורי, כאן, מאחר שאין צורך ברגלית להחלפת הילוכים וידית לקלאץ', כל שליטה נעשית מהכידון כששתי הידיות בכידון משמשות לבלימת כל אחד מהגלגלים.
במקום לוח שעונים סטנדרטי במרכז תצוגת הנתונים מופיעה בצורה דיגיטלית על מראות הצד.

השיווק לקהל כבר החל וצמד הגרסאות מוצע באירופה במחיר של בין 110 ל-120 אלף שקלים (לפני מסים). עם זאת, מאחר שמדובר במחיר גבוה בעשרות מונים ממחיר אופניים חשמליים טובים מסין ואף כפול ממחירם ביבשת הישנה של אופנועי הספורט והתיור הכוחניים של מיטב היצרנים, לא נראה לנו, על אף העיצוב המיוחד, שה-J1 של Johammer יהפוך ללהיט בקרוב.

מה השתבש בדרך למימוש החזון של בטר פלייס?  

אין תמונה
המחיר הגבוה יקשה על סיכויי ההצלחה