הכלאה בין אופנוע לאופניים (צילום: אוטו)
הכלאה בין אופנוע לאופניים|צילום: אוטו

אופניים ממונעים הם להיט ענק ברחובות גוש דן אבל לא רק וככל הנראה מדובר בכלי המוטורי שמציג את הזינוק הגדול ביותר בהיקפי המכירות מסביב לעולם בשנים האחרונות.

בעוד שאין ספק שמדובר בכלי תחבורה זול, יעיל, ידידותי לסביבה וחסכוני, קשה שלא להודות שלא מדובר בגלגלים קוליים או מגניבים כמו למשל אופני דאון היל, אופנוע מוטוקרוס או אולי שילוב של שניהם?

כן, שמעתם נכון, חברה מקליפורניה בשם Motoped מציגה שילוב שקצת לא ברור איך לא חשבו עליו קודם בין אופני דאון היל עם גלגלים צרים וגדולים, מהלכי מתלה ארוכים, בלמי דיסק מאניים וכמובן פדלים לבין מנוע 4 פעימות קטן של הונדה בנפחים שבין 50-125 סמ"ק.

למרות המנוע, מיכל הדלק הקטן והמושב המזכירים גרסה מוקטנת לאופנוע שטח, הכלי הייחודי הוא יותר אופניים מאופנוע ולראיה עיקר הרכיבים שלו שהגיעו מעולם האופניים. 

הרעיון שמאחורי הפיתוח היה ליצור כלי שבעליו יפעילו רוב הזמן בעזרת כוח הדיווש בעת רכיבת דאון היל אקסטרימית או טיול שלו ושקט בשבילי אופניים אך מאידך יהיה גם מצויד ביכולת לעבור מכשולים, עליות מתמשכות או פשוט מרחקים ארוכים בכוח מנוע העזר.

 

אמנם יש לקחת בחשבון שלא בכל מקום (למשל בישראל) יצור כלאיים שכזה יהיה חוקי אבל ללא ספק מדובר בהתפתחות מעניינת שבוודאי תזכה לעוד אין סוף גרסאות שיקחו את רעיון האופניים הממונעים קדימה. 

כמו כן יש לציין כי Motoped אינה מציעה למכירה כלים מורכבים ולמעשה מדובר בפרויקט "עשה זאת בעצמך" והחברה, הפועלת במתכונת מיזם קיק-סטרטר, למעשה מוכרת את השלדה, המתלים וחלקים נוספים (אך לא את המנוע למשל) בצירוף הוראות הרכבה מפורטות ושלל טיפים בתמורה ל-970 דולרים.

ב- Motoped שוקדים בימים אלה על פיתוח גרסה חשמלית שקטה ופחות מזהמת שבוודאי תתאים יותר לחזון הירוק שמאחורי מעבר לאופניים ממונעים ויש להניח כי תתקבל על ידי הרשויות השונות ביותר סובלנות מגרסת האקסטרים הנוכחית. 

 >> זה אופנוע או מכונית?

הכלאה בין אופנוע לאופניים (צילום: אוטו)
קיט להרכבה יכול להיות שלכם בכ-1000 דולר|צילום: אוטו