השקת אופנועי הים של סי-דו 2012 (צילום: נעם וינד)
הקיץ כבר כאן |צילום: נעם וינד
חברת סי-דו הקנדית והיבואנית חברת "עופר אבניר" הכריזו היום על פתיחת עונת הקיץ בישראל כשהשיקו את קולקציית אופנועי הים המעודכנת לשנת 2012. כשלושה שבועות לאחר הפתיחה הרשמית של עונת הרחצה בחופים ולמרות שמזג האוויר בשלב זה עדיין די סגרירי בסי-דו הזכירו לנו שצפוי לנו קיץ לוהט ביותר .

כמדי שנה, המים השקטים של פארק דרום בתל אביב וכמה דוגמניות לוהטות במיוחד בבגדי ים קטנטנים שימשו רקע להצגת שלל העדכונים, החידושים ושיפורי החיטובים של אופנועי הים מבית סי-דו. בניגוד לשלל השינויים והטלטלות העוברים על שוק הרכב בישראל בשנים האחרונות, נציגי עופר-אבניר מציינים ששוק אופנועי הים בישראל אמנם קטן יחסית אבל שומר על יציבות המתבטאת במכירות של כ-300 כלים חדשים מדי שנה כשדגמי סי-דו נהנים מנתח שוק של מעל ל-50 אחוזים.

 

השקת אופנועי הים של סי-דו 2012 (צילום: נעם וינד)
לטוס על המים|צילום: נעם וינד

למרות היציבות והקהל הדי קבוע של הרוכשים נציגי היבואנית יודעים לספר שבשנתיים האחרונות ניתן לזהות שתי מגמות חדשות שתופסות תאוצה: מצד אחד רכישה משותפת של אופנוע ים על ידי כמה חברים/קרובי משפחה כדרך לצמצום עלויות וככלי ליציקת תוכן חדש ומרגש לבילויים משותפים וחיזוק החברות, ומצד שני התפתחותו של  שוק ער של אופנועי ים מיד שניה בעקבות השיפור החד ברמת האמינות והשרידות של הכלים.

בעופר אבניר אף יודעים לספר שההקפדה ההולכת וגוברת על אכיפת תקנות כניסת רכבים לחופים ורכיבה על אופנועי ים בסביבות חופי מתרחצים אמנם בהחלט מקשה על חובבי הספורט המוטורי הימי אך עדיין מאפשרת, במידה שמופעלים הגיון בריא והתחשבות הדדית, להמשיך ליהנות מרכיבה על אופנוע ים תוך כדי הפרעה מינימלית לשאר המבקרים והמתרחצים בחופים.  

סי-דו, אגב, הבינה שנושאים אקולוגיים חשובים כעת מאי פעם ולכן החליטה להוסיף לכל הדגמים גם מצב "אקו" המכוון את ביצועי המנועים לעבר חיסכון משמעותי בדלק והקטנת רמת הרעש והזיהום בעת שימוש בקרבת מתרחצים.

השקת אופנועי הים של סי-דו 2012 (צילום: נעם וינד)
דגם ה-GTR שילוב בין יכולות ספורטיביות גבוהות לנוחות לרכיבה של שלישיה |צילום: נעם וינד
לכבוד שנת 2012, כל אחד מאופנועי הים של סי-דו יהיה מצויד בטכנולוגיות יחודיות שפותחו על ידי החברה ומגיעות כעת לכל ליין הדגמים כמו בורר המאפשר לבחור בין מצב נהיגה רגוע לספורטיבי, מערכת בלימה ימית, הילוך אחורי, בולמי זעזועים ומצערת אלקטרונית השולטת בכל המערכות ומאפשרת היגוי בטוח בכל תנאי.

בנוסף חלק מהדגמים יהיו מצוידים בבקרת שיוט נשלטת GPS, מתלים מתכווננים, כנפונים מתכווננים לשיפור היציבות ומערכת "המחברת" את הרוכב לאופנוע בעת פניות מהירות.

השקת אופנועי הים של סי-דו 2012 (צילום: נעם וינד)
עוד לא כל כך חם בחוץ אבל ללא ספק לוהט בעיניים |צילום: נעם וינד

אם עד לפני מספר שנים אופנועים עם הספקים של 120 כ"ס נחשבו כחזקים ברמה כמעט בלתי מתקבלת על הדעת בכלי שיט כל כך קטן, הרי שהיום בסי-דו הדגמים הבסיסיים ביותר מציעים יחידות כוח עם הספקים של 130 כ"ס והדגמים הבכירים כבר מצוידים ביחידות כוח משודרגות עם מגדש על והספקים של 260 כוחות סוס.

 

השקת אופנועי הים של סי-דו 2012 (צילום: נעם וינד)
מנוע עם מגדש על המפיק 260 כ"ס|צילום: נעם וינד
 

השנה ההיצע של סי-דו כולל צמד דגמים חדש לחלוטין:
דגם הסופר ספורט RXP X RS מצויד במנוע עם מגדש על ומצנן ביניים המפיק 260 כ"ס, נהנה מיחס ההספק משקל הטוב ביותר בקטגוריה ומציע גם שוקע חדש מסוג T3 שתוכנן לרכיבה תחרותית ומערכת המתאימה את כיול האופנוע - ממתלים, דרך היגוי ועד למנוע ומאפשרת בחירה בין 3 מצבי רכיבה שונים, ובנוסף - דגם ה-GTR 215  המציע מנוע עם 215 כ"ס ושילוב אופטימאלי בין ביצועים ספורטיביים לרוכב יחיד ונוחות מקסימלית לרכיבה בשלישיה.

 כמו כן כל סדרות הדגמים המוכרות, מה-GTI העממית יחסית, דרך WAKE המתאימה לסקי מים ועד ל-GTX היוקרתית עברו עדכונים וכיולים לקראת שנת המודל הנוכחית.

המחירים של אופנועי הים של סי-דו בקיץ 2012 נעים בין 50 אלף ל-110 אלף שקלים.

>> הכלי שיחזיר את פמלה אנדרסון למים?

השקת אופנועי הים של סי-דו 2012 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד