קוואסאקי ZZR1400
האצה ל-100 קמ"ש נמשכת רק 2.6 שניות
נבחרת טילי הקרקע-קרקע של ישראל התעדכנה לאחרונה וכעת כוללת צמד דו גלגלים מטורפים במיוחד שהגיעו אלינו מיפן ומאיטליה והוכיחו שכנראה תמיד ניתן למתוח עוד קצת את רף הביצועים הקיצוניים לכיוון הבלתי שפוי בעליל.

הראשון שנחת כאן לפני כשבועיים בירוק זרחני היה הקוואסאקי ZZR1400 החדש המצויד במנוע 4 צילינדרים המפיק 200 כוחות סוס ו-16.6 קג"מ ונחשב ככל הנראה, נכון לכתיבת שורות אלו, לאופנוע הספורט-תיור החזק בעולם.

בקוואסאקי טוענים כי ל-ZZR 1400 החדש יש את יכולות ההאצה המהירות בעולם לכלים דו גלגליים וכך למשל את המאוץ למאה קמ"ש הוא מסיים ב-2.6 שניות וכדי להגיע ל-160 קמ"ש נדרשים על סיפונו לא יותר מ-4.8 שניות בדרך למהירות מרבית של כ-300 קמ"ש.

 

קוואסאקי ZZR1400
200 כ"ס - באופנוע!!

בקוואסאקי מציינים כי מנוע האופנוע תוכנן מחדש לטובת רצועת כוח זמינה וגמישה באופן משמעותי המאפשרת לו למעשה להתחיל נסיעה מכל הילוך. גם שילדת המונוקוק כוללת שינוים רבים שנעשו על מנת לשפר את התקשורת עם הרוכב ובנוסף ה-ZZR כולל גם זרוע אחורית חזקה מבעבר ובולמים קשיחים מבעבר.

כדי שניתן יהיה להתמודד עם המפלצת ה-ZZR מצויד במערכת בקרת אחיזה מתקדמת ובלמי ABS  כמו גם מערכת בקרת מצבי רכיבה המאפשרת לרוכב לבחור בין מספר מצבי תפעול המשפיעים על עוצמת המנוע, תגובת המצערת ומידת ההתערבות של העזרים האלקטרוניים. מחירו של הטיל הירוק עומד על 140 אלף שקלים. 


דו קרב יפני: קוואסאקי ZZR מול סוזוקי היאבוסה

במרומי הקומה ה-63 במגדל אביב ברמת גן נחשף אתמול הדוקאטי 1199 פניגאלה. אופנוע הסופר ספורט שמחליף את ה-1198 הנחשק מצויד במנוע 2 צילינדרים בנפח 1,200 סמ"ק המפיק לא פחות מ-195 כ"ס ו-13.5 קג"מ, 25 כ"ס יותר מאשר בדגם הסופר ספורט הקודם של דוקאטי.

קוואסאקי ZZR1400 (צילום: נעם וינד)
חיטובים איטלקיים כמיטב המסורת|צילום: נעם וינד

ה-1199 שהוצג בתערוכת מילאנו בנובמבר מציג, לבד משפע חידושים בתכנון המנוע שאפשרו לו להגיע להספק כה גבוה מצמד צילינדרים בלבד, שימוש במבנה יחודי לראשונה בעולם האופנועים הנוטש למעשה את הצורך בשלדה ומשתמש בגוף המנוע כנושא העומס המרכזי אליו מחוברים ישירות שלדת הזנב ותת שלדה קדמית עליה מותקן ראש ההיגוי. מבנה זה משפר את יכולותיו הדינמיות של הכלי וחוסך משקל.

האופנוע מצויד במערכת מצבי הרכיבה של דוקאטי המציעה שלוש קונפיגורציות של המנוע והמתלים: "מרוץ", "ספורט" ו"רטוב". בכל מצב מוגדרים אופי הפעולה של המנוע והמתלים, וכן רמות ההתערבות של מערכות הבקרה האלקטרוניות כשמצב ספורט מעניק את מלוא ביצועי המנוע והמתלים והתערבות מינימלית של המערכות האלקטרוניות ואילו המצב רטוב מפחית את הספק המנוע ל-120 כ"ס, מעניק תגובת מצערת מתונות יותר ולמעשה מאפשר שימושיות סבירה בנסיעות מנהליות.

 

קוואסאקי ZZR1400 (צילום: נעם וינד)
האופנוע הראשון בעולם ללא שלדה |צילום: נעם וינד

הפניגאלה יגיע לארץ ב-3 גרסאות הנבדלות אחת מהשניה בעיקר במערכת המתלים, הבלימה והגלגלים והמחירים שלו ינועו בין 175 ל295 אלף שקלים.

למרות המחיר הגבוה היבואנית, חברת ליגל אופנועים, מציינת ש-4 יחידות ראשונות כבר נמכרו.

על אף שהשוק הדו גלגלי בישראל רושם מאז תחילת השנה התכווצות שנכרת במשנה תוקף בנישת האופנועים מעל ל-500 סמ"ק, כיום נמצאים בפני הרוכב הארץ הישראלי שלל אופציות הזויות לחלוטין לטילי קרקע-קרקע מטורפים עם הספקים של מעל ל-190 כ"ס ובין היתר ניתן לציין את ה-ב.מ.וו S1000RR המצויד במנוע המפיק 193 כ"ס ואת הסוזוקי היאבוסה 1300R שמפיק 200 כ"ס.

>> צפו: האופנוע הגדול בעולם

>> דוקאטי 1198: האופנוע של הנסיך וויליאם

קוואסאקי ZZR1400 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד