אין תמונה
אופנועים הם פתרון מושלם לבעיות התנועה הצפופה ברחובות הכרך. הם מציעים חופש תנועה, עלות תפעול נמוכה ופוטרים את בעליהם מהצורך לחפש חניה, אבל יש מי שלא מסתפקים בכלי שימושי לשינוע ורוצים משהו גדול וחזק יותר עם נוכחות.

זה בהחלט יתרון בכביש המהיר, במסלולי מרוצים וברושם שזה משאיר על הנוכחים, אבל עם זאת מבטל חלק משמעותי מהשימושיות הבסיסית של כלי דו גלגלי כמו שיוכל להעיד כל בעליו של אופנוע ספורט או קאסטום עתיר סמ"ק.

כמו בכל תחום, יש אנשים שרוצים אפילו משהו גדול יותר, הרבה יותר.
לפני כשנה דיווחנו כאן על שוודי אחד שמציע למכירה אופנוע שבנה בגובה של כ-2.5 מטרים עם מנוע וי 12 של יגואר, מתלים הידראוליים ועוד שלל שכלולים והיום אנו מביאים את סיפורם של ארבעה איטלקים שהחליטו שהם חייבים שיהיה באמת את הכי גדול.

בעוד הרבה אנשים מדברים, ארבעת החברים העובדים בסדנת אופנועים איטלקית של המעצב פאביו רג'יאני השקיעו 15 שעות עבודה ביום במשך חמישה חודשים ולפני זמן מה חשפו בתערוכת אקספו בורונה את התפלץ הענק שבנו ברמת גימור גבוהה והקפדה על פרטים.

מדובר בהעתק בקנה מידה של 6 ל-1 לאופנוע צ'ופר אמריקאי שמציג מימדים כמו אורך של 10 מטרים, גובה של כ-6 מטרים, משקל עצמאי של 4 טון וצמד צמיגים בקוטר 2.2 מטרים.

כדי להניע את הגוליבר של האופנועים נעשה שימוש במנוע מטנדר פיק אפ אמריקאי גדול - וי 8 בנפח 5,700 סמ"ק המפיק 280 כ"ס. הבלמים הגיעו מפורשה קאיין והגלגלים ממשאית מחצבות.

 

על הנייר, כשהשיא הקודם בתחום מ-2005 הציג נתונים כמו גובה של כ-3.5 מטרים ואורך של כ-6 מטרים, לא הייתה צריכה להיות בעיה לחבורה לקבל את הגושפנקא הרשמית ואת תואר האופנוע הגדול בעולם אך כדי לזכות להכרה בספר השיאים של גינס היה צריך להוכיח גם שניתן לרכב עליו למרחק מטורף של לפחות 100 מטרים.

לפני שבוע נראה שגם את המשימה הזו בוני האופנוע צלחו ובהפנינג מיוחד שנערך הסוס הטרויאני העצום הזה, סליחה אופנוע, אף הגדיל לעשות ונסע ללא בעיה למרחק של 150 מטרים. מדהים! כעת רק נותר להמתין לאישור הרשמי ולתהילת עולם בספר המפורסם, לפחות עד שיגיע מי שיחשוב שהוא חייב לבנות אופנוע גדול אפילו יותר.

אין תמונה

>> צפו – דרך מטורפת במיוחד לתעד את מסע האופנועים של החבר'ה