HERO I0N

לרובכם השם Hero לא אומר דבר ויש להניח שגם רוב חובבי המוטוריקה המערביים לא שמעו עליו מעולם, אבל למעשה מדובר ביצרן האופנועים והקטנועים הגדול בעולם.
עד לאחרונה התוצרת של Hero ההודית נמכרה בעיקר בתת היבשת ובעוד מדינות עולם שלישי והתמקדה בכלים דו-גלגליים יעלים, אמינים ובסיסיים למדי, אבל בשנים האחרונות הפעילות של Hero התרחבה גם לתחום האופניים והאופניים החשמליים (המיוצרים תחת מותג A2B ומיובאים גם לישראל על ידי UMI) מתוך הבנה שהנעה חשמלית, במיוחד בכלים דו גלגליים, יכולה להפוך למציאות יעילה הרבה יותר מהר מבכלי רכב חשמליים בגודל מלא.
בשלב זה הדגמים הסדרתיים של האופנועים של הירו עדיין פשוטים, זולים ומבוססים על מנועי בעירה פנימית מזהמים, אבל בתערוכת הרכב בדלהי החברה חשפה קונספט לאופנוע עתידני מרשים בהחלט.

קוראים לו iON והוא עושה שימוש בצמד מנועים חשמליים, אך במקום מבנה קונבנציונלי ומיקום של יחידות ההנעה במרכז האופנוע והעברת הכוח באמצעות שרשרת או במרכז הגלגל, בדומה לאופניים חשמליים, גלגלי האופנוע העתידני קבועים ולא מצוידים בחישורים. יחידות ההנעה נמצאות מסביב לחישוק הקבוע והצמיג מורכב על חישוק נסתר שלמעשה מסתובב באופן ישיר על ידי השדה המגנטי.
אגב, גם פעולת הבלימה מתבצעת בעזרת התנגדות מגנטית ולא בעזרת בלמי דיסק רגילים.

HERO I0N
פנטזיה בוליוודית או עתיד האופנועים?


מקור אספקת הכוח מתקדם לא פחות וב- Hero לא הסתפקו בסוללות ליתיום רגילות אלא ציידו את הקונספט בסוללות ליתיום–אוויר מתקדמות יותר מהסוללות המוכרות היום, בטוחות יותר ובעיקר יעילות מאוד מבחינה אנרגטית ודומות ביעילות לכמות המקבילה של דלק (כך למשל סוללה במשקל 15 ק"ג תספק אנרגיה בדומה ל-15 ליטרים בנזין) כמו גם מאריך טווח בדמות מיכל מימן הבנוי בשלדת האופנוע וקבלי-על האוגרים את אנרגיית הבלימה לשימוש במקרים, כמו האצה חזקה, בהם נדרשת אנרגיה רבה לפרק זמן קצר.

למרות שלאופנוע העתידני יש כידון שנראה יחסית סטנדרטי מסתבר שמדובר במערכת Ride By Wire ולמעשה מדובר בג'ויסטיק השולח פקודה למערכת ההיגוי החשמלית.
הביצועים בהחלט מרשימים ועל פי Hero האופנוע העתידני יראה את הספרות 100 במד הדיגיטלי שלו כעבור 5 שניות ויגיע למהירות מוגבלת אלקטרונית (כדי לשמור על טווח הנסיעה) של 160 קמ"ש.
הטווח בין טעינות יעמוד על 300 קילומטרים.

מעבר לכל הטכנולוגיה במחוזות סרטי מדע בדיוני, ב- Hero טוענים שחווית הרכיבה על ה-iON לא שונה באופן מהותי מזו המוכרת מכלים דו גלגליים, אך בה בעת גם בטוחה יותר בזכות שלל מערכות חיישנים היודעים לזהות מצבי סכנה.

אמנם ה-iON מציג שלל טכנולוגיות מרשימות שללא ספק יקח עוד זמן עד שיגיעו לכלים בייצור סדרתי אבל הכלי הייחודי הזה מצביע על יכולת מרשימה וחשיבה מחוץ לקופסא של צוות הפיתוח ההודי.

>> הכירו את מכונית העל ההודית הראשונה 

HERO I0N
מציג הרבה רעיונות מקוריים