המכוניות שאנו נוהגים בהן היום עם מנוע בעירה פנימית, 4 גלגלים, הגה ובלמים אמנם מתבססות על טכנולוגיה בת יותר ממאה שנה, אבל בזמן שמאפייני הבסיס אולי לא השתנו אין ספק שכל מה שמסביב מאוד התקדם ובמיוחד בשנים האחרונות אנחנו יכולים לחזות בכניסה של שלל טכנולוגיות חדשות, בעיקר מתחום ההיי-טק, לרכב, בעיקר בכל הקשור לנוחות השימוש ובעיקר לבטיחות.

בעוד שברכבים, אפילו די עממיים, יש כיום שלל מערכות עזר לבטיחות וגאדג'טים שונים, בכל הנוגע לאופנועים המצב הוא יותר בסיסי ולמרות ההספקים המטורפים והביצועים הקיצוניים רק לאחרונה השומרים האלקטרונים בדמות מערכות בקרת יציבות החלו להגיע גם (עדיין רק לחלק קטן יחסית) לאופנועים.
מאחר שמן הסתם באופנועים אין יותר מדי מקום לציוד נלווה וכבד, רוב האופנועים שומרים על ספרטניות שמעבר לפגיעה שלה בנוחות פוגמת גם בבטיחות.

עוד ב-mako
מסתבר שאפשר להדפיס מכונית במדפסת 3D ב-500 ד'
בקרוב: תפעול מערכות הרכב בעזרת משקפי גוגל
העתיד מעבר לפינה: סקייטבורד מעופף ב-2015

וכאן נכנסת לתמונה הקסדה החדשנית של חברת סקלי האמריקאית, קסדה שבמבט ראשון לא נראית יוצאת דופן במיוחד אבל כוללת בחובה שלל טכנולוגיות שלראשונה יהיו זמינות גם לרוכבי אופנועים.

כך למשל כל רוכב אופנוע יודע לספר שחלק לא קטן מהסכנות בדרך מגיעות דווקא מאחור ובעוד שמראות סטנדרטיות מתקשות לספק פתרון מלא לבעיה, רוכבים שישתמשו בקסדת סקלי יהנו מתצוגה אחורית מלאה בעזרת מצלמת HD המותקנת בחלק האחורי של הקסדה ומקרינה בזמן אמת את הנעשה על משקף הקסדה ממש כמו בקסדות של טייסי קרב.

קסדה סקלי

הקסדה של סקלי לא רק מעניקה לרוכב עיניים בגב ובין היתר ההקרנה על המשקף משמשת גם להצגת הוראות הכוונה של מערכת הניווט GPS שמגיעה כסטנדרט בקסדה, מציגה את מהירות הנסיעה ובעזרת ממשק בלוטות' מתקדם ואוזניות ומיקרופון מובנים מאפשרת לנהל שיחות טלפון, תוך הצגה על המסך והכרזה קולית של שמו של המתקשר.

בנוסף, ניתן להאזין גם למוזיקה (גם כאן מוצגים שמות השירים) מהסלולרי באיכות גבוהה ובווליום מבוקר אוטומטית השומר, בהתאם למהירות ולתנאי הדרך, על הקשר של הרוכב עם הסביבה.

התפעול של כל המערכות השונות נעשה באופן קולי ואינו מצריך הורדת ידיים מהכידון או הסחת דעת מכל סוג שהיא.

הקסדה החדשנית שנמצאת בשלבים אחרונים של פיתוח לקראת הגעה לייצור סדרתי, ושהמשקף שלה אף מתכהה בלחיצת כפתור, נבחרה על ידי CNN כאחת מ-10 ההמצאות המהפכניות של 2014 והוגדרה על ידי "פופולר מכניקס" כמי שעושה מהפכה בטכנולוגית האופנועים.

מפתחיה של הקסדה נמצאים בימים אלה בעיצומו של מסע גיוס כספים אינטרנטי באתר אינדיגוגו.
את היעד הראשוני לגייס רבע מיליון דולרים הם השיגו מזמן ועם מעל למיליון ורבע דולר שכבר גויסו על ידי תשלום מראש לקסדה שאמורה להגיע לשווקים במאי 2015 נראה שהחבר'ה של סקלי נמצאים בדרך הנכונה.

מעבר לטכנולוגיה, בראש ובראשונה הקסדה כמובן אמורה להגן על הרוכב במקרה של תאונה ובחברה מבטיחים עמידה בתקנים המחמירים ביותר בתחום זה.
כמו קסדות איכותיות רגילות, גם הקסדה ההייטקיסטית של סקלי אינה זולה ותעלה 1,400 דולרים ללקוחות בארצות הברית, 1,500 דולרים ללקוחות בשאר העולם (כולל משלוח בינלאומי), 2,000 דולרים לקסדה ממוספרת וחתומה ואם אתם ממש רוצים משהו ייחודי ו-25 אלף דולרים בעבור אחד מארבעת אבות הטיפוס האמיתיים ששימשו לתהליך הפיתוח.

מובלאיי מאתגרת את גוגל מציגה רכב שנוסע בעצמו