החיים על המסך הגדול כנראה הרבה יותר פשוטים ולמרות שעברו כבר די הרבה שנים מאז שכלי תחבורה עם יכולת ריחוף כמו צ'יטי צי'טי בנג בנג והסקייטבורד המעופף מחלקה השני של טרילוגיית "בחזרה לעתיד" הלהיבו על המרקע, עדיין נראה שבעולם האמיתי האופציה לכלי תחבורה מעופף אישי היא הרבה יותר מסובכת וגם ה-"טרפוג'יה" שכבר מוצע לקהל הרחב במחיר של כ-250 אלף דולרים הוא יותר מטוס קל עם כנפיים מתקפלות מאשר מכונית של ממש עם יכולת ריחוף. 

אין תמונה
מלחיץ

אמנם לא בטוח שבקרוב זה הולך להשתנות, אבל חברה מקליפורניה טוענת שבתוך שנים ספורות היא תציג גרסת ייצור לאופנוע-רחפת בסגנון הכלי הזכור לכולם מ"שובו של הג'דיי" מסדרת סרטי מלחמת הכוכבים.  

החברה טוענת שהכלי, הכולל צמד רוטורים במקום גלגלים ומזכיר בצורתו אופנוע, יוצע לציבור הרחב ב-2017, יהיה קל לשליטה ולא יחייב הכשרה של קורס טייס ולמעשה כל מי שרוכב ביום יום על כלי דו גלגלי יוכל לשלוט בו בקלות ובאופן אינטואיטיבי.

על אף שמדובר בעיצוב שנראה בהחלט עתידני מסתבר שכבר בשנות ה-60, הרבה לפני ההופעה המפורסמת במלחמת הכוכבים, היו מי שחשבו על האופנוע-רחפת, אבל בעיות ייצוב, שליטה וגלגול גרמו, לאחר כמה אבות טיפוס לא מוצלחים במיוחד, לנטוש את הרעיון.

כעת, לאחר שיפור הטכנולוגיה ולאחר שכל מיני רחפנים בגדלים שונים לשימוש צבאי ואזרחי הפכו לנפוצים למדי, חברת Aerofex מקליפורניה טוענת כי פתרה את בעיות היציבות על ידי חיישני ג'יירו בשילוב מערכת מכנית הנשלטת על ידי הכידון והטיית גופו של הרוכב ומציינת, כאמור, כי בתוך 3 שנים תציע את האופנוע-רחפת לציבור הרחב.

יתרה  מזאת, החברה כבר מציעה ללקוחות שמתעניינים במוצר לשים מקדמה בסך 5000 דולרים מתוך מחיר צפוי של כ-85 אלף דולרים כדי להבטיח להיות בין הראשונים שירכבו-יטוסו על הכלי המאוד ייחודי הזה  שאמור להציג יכולת ריחוף לעד גובה של 3 מטרים מעל פני הקרקע, במהירות של עד 72 קמ"ש.

אין תמונה
מלחיץ

המחיר הגבוה ללא ספק יגרום לרוב האנשים לותר על הרעיון ואנו יכולים לחשוב על כמה בעיות נוספות שצפויות במיוחד למי שיחשוק להשתמש בכלי במרחב העירוני ויצטרך לנווט אותו בין הולכי רגל, כלי תחבורה אחרים ועצמים דוממים, אבל ללא ספק מדובר (לבד מהמחיר הגבוה) בהנגשה של חוויית הטיסה לכלי אישי קטנטן בסגנון טרקטורון שיכול לספק אפשרות שונה לטיולים בטבע ובמקומות מרוחקים.

עם טווח פעולה של 75 דקות על מיכל דלק מלא האופנוע-רחפת יכול לשמש רופאים להגיע לבקר חולים בכפריים נידחים ללא כבישים, לשמש את כוחות הביטחון לסיורים לאורך גבולות ואתרים רגישים, לסייע לכוחות חילוץ באיתור נעדרים וגם לחיילים ביחידות מיוחדות במבצעים מורכבים בהם תנועת מסוקים היא בעייתית.

האופנוע-רחפת ללא ספק נראה קרוב מתמיד אבל מהסרטונים שראינו ברשת לא ממש נראה גם עכשיו שמדובר בכלי קל במיוחד לשליטה וגם ההבטחות לגרסת ייצור מאוישת לאחר כל האישורים כבר ב-2017 נשמעות לנו כמו תחזית מעט אופטימית מדי והשקעה שלא היינו ממהרים לשים 5,000 דולר על החשבון בעבורה.

 

>> צפו: מונסטר טראק ומכונת זמן נפגשות

אין תמונה
מלחיץ