פמלה אנדרסון (צילום: רויטרס)
האם פמלה תחזור לכוחות ההצלה?|צילום: רויטרס

חוף הים, כך עושה רושם,  הוא אחד המקומות האחרונים שהבילוי בו נשמר פחות או יותר באותה מתכונת כבר במשך דורות. המטקות הן אותן המטקות, כסאות החוף הפשוטים נראים אותו דבר לפחות 30 שנה והאיש ההוא שצועק ארטיק-קרטיב-שוקולד-בננה ואני הולך -אני הולך נראה אותו אדם בדיוק שלא השתנה במאום מאז שהגענו בתור ילדים לים בפעם הראשונה.
לצערנו יש עוד משהו שלא ממש השתנה והתקדם - שירותי ההצלה. נכון, פה ושם אפשר לראות תחנות הצלה שהצטיידו באופנוע ים אבל לבד מאפשרות הגעה מהירה למי שטובע היעילות של אופנוע הים לפעולת החילוץ מוגבלת מאוד ולכן ברוב המוחלט של תחנות ההצלה החסקה הישנה (והטובה?) היא עדיין הכלי הראשי שמשמש את המצילים ולא נראה שזה עתיד להשתנות בקרוב.

אין תמונה


אפילו דיוויד הסלהוף החתיך ופמלה אנדרסון בעלת החזון המתפרץ בסדרת האיכות "משמר המפרץ" לא הצליחו לנער ולעדכן את אופי המצילים הארצישראליים שנראים היום בדיוק כמו בסרטיו של אורי זוהר מראשית הסבנטיז.
אין לנו מושג מה מצב הקדמה של שרותי ההצלה בחופים הצפוניים של גרמניה אבל מעצב תעשייתי  גרמני בשם סבסטיאן תודנרוט הגה רכב חילוץ מקורי במיוחד שיכול לנוע על החוף ובים.
הרכב מזכיר בצורתו קיאק אך מצויד ב-4 גלגלים מיוחדים כשבמקום צמיגים מלאים עושים שימוש במספר כפות גומי המבטיחות עבירות מצוינת בחול ויכולת תנועה במים ללא מדחף שעלול לסכן את מי שנמצא במצוקה.
רכב החילוץ המיוחד עושה שימוש ב-4 מנועים חשמליים קטנים הממוקמים במרכזו של כל גלגל, לא תופסים מקום מיותר ומעניקים יכולת עבירות מצוינת.
המחלץ יושב בחלקו האחורי של רכב החילוץ ובחלקו הקדמי נמצאת אלונקה אליה ניתן להעביר בקלות אדם מהמים ללא יותר מדי טלטולים. כלולה גם ערכת עזרה ראשונה משוכללת. לאחר היציאה מהמים הרכב יכול להמשיך בקלות בתנועה בשטחים חוליים אליהם אמבולנס לא יכול להגיע.
מומחים שראו את הדמיית המחשב של הכלי החדש ציינו שמדובר בעיצוב מהפכני הכולל הרבה רעיונות חדשים אך יש צורך עדיין לבחון לעומק את היכולות של כל הרעיונות הללו לתפקד בצורה מוצלחת בעולם האמיתי.


אין תמונה
 
 
>> צפו: בני אדם מרחפים מעל למים