יותר מ-20 שנה לאחר שנעלמו מכבישי הארץ 'מוטוגוצי' חוזרים. מוטוגוצי, ממותגי האופנועים הוותיקים בעולם ושני רק להארלי דייווידסון, הוקם באיטליה על ידי קרלו גוצ'י, ג'יורג'יו פארודי וג'ובני ראבלי בשנת 1921.
במשך שנים האופנועים של מוטוגוצי נחשבו לפורצי דרך, חדשניים ומתקדמים והחברה גם חתומה על כמה הישגים טכנולוגיים בתחום הדו-גלגלי כגון מנוע V8 עם גל זיזים עילי כפול ופיתחה גם את מנהרת הרוח הראשונה בעולם לניסוי של דגמים חדשים.
למוטוגוצי היסטוריה מפוארת בכל האמור לספורט מוטורי, עם מעל ל-3,000 ניצחונות במרוצים רשמיים. מתוכם כ-8 אליפויות עולם ו-11 ניצחונות במרוץ האי מאן.
בישראל, בעידן שלפני הפלישה היפנית הגדולה בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20, אופנועי מוטוגוצי זכו לפופולריות גבוהה יחסית והאופנועים השונים של המותג נחשבו לכלים ראויים במחיר מתקבל על הדעת. מעבר ללקוחות פרטיים אופנועי מוטוגוצי היו בשימוש משטרת ישראל והמשטרה הצבאית, אך דווקא בערוב ימיו בארץ הקודש זכה המותג לרגעי תהילה ופרסום רב מכיוון בלתי צפוי.
במשך שנה וחצי, בין פברואר 1989 לאוקטובר 1990, שורה של מקרי שוד בנקים הסעירה את המדינה. שיטת הביצוע הזהה בה השודד הגיע עם אופנוע, נכנס אל הבנק כשהוא עודנו חובש את הקסדה, דורש בנימוס את הכסף ונעלם מהמקום במהירות העלתה חשד כי מדובר בשודד סדרתי אחד שאחראי לכל מקרי השוד והמשטרה השקיעה מאמצים רבים בחיפוש אחר מי שזכה לכינוי "האופנובנק" במדור הפלילים של בוקי נאה ב"חדשות". אך השודד הצליח לשטות במשטרה והכה לא פחות מ-21 פעמים עד שנתפס.
כשנתפס התברר, בניגוד להערכות של אנשי המשטרה בראשות יו"ר היחידה המרכזית חיים "שוגון" פנחס, שהאופנובנק, רוני ליבוביץ, בן למשפחה מבוססת ואיש עסקים שנכנס לחובות, לא רכב על אופנוע ספורט יפני מהיר כפי שסברו כל העת אלא על אופנוע דו שימושי צנוע יחסית מדגם מוטוגוצי V65TT .
ליבוביץ הסביר בזמנו שבחר את הגוצי למשימה משום שהיה מצויד בסטרטר חשמלי, היה מהיר מספיק, בעל יכולות תמרון טובות ובה בעת לא בולט מדי בשטח.
אין ספק שעל פי הקריטריונים הללו האופנובנק לא היה בוחר באופנוע מתוצרת מוטוגוצי גם ב-2013 אם היה רוצה לשחזר את תהילת העבר, אבל שאר ציבור רוכבי הכלים כבדים יכול ליהנות מעתה מכמה פיסות מוטוריקה איטלקיות מרשימות למדי שמגיעות, כאמור, שוב לארץ, הפעם בחסות חברת עופר אבניר – יבואנית סוזוקי, קימקו, אפריליה ופיאג'יו.
החזרה של המותג התאפשרה לאחר שלפני מספר שנים מוטוגוצי נרכשה על-ידי קונצרן "פיאג'יו". למרות המספר הקטן של אופנועים כבדים הנמכר מדי שנה בארץ וההיצע הנרחב יחסית של דגמים, לאחר מחקר שוק שעופר אבניר ערכה הגיעו בחברה למסקנה כי בשנים האחרונות יש ירידה בביקושים לאופנועי קצה הארד-קור סופר ספורטיביים לטובת אופנועי חוויה כגון קרוזרים וקאסטומים המתאימים יותר לרוכב המנוסה אשר מחפש חווית רכיבה של שיוט מתון עם ה"רוח בפנים" ועושה שימוש באופנוע בעיקר ככלי פנאי, ולקהל היעד הזה בהחלט יש למוטוגוצי מה להציע.
בשלב זה החברה תייבא 4 דגמים אך בעופר-אבניר מציינים שהם מוכנים לייבא כל דגם שהחברה מייצרת על פי דרישה גם כיחידה בודדת בתוך שבועות ספורים.
הדגמים שהוצגו בהשקה
STELVIO NTX 1200 - אופנוע אדוונצ'ר טורר, שנקרא על שמו של מעבר האלפים המפורסם, מגיע עם מנוע וי טווין בנפח 1,151 סמ"ק המפיק 105 כ"ס. הוא מצויד במערכת בקרת אחיזה ו-ABS הנתנות לניתוק ובאבזור רב כסטנדרט כמו מזוודות צד, מיגון מלא, מתלים מתכוונים ועוד. המחיר 130 אלף שקלים.
Norge GT – אופנוע טורינג גדול שזכה פעמים בתואר הטוב מסוגו (2006-2007). הוא מצויד במנוע זהה לזה שבדגם האדוונצ'ר המפיק 105 כ"ס וכיאה לאופנוע טורינג גדול הוא מציע אבזור רב, שלל מערכות בטיחות, סט מזוודות מלא, משקף מתכוונן חשמלית ועוד ועוד. שלכם בעבור מחיר של משפחומטית ממוצעת ב-125 אלף שקלים.
GRISO 1200 – אופנוע ספורט קרוזר עירום מרהיב ביופיו שהוצג ב-2007 ועדיין מצליח לשבות אנשים במראהו. בין היתר הוא מצויד בבלמי ברמבו, בולמים מתכוונים, בקרת אחיזה, ABS, ודריישפט במקום שרשרת. שלכם ב-103 אלף שקלים.
V7 RACER - ללא ספק אחד האופנועים המרהיבים ביותר שניתן לשים עליהם כיום את היד. מדובר באופנוע רטרו שעוצב בהשראת "קפה רייסר" קלאסי והוא נראה כמו רפליקה מושלמת לאופנוע ספורט מלפני חצי מאה עם מיכל דלק בציפוי כרום, מחוונים קלאסיים, רצועת עור על מכסה הדלק, מושב קלאסי ולוק שמאיפה שלא מסתכלים עליו קשה להישאר אדישים כלפיו.
עם זאת, במוטוגוצי מציינים שמתחת למראה המיושן מסתתרת טכנולוגיה מתקדמת יחסית הכוללת מנוע וי בנפח 744 סמ"ק המפיק 47 כ"ס, בולמים ומתלים מתכוונים של מרקוזי ועוד. שלכם בעבור 78 אלף שקלים.
>> מה קורה כשדוגמנית ללא בגדים נפגשת עם צלמת וכמה אופנועים קלאסיים