בניגוד לשנת השיא בשוק המכוניות, שנת 2010 הייתה שנה חלשה במיוחד במגזר הדו גלגלי, עם היקפי המכירות הנמוכים ביותר מאז שנת 2003.
הסיבות לכך היו רבות ומגוונות אבל ללא ספק העליה החדה בתעריפי הביטוח בשלהי 2009 ואופיו של הנהג הישראלי שלא מתחשב ברוכבי האופנועים גרמו לרבים לוותר על הכלים הדו גלגליים.
שנת 2011 נפתחה בתנופה יחסית והציגה זינוק של כתשעה אחוזים לעומת נתוני התקופה המקבילה אשתקד, אך עדיין מסירה של כ-2300 כלים בחודשיים היא כמות קטנה מאוד בהתחשב שבארץ יש תנאים אידיאליים לשוק שוקק של אופנועים וקטנועים.
יתרה מזאת, מתוך אותם 2300 כלים שנמסרו הרוב המוחלט הוא קטנועים ואופנועים קלים ורק כעשרה אחוזים הם אופנועים כבדים אמיתיים.
למרות הכמויות הכמעט זניחות של האופנועים הכבדים שנמכרים כאן, ההיצע העומד בפני הרוכב המקומי הוא מגוון למדי וכולל את מרבית הדגמים הקיצוניים ביותר שמיוצרים על ידי יצרניות האופנועים הגדולות בעולם.
נינג'ה פסיכית מיפן
לפני מספר ימים נחת כאן הדור האחרון והעדכני ביותר של הנינג'ה הירוקה מבית קוואסאקי, ה-Zx10R, אשר מציע כעת נתוני ביצועים פסייכיים מבעבר עם מנוע בנפח ליטר המפיק לא פחות מ-210 כ"ס שצריכים בסך הכל להזיז קדימה אופנוע ששוקל 198 ק"ג. הווה אומר יחס משקל-הספק שאי אפשר לקבל בשום מכונית בשום מחיר.
לבד ממנוע מטורף הנינג'ה החדשה מגיעה גם עם שלדת אלומיניום סופר-קשיחה והוא מצויד גם מערכת ABS נגד נעילת בלמים ובמערכת בקרת משיכה אלקטרונית שמקבלת נתונים מחיישני מהירות המתעדכנים מאתיים פעמים בשנייה.
המערכת מתערבת אוטומטית בצורה בלתי מורגשת כמעט ברגע שהחלקת הגלגלים חורגת מהמצב שמאפשר שליטה בכוח המטורף שמשוגר לגלגלים.
מחיר המפלצת עומד על כ-130 אלף שקלים, לא זול אך חשוב לציין שבמחיר הזהה לגרסה מאובזרת של משפחומטית אפרורית יזכו הרוכשים בכלי שמעניק ביצועים שאף פרארי או למבורגיני לא יכולה להתקרב אליהם.
אופנוע בוטיק מאיטליה
חדשות דו גלגליות נוספות נרשמות עם הגעתם לארץ לראשונה של אופנועי TM RACING האיטלקית. האופנועים ישווקו על ידי חברת ליגל המייבאת לארץ גם את אופנועי דוקאטי האיטלקיים.
מדובר ביצרן בוטיק קטן המייצר אופנועי שטח וסופרמוטו בעבודת יד מאז שנת 1978. החברה נוסדה ידי שני חובבי אופנועים ומירוצים קלאודיו פלאנג'י ופרצ'נסקו באטצ'אלי שהחליטו לבנות בעצמם את אופנועי המירוץ שלהם לצרכי תחרות. אופנועי החברה מפורסמים הודות לשלל פיתוחים שנולדו על מסלול המרוצים והחברה מייצרת כ- 2000 כלים בשנה כולם, כאמור, בעבודת יד.
לישראל יגיעו בשלב זה דגמי אנדורו מסדרת ה- EN עם מנועי שתי פעימות וארבע פעימות עם הזרקת דלק. בגרסת ה-2 פעימות יגיעו נפחי ה-125, 250 ו- 300 סמ"ק. מנועי ה-4 פעימות (FI ES) יגיעו בנפחי 250 ו- 450 סמ"ק. טווחי המחירים ינועו מ- 60,000 שקל לדגמים הבסיסיים ועד 90,000 שקל לדגמים המקצועיים.