גשם הוא האויב הגדול ביותר של הרוכב. בכלי דו גלגלי, כשיש לך רק סנטימטרים בודדים של מגע בין הגומי לאספלט, חשוב מאוד שהחיכוך יהיה כמה שיותר גבוה ולכן שילוב של גשם ואספלט ישראלי הוא מתכון בטוח לאסון, אבל דווקא הגשם שירד ביום ההדרכה שערכה "מטרו" יבואנית אופנועי קוואסאקי לישראל, היה הרבה יותר מברכה.
ה-MRA, אקדמיית הנהיגה של מטרו הוקמה לפני מספר חודשים על ידי מטרו, היבואן הדו גלגלי הגדול בישראל, מתוך מטרה, לבד מקידום מכירות ושימור לקוחות, ברורה וחשובה מאוד - להקנות לרוכבים ערכים לרכיבה נכונה ובטוחה על מנת לשפר את התדמית הבעייתית שיש לאופנועים בתחום זה וכדי להוכיח לאנשים שניתן ליהנות מרכיבה בצורה בטוחה למדי.
את הקורסים השונים של האקדמיה מעבירים המדריכים מבית הספר לרכיבה מתקדמת פרוריידינג של כפיר לוין, והם מותאמים לסוג הכלי של הלקוח (קורס קטנועים, קטנועים ספורטיביים, שטח, כביש ואופנועים ספורטיביים).
הפעם המפגש הוא לאופנועים "עירומים" גדולי נפח. המשתתפים הם בעיקר חבר'ה מבוגרים יחסית ואני מאוד מופתע שבניגוד לתדמית של לובשי ביגוד העור והקסדות, אגו כמעט ולא היה מנת חלקו של היום. למרות הניסיון ברכיבה של הרוב, האווירה לימודית ואף אחד לא ניסה להפגין יכולת בסגנון הכל כך ישראלי.
המסלול הקטן בכוכב יאיר הממוקם בלב אזור התעשייה, רחוק שנות אור מלגונה סקה, מוג'לו או ברנו, אבל העובדה שהוא מכיל רצועת אספלט מפותל וסטרילית מאפשרת להתרכז בשיפור טכניקת הרכיבה עצמה מבלי לפחד מהסביבה המאיימת על כל אופנוען בכביש הציבורי. אופנועים הם כנראה כלי התחבורה הסקסי ביותר, כך גם הלבוש ואוצר המלים המקצועי. המדריכים מדברים על תנוחה נכונה, השכבות, עבודת ידיים וגוף ועוד...
השלב הראשון והבסיסי, בו לומדים תנוחת רכיבה נכונה, החזקת הכידון, מבט בפניה וכו' הוא זה המאפשר לבנות עליו את הפירמידה.
למרות זאת המדריכים לא מבלבלים יותר מידי את המוח בשיעורי תיאוריה ומשחררים אותנו למסלול לתת גז וללמוד את הדברים הלכה למעשה תוך שהם נותנים טיפים תוך כדי תנועה.
בשלב השני של היום החל לרדת גשם ורוכבים רבים הביעו חשש מהרטיבות ומהמשך היום. אבל חן אביוף, הרוכב הרשמי של מטרו ומדריך ב-MRA, עושה סיבוב הדגמה במסלול ומוכיח שאפשר לרכב מהר גם כשחלק, רק צריך להיות הרבה יותר עדינים והרבה יותר לינארים בסדר הפעולות (בלימה, הפניה ותאוצה) מה שנוטע ביטחון בכולם שעולים בחזרה על האוכף.
הקוואסאקי ER-6 אידיאלי לתרגיל הזה. הוא מחפה על טעויות רכיבה, סלחן ולא בועט אך יחד עם זאת יש לו גם מספיק כוח בגלגל האחורי כדי לאתגר ולרגש אותך.
בסוף היום אנחנו מתכנסים לשיחת סיכום נוספת בה מושם דגש על הריכוז הנדרש בנהיגת החורף ועל חשיבות התאמת הביגוד תוך מזעור הגורמים המפריעים בזמן רכיבה (קור ורטיבות).
בשורה תחתונה היוזמה של מטרו מבורכת למדי, וגם אם היחס לא ממש אישי בגלל ריבוי המשתתפים, ההדרכה נותנת כלים להתמודד בשלום עם זירת הקרב המכונה במקרה כביש ציבורי במדינת ישראל. אצלי היא השאירה הרבה טעם של עוד.
>> צפו: אופנוע מול מכונית בקרב דריפטינג