בעולם התחבורה הדברים די ברורים: אוניות ומפרשיות מיועדות לנוע על המים, מטוסים ומסוקים מיועדים לאוויר ואילו כלי התחבורה הנפוצים בעולם - המכוניות והאופנועים - מיועדים לנוע על פני היבשה. לכאורה בחלוקה הזו יש הרבה הגיון ורוב האנשים מעדיפים להישאר כמה שיותר קרוב לקרקע, אבל יש כאלה, במיוחד בקרב רוכבי האופנועים, עם צורך בלתי נשלט ממש לבדוק את היכולת של הכלי ושלהם במימדים נוספים ולאתגר בדרכים שונות ומשונות את חוקי הפיזיקה.

רוכבי הפריסטייל הפכו את הצורך המשונה הזה לאמנות של ממש ומעת לעת אנחנו נחשפים לעוד ועוד תרגילים הזויים שדוחפים את גבולות האדם והמכונה למחוזות לא נודעים. 

עוד ב-mako רכב
צפו: מתרסקים וקמים על הרגליים 
מסוק של טופ גיר התרסק לעיני המצלמה
שיאן המהירות באופנוע התרסק במהירות מטורפת

כשהרוכבים המיומנים מבצעים את התרגילים הללו זה לא פעם נראה די קל, כמעט אפילו טריוויאלי, אבל אם תנסו לחשוב על מידת הגמישות, התזמון המדויק, היכולות הגבוהות, האומץ וכוחות ה-G שמופעלים על גופם של הרוכבים שמבצעים כל מיני היפוכים וסאלטות באוויר, תבינו שממש לא מדובר בדרך הפשוטה ביותר להתפרנס.

 

בעידן הנוכחי, בו כל פעלולן מעלה כל העת סרטונים קיצוניים יותר ויותר ורף הריגוש של הצופים גבוה, נראה כי רק קפיצות פליק פלאק לאחור עדיין מסוגלות לחלץ קריאות התפעלות מהצופים. 

גם רוכב הפרי סטייל הצרפתי טום פייג'ה בוודאי ידע את זה, אבל האמת שקצת נמאס לו מהתרגיל הזה שגורם כל פעם לדם לרדת לראש ולכל מה שאוכלים לעלות והוא החליט לפתור את הבעיה בדרך מקורית במיוחד: לזנק עם האופנוע אל על ולדחוף אותו להיפוך לאחור. אבל במקום להישאר על האופנוע ולהתהפך יחד איתו, פייג'ה נטש את האוכף כשהאופנוע הזדקר, השאיר יד אחת על הכידון וכשהאופנוע חזר למצב מאוזן, הכל בעודו באוויר כמובן, התיישב עליו בחוזקה כאילו כלום לא קרה. כל זה במהלך כ-2 שניות באוויר. שנאמר, קלי קלות.

>> פעלול הרכיבה שגרם לאופנוע לעוף באוויר

אין תמונה