לא מכבר ערכה רשות המוניות והלימוזינות של עיריית ניו יורק תחרות לבחירת המונית שתמלא את שדרות התפוח הגדול ורחובותיו בעשור הקרוב, החל מהשנה הבאה, ותחליף בהדרגה
את מוניות הפורד קראון ויקטוריה הצהובות שנעות ברחבי מנהטן ללא הפסקה מאז ראשית שנות התשעים של המאה העשרים.
הרעיון היה למצוא רכב מודרני שיתאים יותר לתפקיד ויוכל להצעיד את מערך המוניות החשוב של הכרך הסואן אל עבר העתיד.
בסופו של דבר לתפקיד "מונית המחר" נבחרה ההצעה מבית ניסאן המתבססת על מיניוואן מתוצרתה העונה לשם NV200 והוצג בשנת 2009.
יתכן כי מדובר בבחירה פרקטית ושימושית עם הרבה יתרונות אל מול המוניות הצהובות של ימינו, אבל ללא ספק, לפחות מבחינת נראות, המונית של ניסאן נראית מיושנת עוד בטרם הגיעה לשדרות התפוח הגדול.
בעוד שהניו יורקרים ממתנים שמוניות הניסאן הראשונות יגיעו לרחובות, בימים האחרונים התחילו לרוץ ברשת תמונות של מוניות ניו יורקית יוצאת דופן ועתידנית באמת המבוססת על דלוריאן DMC-12S.
למי ששם הדגם לא נשמע מוכר נרמוז שלדלוריאן היה תפקיד רב משמעות בטרילוגיית סרטים מאוד ידועים. לא נמתח אתכם יותר ונציין כי מדובר במכונית הספורט שדר' אמט בראון הפך למכונת זמן בסרט "בחזרה לעתיד".
מונית הדלוריאן כוללת את כל מה שיש במונית ניו יורקית טיפוסית - מצבע צהוב, כמובן, המחליף את גימור הנירוסטה של המכונית המקורית, דרך מדבקות ""NYC TAXI, פלומבת רישיון על מכסה המנוע וכמובן גם שלט גג בולט. בנוסף הדלוריאן טקסי מגיעה עם כל התוספות וביניהן גם קבל השטף שדר' אמט בראון הוסיף כדי לאפשר את הנסיעה בזמן.
התמונות שהגיעו לרשת, בהן נראתה הדלוריאן שהוסבה למונית על רקע טיפוסי של רחובות מנהטן, עוררו עניין בקרב תושבי העיר שהחלו לנסות לאתר את המונית הייחודית מבין אלפי המוניות הצהובות של ניו יורק.
לאחר שהמאמצים לפגוש את המונית המיוחדת ברחוב העלו חרס ולאחר שבבירורים ברשות המוניות העירונית נטען שאין מונית שכזו הרשומה בעיר, התברר, לאכזבת רבים, כי מונית הדלוריאן אינה קיימת ומדובר ביצירה דיגיטלית פרי דמיונו של המעצב הניו יורקי מייק לוברנו שהתאכזב מהבחירה בניסאן לתפקיד מונית המחר והחליט להציע הצעה קצת יותר הולמת ועל הדרך לקדם את מותג האופנה שלו Nooka המתמחה בשעוני יד.
אמנם, בהחלט ניתן לציין שיש לקונספט המונית-דלוריאן כמה חסרונות בולטים כמו למשל תא מטען מוגבל שיקשה לאכלס שקיות קניות אחרי יום שופינג בעיר וגם עצם היותה מתאימה לשני נוסעים בלבד, כולל נהג, עשוי ליצור בעיה במקרים רבים, אבל על כל אלה בוודאי רבים היו שמחים לוותר בתמורה למסע מהיר במכונת הזמן, אך כאן למעשה נעוצה הבעיה הגדולה ביותר שכן נראה שאפילו נהגי המוניות האגרסיביים של ניו יורק לא יצליחו, ברחובות העיר הצפופים, להגיע ל-140 קמ"ש הנדרשים כדי לצאת למסע בזמן.
>> עזבו אתכם מקורבט או מוסטנג – זה הזמן לייבא לארץ דלוריאן כרכב אספנות