רכבים מסחריים הם כלי תחבורה יעילים המזוהים כפועלים קשי יום שמיועדים לשאת מטענים ולהוביל נוסעים בקווי מוניות השירות, בקיצור הדבר הכי רחוק מ"אפיל" מוטורי נחשק כלשהו.
לאחרונה, אופל הציגה את הויוארו המחודש (אח תאום לרנו טראפיק). הויוארו העדכני ניחן בחזית מרשימה מבעבר עם יחידות תאורה גדולות ומשוכות אחורנית וגריל מסיבי. בצד הטכני ניתן לציין מנוע דיזל מודרני וחסכוני בדלק בנפח 1.6 ליטר (המחליף את ה-2.0 ליטר הוותיק) ב-4 רמות הספק; 90 כ"ס ו-26.5 קג"מ או 115 כ"ס ו-30.5 קג"מ בגרסה עם מגדש טורבו אחד וגרסה עם צמד מגדשי טורבו והספק של 120 כ"ס ו-32.6 קג"מ או 140 כ"ס ו-34.5 קג"מ.
עוד ב-mako רכב
מיטו ונינג'ה בקרב על שני גלגלים
צפו: על הקצה וטיפה מעבר לו |
למרות שללא ספק מדובר בכלי עבודה יעיל וראוי, להבדיל מהדגמים המסחריים הוותיקים בקטגוריה כמו הטרנזיט של פורד והטרנספורטר של פולקסווגן שזכו לתהילה בעקבות שנים של עבודה קשה, הויוארו הוא שחקן חדש יחסית וכדי לצור באזז לרגל השקת הדגם המחודש אופל בחרה להעלות לרשת סרטון קצר.
בתחילה ניתן לחשוב שמדובר בסרטון משמים המתאר את עבודתם של הפועלים בקו בקרת האיכות בפס הייצור במפעל בלוטון שבאנגליה, ובין היתר ניתן לראות את העובדים פותחים וסוגרים בחוזקה את הדלתות פעם אחר פעם כדי לבחון את עמידותן בתנאי העבודה הקשים הצפויים להן תחת ידיהם המסוקסות של נהגי החלוקה ברכבים מסוג זה. בשלב מסוים אחד העובדים, שברגע הראשון לא מעורר כל חשד, נכנס לתא הנהג כביכול למבחן נהיגה שגרתי, אבל אז הוא לובש כפפות נהיגה ומתברר שמדובר בנהג הפעלולים הבריטי המפורסם פול סוויפט הידוע ביכולותיו לשלוט במכונית במופעי הנהיגה הרבים שלו, בין היתר כחלק מהצוות בפסטיבל ההופעות החיות של "טופ גיר". סוויפט מתמרן את המסחרית הגדולה באורך של חמישה מטרים של ועם כמעט שני טון של משקל עצמי בתוך מבנה המפעל בנהיגה מרהיבה הכוללת פניות U-turn ו-J-turn כאילו הייתה מכונית מיני ספורטיבית וקלילה ומקנח בבחינה חשובה מאוד של היציבות הכיוונית של הויוארו בנסיעה על שני גלגלים בלבד מבלי להתהפך.
אמנם לא בטוח שמבחן הנהיגה הזה באמת יכול להעיד על כך שהויוארו "בנוי לכל לדבר" כמו שטוענים באופל, אבל ללא ספק מדובר בסרטון חביב הכולל הרבה מצבים ופעלולי נהיגה שלא הייתם מצפים לראות ממכונית במשקל כבד.